חדש : איך מרוויחים כסף מיוטיוב

לעשות כסף דרך ערוץ וידאו זו דרך פופולרית מאוד להכנסה נוספת. איך מרוויחים כסף מיוטיוב? הנה מגוון דרכים לעשות זאת בחוכמה, צעד אחר צעד

להצליח ביוטיוב (צילום: פיקסביי)

רשת יוטיוב היא לא רק כלי נהדר להפצת וידאו – היא גם מוצלחת מאוד ככלי לעשיית כסף. את זה ניתן לעשות במגוון דרכים, שחלק מהן ידוברו בשורות הבאות.

בטח כבר שמעתם סיפורים על אנשים שהרוויחו ביוטיוב – ואמרתם לעצמכם – וואו, זה נראה כמו כסף קל. ובכן, כסף קל אין בשום מקום – אבל עבודה נכונה יכולה לבנות לך ערוץ יוטיוב רווחי להפליא – שעיקר התחזוקה שלו תהיה העלאת חומרים שידברו אל הקהל שלך. לצד זה כמובן יבואו גם הרווחים ועל כך בהמשך.

צעדים בדרך אל ההצלחה

  • הגדירו ובנו לעצמכם ערוץ YouTube משלכם. הערוץ הוא הנוכחות האישית שלכם רשת – והוא יהיה מקושר לכל המוצרים האחרים של גוגל – שאת חלקם תוכלו לנצל לטובתכם. לחשבון שיצרתם או שכבר קיים ברשותכם, הוסיפו מילות מפתח כדי לעזור לאנשים למצוא את הערוץ שלכם. ניתן להוסיף מילות מפתח רבות, אבל כדי שיעבדו חשוב מאוד שהן יהיו רלוונטיות לתוכן שאתם מעלים.

שם המשתמש חשוב לא פחות. הוא יכול לעבוד עבורך ולעבוד נגדך. ככל שהוא יהיה קליט, קצר, קל לזכירה ומקורי, סביר להניח שאנשים יזכרו אותך ויבואו לערוץ שלך.

  • הוסיפו תוכן. העלו תוכן באיכות גבוהה, לא ארוך מדי – ונסו להדק את הוידאו שאתם מעלים בכל פעם יותר ויותר. לימדו מהטעויות או ממה שצריך לשפר – והיפכו את הטכניקה שלכם לכלי נשק שבידכם. שפרו את איכות החומרים – באמצעות מצלמה טובה יותר, עריכה טובה יותר, תוכנות מקצועיות יותר – וכמובן, תוכן עשיר יותר.

השתמשו בחצובה – בעזרים מקצועיים שיסייעו לכם שהציג את התוצאה הכי טובה. ככל שהסרט ייראה, מעבר לתוכנו, מקצועי יותר תזכו בהערכה גבוהה יותר של הקהל. הקפידו להעלות סרטים בתדירות קבועה ולתייג כל קטע שאתם מעלים במילות מפתח המתארות את התוכן, וכן תיאורים המושכים את העין. אלה יסייעו להביא אליכם גולשים מהחיפוש הראשי של היוטיוב.

  • בניית קהל נאמן. בניית קהל הצופים שלך היא המפתח להגדיל את ההכנסה שלך. אתם זקוקים לאנשים שיצפו בסרטונים או בפרסומות שסביבם – כדי לעשות כסף מכל אחד מהם.

אין כאן איזה סוד מיוחד שבזכותו יהיו לכם יותר מנויים או צופים קבועים. העיקרון הוא פשוט להפוך את החומר שאתם מפרסמים לטוב ביותר מבחינתכם – כדי למשוך את הקהל ולהמשיך לעמוד ברף שהצבתם בעקביות – כדי שהקהל יהיה גם נאמן.

נסו להכין תכנים שיגרמו לאנשים לרצות לפתוח שוב ושוב דווקא את הערוץ שלכם. שתפו את הסרטונים שלכם בפייסבוק, בטוויטר ובכל רשת חברתית אחרת.

מנויים הם חיוניים לערוץ שלך. אינטראקציה עם הצופים שלך באמצעות מענה לשאלות וכן עלייה מדי פעם לשידור חי עם תשובות לשאלות – יסייעו לך להישמר בתודעה כי שתמיד שווה לעקוב אחריו. החיבור שלך אל הגולשים יביא יותר חברים לבדוק את הערוץ שלך ולהתחבר אליו.

