אדם טל מקים סוכנות יוטיוברים חדשה: ״אנחנו לא סוכנות״

היזם השנוי במחלוקת מסמן טריטוריה חדשה וטוען ״סוכנות זה קונספט מיושן, אנחנו פועלים כמו צבא״.

מאת: יונית גלנפידיך

סוכניות דיגיטל מהדור החדש זיהו את ערימות המזומנים שמסתתרות מתחת לישבנם של ה״יוטיוברים״, צעירים שהפכו את מצלמת הסלפי למגנט עוקבים, אך חסרי הכישורים והקשרים לתרגום אותם עוקבים לפרנסה.

הסוכניות מנסות למהף את החשיפה העצומה והאיכותית ביוטיוב, אינסטגרם, סנאפצ׳ט ושלל עולמות המדיה החברתית לכסף על ידי התאמה של התכנים לצרכים של מותגים גדולים, אבל נתקלות במכשולים לא צפויים:

״לא כל יוטיובר עם 100,000 צופים יומיים הוא התאמה מושלמת עבורנו״ מספרת אורטל, אחראית דיגיטל באחד ממשרדי הפרסום הגדולים. ״אנחנו מקבלים פניות רבות, אבל הילדים האלה לא מבינים מהו מותג, מהו ספר מותג, את כמות המגבלות והבדיקות שנועדו לוודא התאמה מושלמת לערכי המותג ולוודא שלא תהיה פגיעה באסטרטגיה ארוכת הטווח של חברת הענק שמחזיקה בו״.

״אנחנו לא סוכנות, אנחנו צבא״

את זה מנסה טל לשנות באמצעות ScreamTubers, המיזם החדש מבית קנסקי הולדינגס בע״מ.

״אנחנו נמשיך לעשות מה שאנחנו עושים הכי טוב: לבוא מלמטה, להציב אצבע משולשת לחברות המסורתיות הכבדות והאיטיות, ולגרוף את הז׳יטונים שנפלו להם על הרצפה – שמצטברים לעשרות מליונים בשנה עבורנו״ הוא פורש את משנתו בשיחת טלפון.

ש: איך אתם מתכוונים לעשות את זה?

אנחנו הולכים לתת למובילי דעת קהל, גם קטנים יותר, כלים אמיתיים שיהפכו את התוכן והעבודה שלהם לתוצאות, באופן שיאפשר להם לנצל את החוזקות שלהם ולהמנע מהחולשות שלהם – למשל רובם לא טובים בעסקים – מו״מ וכו׳

״ויותר חשוב: אצלנו הם לא יצטרכו לצנזר את עצמם, להשתנות או לאבד את האופי והמקוריות והיצירתיות שלהם כדי להתאים לאיזה מותג חסר פנים… אנחנו נמשיך בכיוון שלנו של דיירקט רספונס מרקטינג שמאפשר להם חופש פעולה ותוצאות מהירות כל הזמן בלי להתקפל בפני האנשים עם החליפות בשביל כסף.

אנחנו רואים בעצמנו אמנים ומבינים שהכסף מגיע לא כשאתה רודף אחריו, אלא כשאתה עושה מה שאתה אוהב, דואג להגדיל את את המותג האישי שלך ורק פותח לו את הדלת. והוא מגיע.

ש: מה גורם לך לחשוב שתוכלו להתחרות במשרדי הדיגיטל של משרדי הפרסום והיח״צ הגדולים?

אותם הדברים שהפכו אותנו למעצמה הקטנה שלנו:

א. אנחנו לא רק מחפשים את הגדולים, אנחנו מחפשים סטארים שאפשר להצמיח. אם יש לך רק 1,000 צפיות בחודש, אני מוכן להשקיע בך כמו שאני משקיע במנייה או בנד״לן – לא על סמך הצפניות שלך היום, אלא על סמך הצפיות שיהיו לך בעוד שנה – בין היתר בזכות הכלים שאני אתן לך.

היום כשאתה ניגש לסוכנות רוצים לראות אותך מוצר מוגמר, רוצים שתעבוד בשבילם. אני הפוך, אני רוצה שתבוא אליי גם אם אתה קטן ואני אהפוך אותך לסטאר.

ב. אנחנו לא חושבים כמו סוכנות, אנחנו חושבים כמו משפחה, כמו צבא. אנחנו לא עובדים עבורך או אתה עוברנו, אנחנו עובדים כולנו ביחד – השיטה הזו הוכיחה עצמה בתכניות אחרות שלי כמו ״הפושטק״ ו״אנטראאז׳״ שכבר יש להן רקורד בלקחת חבר׳ה – גם  בני 16, גם בני 80 ולהפוך אותם לסטארים שדופקים קופה, כמו הדר אשוח שכבר מריח את המליון הראשון והוא עוד לא בצבא.

איך פונים ל-ScreamTuber?

מחפשים אותנו בגוגל ומגישים מועמדות. אנחנו מקבלים אנשים על פי פרמטרים שאנחנו בונים, בעיקר לפי אופי ואישיות, פחות לפי מספרים.

אדם טל ו״הצבא״
אדם טל ו״הצבא״