אזהרת קריאה: שכיר החרב בן ה-24 שלמד את ״וודו״ הפיכת המילים לכסף, חושף לראשונה איך לשלוט במוחם של לקוחות ולגרום להם לגהץ את הויזה

זה מוזר. בעלי עסקים יתקשו להאמין לכך אך צעיר בן 24 מפתח-תקווה מכתיב מה הלקוחות שלכם קונים בזמן שאתם ישנים. לאחר עשרות פרויקטים שסובבו ראשים, דותן סלוק חושף לראשונה את הסוד המלוכלך שתעשיית השיווק באינטרנט מסתירה.

דותן סלוק

מאת: גלעד ריגאל

זה פשוט הזוי. רוב האנשים לא מודעים לחוקי קרב המוחות המתרחש להם מאחורי הגב בכל יום בעסק. מדי פעם אנחנו נתקלים בעוד סיפור סינדרלה או כתבה על עסק שתוך יום אחד פרץ באופן תמוה כל תקרת זכוכית שאפשר היה לדמיין. בשורות הבאות דותן סלוק חושף כי הדבר אינו קשור ליד הגורל, אלא ליד מכוונת. הייתכן שקיימת שיטה שנויה במחלוקת המאפשרת לכל עסק, ולא משנה אם מוכר או לא, לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

אולי יעניין אותך:

את הפגישה עם דותן קבענו במאנטה ריי בתל אביב על רקע הים, שם דותן סלוק – קופירייטר ויזם עסקי, אוהב לפתוח את הלפטופ אל מול הגלים. דותן לא שש כל כך להתראיין בהתחלה, אבל אחרי ששברנו את הקרח, הצלחתי לחלץ ממנו כמה סודות.

דותן, השיטה הזאת נשמעת לי יותר מדי כמו איזה כפתור קסם…

“יכול להיות שככה זה באמת נשמע מבחוץ… אבל כשאתה רואה איך אותן הפעולות מזניקות עסק אחר עסק בעשרות נישות שונות, אתה מבין שמדובר פה במשהו שיטתי. אני מתכוון לשיטת הקוברה – הידועה לשמצה בתעשיית השיווק בארץ.”

מה הכוונה שלך בידועה לשמצה?

“תבין, השיטה הזאת משתמשת בטכניקות שנויות במחלוקת מבחינת האתיקה שלהן.  98% מהאנשים לא מודעים בכלל שדלת סודית מאפשרת “להתגנב” להם אל תוך המוח מתחת לרדאר… זה קצת מזכיר לי את הדיונים שהיו לגבי מוסריות האטום. מצד אחד אפשר לייצר תחנות חשמל על בסיס אנרגיה נקייה ומצד שני כל מטורף יכול למחוק עיר שלמה בלחיצת כפתור.”

אפילו שמעתי ממנהל בכיר במשרד פרסום גדול, שהשיטה הזאת לחלוטין לא אתית…

“אני לא מופתע. בגדול, היא יוצרת יתרון תחרותי לא הוגן. משרדי הפרסום מרגישים את זה בכיס. אפילו מומחי מרקטינג שנמצאים שנים בביזנס נשארים פעורי פה מהתוצאות של השיטה הזאת. אני חושב שהם בעיקר מתים לשים עליה את היד… ובגלל שהיא כבר כמעט ולא נגישה לאדם הממוצע בישראל, היא מעוררת כל כך הרבה מחלוקת.”

חברות הפרסום מדביקות את הפער ועוברות לדיגיטל. הסיבה לקפאון בשוק: מעבר מתמשך לפרסום בתקשורת החדשה שעלותה הוא כחמישית בלבד מהפרסום המסורתי.

רגע אבל מה זאת השיטה המסתורית הזאת?