  • לייצר רווחים מהסרטונים שלכם. כדי להתחיל ולהרוויח מהסרטונים שאתם עצמכם מעלים – תצטרכו לאפשר ליוטיוב להציב מודעות בערוץ שלכם. חשוב לציין שהמשמעות בכך שאתם מאפשרים את הצבת המודעות – היא גם הודאה שאין אצלכם חומר המוגן הזכויות יוצרים.

אתם יכולים להגדיר את הפרסומות שלכם בחינם באתר AdSense של גוגל. ברגע שתירשמו על פי ההוראות ותעקבו אחריהן, תוכלו לקבוע את הפרמטרים שיאפשרו לכם לייצר את הרווחים. אפשר להרוויח כסף במגוון דרכים – ולכן כפי שכבר אמרנו, הקהל הוא המפתח שלך להצלחה.

  • נתחו את נתוני הגלישה. ברגע שיש לך כבר מספר קטעי וידאו בערות שלך ביוטיוב – נתח את הצפייה בהם באמצעות אפשרות Analytics בערוץ שלך. כאן תוכלו להציג רווחים משוערים, ביצועי מודעה, תצוגות וידאו, נתונים דמוגרפיים ועוד. השתמש בכלים אלו כדי לראות איך התוכן שלך פועל בקרב הקהל שלך. כך גם תוכל להתאים את הפן השיווקי לקהל שבא לערוץ שלך – או לכוון אותו טוב יותר אל הקהל שאותו אתה מבקש לכבוש.
  • הפכו לשותפים של יוטיוב. שותפים של YouTube הם חברים שיש להם סרטונים שמייצרים רווחים עם מספר רב של צופים. שותפים מקבלים גישה אל כלים ליצירת תוכן עם ערך מוסף – וכך ניתן לזכות בפרסים עבור מספר הצופים שיש להם. שותפים גם מקבלים גישה לתמיכה וטיפים. אתה יכול להגיש בקשה לשותפות בכל עת, דרך דף השותפים של YouTube. על מנת לקבל גישה לתוכניות החזקות ביותר, עליך להפעיל את תכונת 15,000 שעות שעון מצטברות עבור הערוץ שלך במהלך 90 הימים האחרונים.

לוחות זמנים – בדרך לאמון הצופים

גם אם בתחילה תתייחסו לערוץ היוטיוב שלכם בתור תחביב – בכל מקרה חשוב לקבוע לכם לוח זמנים להעלאת תכנים חדשים.

מדוע? יש משנה סדורה מאחורי העניין. ההסבר הפשוט הוא שקהל שיחליט לבחור בערוץ שלכם ויבדוק אתכם קצת אחורה, יראה נניח שאתם מעלים סרט בכל יומיים. כך הם ידעו איך ומתי לחזור – וכך ייווצר לכם קהל צופים קבוע, מעבר לאלו שייכנסו באופן מזדמן או יגיעו בצורה אחרת לערוץ שלכם.

אמנם המנויים שלכם יקבלו עדכון כשסרטון חדש עולה – אבל אם תרצו להם את הגירוי ואת הידיעה שמחר בשעה 10 בבוקר צריך לעלות סרטון חדש, הם ייכנסו כמה דקות לפני, ירעננו וירצו להיות הראשונים שצופים בו.

אל תיתנו ללוח הזמנים שלכם לצאת מכלל שליטה. זה בדיוק חלק מהמקצועיות שלכם. עדיף להקדים בכמה דקות מאשר לאחר בדקה אחת.

שכולם ידעו: פרסם את הערוץ שלכם

כמובן שכדי לקדם את הערוץ שלכם, תצטרכו לפרסם אותה. לשם כך תזדקקו להמון סבלנות והשקעה.

כשפותחים ערוץ יוטיוב חדש ורוצים לייצר לו באזז, חשוב מאוד לפרסם בכל מיני אפיקים. רשתות חברתיות, לדוגמא, הן אפיק שבדרך כלל גם מניב יחסית מהיר גולשים פוטנציאליים. אבל הכל יחסי. בתור מפעילי ערוץ חדשים תצטרכו ללמוד שאגדות לא נולדות ביום אחד – וערוץ מוצלח גם לא ביומיים.

