דה רוטשילד בוחן: כיצד שיווק שותפים יספק לכם הכנסה נוספת?

שיווק שותפים היא דרך נהדרת להכנסה נוספת, ואולי אפילו להכנסה מרכזית. אבל, זה נשמע עניין לא פשוט. וחוץ מזה, מה אם אינני יודע לשווק? כל התשובות

שיווק שותפים. דרך נוספת להצלחה צילום: פיקסביי

מי מאיתנו לא רוצה לקום בבוקר, לפתוח את המחשב ולגלות שכסף זרם לחשבונו בעוד הוא נם את שנתו במיטה במהלך הלילה? זה נשמע חלומי…להרוויח כסף תוך שינה.

אז איך נכנס שיווק שותפים לתחום ההכנסה הפסיבית או ההכנסה הנוספת שאנחנו רוצים לעצמנו? הרעיון המרכזי כאן הוא לקדם את המוצרים שמוכרים אנשים אחרים, ולהרוויח עמלה אם אנשים מגיעים בסופו של דבר לקנות את המוצר בזכות השיווק שלך.

על קצה המזלג מדובר במודל של חלוקת הכנסות. אם יש לך מוצר ואתה רוצה למכור יותר ממנו, אתה יכול להציע ליזמים תמריץ כספי כדי שישווקו אותו. אם אין לך מוצר ואתה רוצה להרוויח כסף, אז אתה יכול לקדם מוצר – ואת העמלה לשלשל לכיסך.

אז בואו ננסה ולצלול לעומק השיטה הזו, וננסה להבין יחד כיצד, עם ההדרכה וההכוונה הנכונה תוכלו גם אתם להיות חלק מהעולם המיוחד והמכניס הזה.

לבחור אסטרטגיה מנצחת וללכת איתה עד הסוף צילום: פיקסביי

מהי השיטה? מיהם השותפים?

במשוואה של שיווק מסוג זה – ישנם שני גורמים מרכזיים – יוצר המוצר והמשווק. לא מדובר רק ביצירת מוצר או בקידום שלו. אתם יכולים להיות כל אחד משני הגורמים ועדיין להרוויח מהעניין.

נעיף מבט בכל החלקים מהם מורכבת מערכת שיווק שותפים מוצלחת.

נתחיל בסוחר – מדובר לעתים ביוצר המותג, המוכר את המוצר. זה יכול להיות אדם פרטי שמוכר קורסי רשת, או חברה גדולה שמוכרת מוצרי חשמל.

יש גם שותפי תוכן – זה יכול להיות גם כן יחיד או חברה. מדובר במהלך עצמו. השותפים מקדמים מוצר אחד או מספר מוצרים – ומנסים לשכנע לקוחות פוטנציאליים של מוצר השייך לסוחר – כדי להביא להגדלת כמות הקניות שלו.

הדרכים לשיווק מגוונות. ניתן לעשות זאת באמצעות בלוג שייתן המלצות על המוצרים השונים של הסוחר – וזה יכול להיות גם אתר שלם שיוקדש למציאת מוצרים מסוג כזה או אחר וקידום שלהם.

יש כמובן את הצרכן – הלקוח שגורם למערכת השותפים לעבוד, שהרי ללא מכירות ללקוחות – אין עמלות לחלק ואין טעם בפעילות השותפים.

השותפים יכולים לשווק לצרכן את המוצר בכל דרך אפשרות. בין אם מדובר במודעה בעיתון, שלט חוצות, מדיה דיגיטלית, רשת חברתית ועוד.

יש כאלו שמעוניינים להבהיר לצרכן שהם רק חולייה בשרשרת של השותפים – ויש כאלה שלא. כל אחד נוהג בעניין הזה כפי רצונו.

יש גם רשתות או תוכניות שותפים – שבעצם מתווכות בין השותפים לבעלי המוצרים במטרה להגדיל את כמות המשווקים ואת המכירות באופן כללי.

למרות שאתה יכול לקדם מוצר, נניח קורס מקוון שמישהו יציר ופשוט להשתתף בחלוקת הרווחים – שימוש ברשת שיווקית, שמתמודדת עם התשלום ומשלוח המוצר – יעמיד בנימה יותר רצינית את שיווק השותפים שלך.

יש מוצרים שמשוחררים רק לרשתות של שיווק – במטרה מראש לאפשר לכמה שיותר חברים ברשת לשווק מוצר ספציפי כדי שיימכר בצורה המיטבית. ברשת כזו יש מספר רב של מוצרים – מתוכם השותפים יכולים לבחור אילו לקדם.

רשת גדולה ביותר של מוצרי צריכה שמפעילה תוכנית שותפים היא אמזון. התוכנית שלהם מאפשרת לכם לקדם כל פריט שנמכר דרכם תמורת עמלה קטנה.