“שיטת הקוברה פותחה על ידי עידן וולר – הקופירייטר המבוקש בישראל ואחד מחלוצי תעשיית המרקטינג בארץ. הוא זיקק את כל הסודות של התותחים הכבדים מחו”ל לשיטה אחת והתאים אותה ספציפית לשוק המקומי כאן בישראל. השיטה שלו מנצלת “פרצות” אבטחה שקיימות במוח האנושי.״

פרצות אבטחה, באמת…

״אכן כך. הפרצות האלה מאפשרות לשתול מסרים, רעיונות ואף לתכנת את המוח מחדש. פסיכולוגים ומטפלים קליניים מכירים אותן טוב מאד כבר שנים, ועושים בהן שימוש על בסיס קבוע כחלק משגרת הטיפולים. ברגע שאתה מגלה איך הפרצות האלו עובדות, מאד קל ליישם זאת בקופי שאתה כותב כדי להביא יותר מכירות הביתה. וכמו כל דבר טוב, ברגע שהוא נוגע לאנשים אחרים בכיס… הם כבר מפסיקים להיות אדישים…”

קרא עוד – 4 דרכים חוקיות (בינתיים) כדי להפנט אותם לשלוף את האשראי

אז מה בדיוק הקשר שלך לעידן וולר?

“לא מזמן הוא יצא בתוכנית הכשרה מצומצמת, בה הוא חשף את הסודות שגילה ואיך להטמיע אותן במרקטינג. שם בעצם הכרנו. הייתי בין התלמידים הבולטים שלו בתוכנית ומאז התחלנו לעבוד באופן צמוד בתנאי שאתחייב להסכם עבודה אקסקלוסיבי איתו בלבד. הוא בוחר את הלקוחות, ואני כותב להם בשיטת הקוברה. למרבה הצער של אלפי בעלי עסקים ויזמים בארץ, הוא כבר לא עובד עם לקוחות פרטיים.”

תוכל להסביר איך זה עובד בעסק אמתי, לדוגמא?

“כמובן. עם כל בעלי העסקים שאני עובד, השלב הראשון מתחיל באפיון מחדש של הלקוח האידיאלי. הכוונה ללקוח מאד ספציפי, שיש לו את הבעיה שרק אתה יכול לפתור, וכמובן, גם את הכסף לשלם עליה.  אתה תתפלא לגלות כמה בעלי עסקים מתחילים לגמגם כשהם נשאלים מי בכלל צריך את המוצר או השירות שלהם… לאחר מכן אנחנו יוצרים ביחד יתרון תחרותי שיבדיל אותם מבין כל המתחרים, והשלב השלישי מתמקד בתכל’ס.

איך להשיג יותר מכירות – מה שנקרא להזריק ארס שיווקי לביזנס בשיטת הקוברה. אנחנו חיים בעולם דיגיטלי מבורך המאפשר לכל אדם, להגיע לקהל היעד שלו 24/7 באמצעות האינטרנט. וכוח העל של הקופירייטינג – אפשר לקרוא לזה גם כתיבה שיווקית, הוא להפוך את המילים שאתה כותב לכסף בחשבון הבנק. וכשאתה יודע לכתוב את מה שגורם לאנשים להתאהב בך ולפתוח את הארנק… הביקוש שלך בשוק הוא פשוט אדיר.”

דותן סלוק עם עידן וולר

אני בטוח שכל הקוראים שלנו ירצו לדעת למי השיטה הזאת מתאימה…

“היופי בשיטת הקוברה הוא שניתן ליישם אותה בכל תסריט מכירה, דף אינטרנט, VSL, מייל או אפילו בשיחה עם הבוס או בת הזוג שלך. היא מאפשר לך לעקוף את המגננות האנושים ו”למכור” כל מוצר או רעיון.

הבעיה שהיא מתאימה רק לפלח מצומצם מאד של בעלי עסקים ויזמים. אלו שכבר הספיקו להבין את החשיבות והכוח של המרקטינג בביזנס. הכוונה לבעלי עסקים שכבר הוציאו מעל 14,300 ₪ על השיווק שלהם”

ומאיפה המספר הזה בדיוק הגיע?

“אני מבין למה אתה שואל בגיחוך, זה מספר אצבע שמסיבה לא ברורה מהווה את המחסום הפסיכולוגי של רוב בעלי העסקים. אם הם באמת רציניים בעסק שלהם, הם מוציאים סכומים כאלו על בסיס קבוע ולעיתים גם הרבה יותר מכך. זה בדיוק מה שמשאיר אותם מחוץ לסטטיסטיקה הנוראה שכולנו כבר מדקלמים מתוך שינה: 8 מתוך 10 עסקים שלא שורדים את השנה השלישית.”