אל תמהרו להשתמש בפרסום לרשימת תפוצה. נסו להשתמש בכלים מתוחכמים. אם כבר פרסמתם לרשימה שלכם – תמיד תציגו את זה באופן שהכי יחדש לקהל שלכם – כדי שירגיש שלא סתם פתח עוד מייל – אלא קיבל ערך מוסף.

כיצד נגדיל צפיות?

.

חשוב שתבינו – זה שהצופים היו נאמנים לך בסרטון אחד – לא אומר שבאופן אוטומטי הם ימשיכו להיות נאמנים גם אחרי הסרטון הבא.

תצטרכו להשקיע ולהיות מקוריים בכל סרטון. התחרות על לבו של הצופה ביוטיוב היא עצומה, בצורה משמעותית מאוד אל מול התחרות נניח, בשוק הטלוויזיה הישראלי – וגם היא לא קטנה כלל.

אל תצפה מכל אחד מהצופים הקבועים שלך לצפות בכל סרטון. לעתים תפרסם את הסרטון החדש שלך, בדיוק ביום שבו יפרסמו גם מנהלי ערוצי יוטיוב אחרים שאהובים על צופה מסויים (וזה טבעי ביותר, שכן מה לעשות, יש רק 7 ימים בשבוע – ומיליוני בעלי חשבונות יוטיוב).

הכי חשוב – לא להתייאש בעניין הזה. יצירת קהל צופים והגדלתו היא אחת המשימות הפחות פשוטות בתהליך – והיא ודרשת מכם הרבה מאוד כוח רצון והתמדה, גם כשנראה ששום דבר לא זז.

שפרו את האיכות באופן מתמיד

כדי להריץ ערוץ יוטיוב, לפחות בהתחלה – לא תשקיעו מן הסתם, יותר מדי בציוד. בתחילת הדרך אתם צריכים קודם כל לראות שהכיוון הוא חיובי. אבל בכל מקרה, כבר מהסרטון הראשון זה צריך להיראות מקצועי, או בעברית בת ימינו: אסור שהסרטונים יראו כמו חלטורה. זה הדבר שיכול לפגוע בכמות הצופים שלכם – וגם לגרום למי שכבר ראה, שלא לחזור.

צילום. ביוטיוב, כך על פי מה שמספרים מי שכבר הצליחו – הקהל אוהב מאוד לראות את פניו של האדם שמדבר איתם – ולא רק צילום של המסך בו הוא עובד. את התגובות, את הרמת הגבות או החיוך. המנטרה פשוטה: אנשים אוהבים מאוד להיות מחוברים למשהו – ואתם צריכים לתת להם את זה.

בשביל זה תצטרכו מצלמת אינטרנט איכותית ולא יקרה יותר מדי. מצלמה באיכות HD 1080p תספק אתכם היטב בתחילת דרככם.

מיקרופון. דווקא כאן אל תוותרו לזול. מיקרופון אינטרנט רגיל נתון ללא מעט רעשים ובעיות שאינם יכולים לשלוט בהם.

מיקרופונים בסיסיים לשימושכם צריכים לעלות בסביבות ה-200 שקלים, והם יעשו את העבודה ויבודדו רעשים היטב. אל תלכו כאן אל היקר והמקצועי מדי. אתם זקוקים למיקרופון שיעביר את הדיבור שלכם בצורה הטובה ביותר. מיקרופונים רגישים יותר – עלולים להשמיע גם רעשים מסביבכם ולפגום באיכות של המוצר הסופי.

תוכנה וחומרה. חשוב שהמחשב שלכם יהיה חזק מספיק כדי לערוך וידאו. מעבד מתקדם, זיכרון גבוה וכרטיס מסך חזק – ישפרו את הביצועים ויקטינו את זמן העבודה.

בצד התוכנה חשוב מאוד שתהיה לכם תוכנת עריכת וידאו טובה (בשוק הזה, חינם בדרך כלל לא שווה הרבה) ותוכנת שיודעת לשפר גם את איכות הסאונד. דווקא בענף הזה יש כמה חינמיות – AUDACITY היא אחת המוצלחות שבהן.