כשאתה בא לשווק מוצרים, שלא מתוך תוכנית כזו או אחרת, אתה בעיקר צריך למצוא דברים שיעבדו עבורך. בדוק איזה מוצרים יש בשוק מסויים שאינו רווי – וחפש מוצר מתחרה שיכול לתת מענה טוב יותר.

כשאתה מוצא כזה, ויש המון מוצרים בשוק, שווק אותו. כך לדוגמא, יש המון מכשירי מסאז’ בשוק. תוכל לנסות ולאתר ליין של מכשירים זולים יותר, באמזון לדוגמא, ולנסות לשווק אותם. אתה לא אחראי על המשלוח, האריזה והשירות – אבל אתה כן מקבל עמלה על כל מכירה.

צעדים להצלחה כשותף

בתור משווק אתה רוצה ליצור אמינות קודם כל לגבי עצמך. אפשר לעשות זאת על ידי סקירת מוצרים שלך – בערוץ YouTube, בבלוג או אפילו באמצעות וידאו בשידור חי בפייסבוק.

שנית, אתה צריך לאסוף מיילים, כך שתוכל להתחבר עם הקהל שלך בכל פעם שאתה רוצה, ולא רק לקוות שייכנסו ויראו את הסקירות שלך באופן אקראי.

ניתן גם להשתמש בוובינרים כדי לקדם מוצר כזה או אחר ובמצבים מסויימים אף לארח את יוצר המוצר, אם הוא נגיש, כדי שיענה לשאלות גולשים. זה גם יכול להגדיל את כמות מנויי הדוא”ל שלכם.

אחת הטענות של משווקי שותפים היא שכל מוצר עובד. לא ממש משנה מאיזה תחום, אלא בעיקר משנה שיטת השיווק.

אם תעשה שיווק אגרסיבי מדי, אנשים ירגישו באופן מיידי שכל מה שאתה מנסה לעשות הוא כסף על הגב שלהם. אם תשכנע אותם שאתה נותן להם משהו שהם ממש צריכים, שיעשה להם טוב יותר ושישפר את חייהם – הם יקנו ואף ירגישו שבאת בעצם לסייע להם.

ראוי לציין שבעניין הזה יש הבדל משמעותי בין לשווק מוצרי צריכה לבין שיווק של קורסים מקוונים או ספרים שנוצרו על ידי אנשים, שהמוניטין שלהם מדבר בעד עצמו.

כדאי לכם כמובן לבנות רשימת תפוצה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. רשימת הדיוור הזו היא ערוץ שיאפשר לכם לפנות אל מי שנרשם וכנראה מתעניין במה שיש לכם להציע.

וובינר. דרך מצויינת להניע לקוחות לפעילות צילום: פיקסביי

בנו לכם אסטרטגיה מנצחת

המושג המרכזי בשיטת השיווק שבה עוסק המאמר הזה הוא המרות. לגרום לאנשים להירשם לרשימה התפוצה שלכם, לקבל מכם עוד הצעות וכמובן לבצע מכירות נוספות.

ברגע שתטפלו במוצר או במוצרים תחזיקו מן הסתם גם דפי נחיתה שיתאימו למוצר הספיציפי שבו תעסקו. השתמשו במילות מפתח כדי לקדם את הפעילות של האתר שלכם וגם של דפי הנחיתה. ניתן לעשות זאת גם באמצעות קישורים ממומנים.

השורה התחתונה היא לעבוד על פי אסטרטגיה. המטרה היא לא למכור מוצר אחד של מישהו אחר ולהיעלם מהשוק. אלא להגדיל את כוח המכירה עוד ועוד – ולהמשיך לשמר את הלקוחות שרכשו מכם, למרות שבסופו של דבר הם רכשו מוצר שאתם רק קידמתם, ואתם הרווחתם, עמלה, שווה יותר או פחות, על המכירה.

האסטרטגיה שלכם תהיה פנייה דרך המייל, בהתחלה בעקיפין, כדי להסביר שאת המוצר שאתה משווק כדאי לקנות כי הוא יסייע לקונים ואולי אף ישנה עבורם משהו משמעותי.

אחרי כמה מיילים – שבהם תתקשרו עם הלקוחות, תציעו להם אולי אפילו מתנה קטנה בחינם ותעניינו אותם, תגיעו למכירה עצמה. אם הייתם מספיק אמינים ומשכנעים, ההמרות יהיו טובות מאוד.

השורות שקראתם כן הם סיכום ותמצות של כל התורה הקשורה לשיווק שותפים. זהו הבסיס. כדאי לקרוא עוד ולהבין כמה שיותר כיצד עושים את זה נכון.

הדרך, כמובן, לא תהיה תמיד פשוטה. אבל לימוד של הנושא, קריאה של מאמרים נוספים, אולי אפילו רכישה של קורס איכותי בנושא, תיקח אתכם קדימה ותאפשר לכם להשיג הכנסה פאסיבית, ממוצרים של אחרים.