רגע, אז בעצם היא יכולה להתאים לכל אחד?

“לא. חשוב לי לציין שרוב בעלי העסקים לעולם לא יצליחו להניח עליה את היד. במיוחד אלו שנתקעו ב”מצב הישרדות”. הם מחפשים את המחיר הכי נמוך, מצפים לקבל המון ולשלם מעט. לצערי האנשים האלו לא מבינים את החשיבות של המרקטינג בביזנס… עם אנשים כאלו אני לא עובד אפילו בצחוק. הבחירה של הלקוחות היא מאד סלקטיבית במקרה הזה. בכל זאת, אנחנו מדברים כאן על שירות פרמיום שגורם לעסקים כמעט ולקרוס בגלל עומס הלקוחות שלא ציפו לו…”

לקוחות נאמנים: ממתינים שעות בתורים כדי לרכוש את ה- iPhone החדש, מרכז לונדון.
מקור: PED30

תוכל לתת לקוראים שלנו איזה טיפ מעולם המרקטינג?

“ברור. ממש בקצרה, האדם הממוצע נחשף לסביבות ה 5,000 מועדות בכל יום. רדיו בדרך לעבודה, עיתון בבוקר, טלוויזיה, פייסבוק ומה לא.  הלקוחות הפוטנציאלים שלך כבר הפכו אדישים לפרסומות. זאת מכת מוות את אתה צריך להביא אותם אליך… לכן אסור לך בשום אופן להשתמש במושגים עלובים שהם שמעו כבר מיליון פעם כגון “שירות אמין”, “מקצועי” או הכי גרוע שנתקלתי בו – “זול”. כדי לשכנע אותם לקנות דווקא ממך אתה חייב לעורר בשיווק שלך את הרגשות הנכונים אצל הלקוח: כעס, פחד, קנאה, תאוות בצע, סימפתיה גאווה וכו’. לכן חלק מהאנשים יגידו שזה לא מוסרי להשתמש במניפולציות האלו, אבל אני חושב שיותר לא מוסרי לשים את העסק שלך על mute בזמן שהמתחרים עם המוצר והשירות הפחות טובים, חוטפים לך את כל הלקוחות…”

ויש לאנשים דרך כלשהי ללמוד יותר על שיטת הקוברה?

“עד היום התחייבתי לעבוד עם עידן רק באופן בלעדי. בעקבות אינספור פניות שכבר קיבלתי, הצלחתי לשכנע אותו לפתוח את הדלת בפני קהל רחב יותר ולאפשר לי לבחור מספר מצומצם מאד של בעלי עסקים נוספים בכל חודש. יודע מה, אני אפילו ייתן לך קישור בלעדי עבור קוראי האתר שבו הם יוכלו: (1) לקבל ממני הצצה מבפנים על עולם המרקטינג (2) ילמדו איך למנף את העסק שלהם, בעזרת אותן הפעולות בדיוק. אולי בעתיד גם תהיה אפשרות להגיש מועמדות ללמוד את שיטת הקוברה, או להיכנס לרשימת ההמתנה כדי לחטוף אותה אל העסק שלהם… אבל אני לא רוצה להתחייב. מה שכן, הרבה אסימונים בטוח יפלו שם.”

לחץ כאן על מנת להיכנס בחינם ל”מחתרת” ולקבל מבט נדיר מבפנים על סודות הקופירייטינג מדותן <<

 

*Disclosure:
מגזינים ועיתונים לא טורחים לציין זאת, אך כתבים רבים ומקורות רבים לכתבות הינם בעלי אינטרסים או מתוגמלים ע״י צד שלישי לפרסם את הכתבות הללו. אתר דה-רוטשילד מארח מפעם לפעם כתבים חיצוניים ומאפשר להם במה חופשית, כולל שילוב קישורים כאוות נפשם. הקישורים בכתבות עשויים להיות קישורים ממומנים, אשר הכותב מתוגמל עבורם בעמלות, טובות הנאה או משרתים אינטרס אחר של הכותב ו/או האתר.