דה רוטשילד מציג: מסקנות מקמפיין פירסומי בפייסבוק

איך נריץ קמפיין פירסומי טוב בפייסבוק? כיצד לא נבזבז כסף ובכל זאת נעביר את המסר בצורה הטובה ביותר להכי הרבה אנשים? לימדו לקחים שנולדו מהרצה של מאות קמפיינים ברשת החברתית

תרצו להגיע לכמה שיותר אנשים בפייסבוק (צילום: פיקסביי)

כל מי שעוסק בפרסום של העסק שלו – רוצה תוצאות הכי טובות, במינימום של הוצאות. איך עושים את זה? איך נוכל לייצר מסעות פרסום שעלותם נמוכה יחסית – ונותרת תמורה גבוהה והמרות גבוהות?

החלטנו להביא לכם הפעם מסקנות וטיפים של מנהלי קמפיינים שביצעו מאות כאלה בשנה האחרונה. מדובר באלפי מודעות שרצו ברשת החברתית בתוך שנה אחת – והגיעו למיליוני אנשים.

רצינו לדעת איך עושים את זה, אילו טיפים יסייעו גם לכם הקוראים, להגיע לתוצאות כאלה.

תשתית נכונה

לפני שמתחילים קמפיין בפייסבוק, חשוב לדאוג שהדף בו ינחתו האנשים שיקליקו על המודעה שלך – יכלול את כל הפרטים בהצגה הכי מעניינת, כדי שתניע אותם למחשבה להצטרף אליכם ולהפוך לאוהדים שלכם.

אם אתם מפנים לדף פייסבוק דאגו שתהיה לכם תמונה יפה ומעוצבת בראשו, תמונות פרופיל מושכות,כל הפרטים המפורטים ביותר של העסק והדרכים ליצור איתכם קשר, קצת על מה שאתם עושים ומה המוצרים שלכם – והכי חשוב, פוסטים מעניינים ורלוונטיים שימשכו את הגולשים אליכם ויגרמו להם לרצות ולחזור.

חשוב לדעת מה לעשות נכון וממה להימנע. (צילום: פיקסביי)

מיקוד המודעה

כשאתם ממקדים קמפיין בפייסבוק – חשוב שתעלו מרמת הפשט. כן, כמובן שאפשר לפלח אוכלוסיות ולפנות לאנשים לפי מינם, גילם, מקום מגורים, תחום עניין או משהו אחר משותף. הנה טיפ עבורכם: נסו להתמקד פעם אחד בקהל שכבר אוהד אתכם, להגדלת רשימות התפוצה שלכם ולהבניית התודעה אצל הגולש שאצלך הוא יקבל את מה שהוא צריך בצורה הטובה ביותר.

מחקרים העלו שמי שנחשב לקהל המגיב ביותר לפרסומים בפייסבוק, הם אלו שכבר ראו את המוצר או העסק שלך – ראו אותו בעבר והם עוקבים אחריך. אחוז ההמרה בקרבם גדול הרבה יותר.

רוצים דוגמא? אפשר לכתוב טקסט מעניין ולקדם אותו – ואז לפנות לכל מי שקרא את הכתבה שקודמה מחוץ לפייסבוק. מטרת הפנייה הזו תהיה להניע את הקהל שממילא כבר מתעניין במוצר שלכם – לפעולה אקטיבית.

 לעצב נכון את המודעה

אחד הכללים החשובים שלמדנו מקמפיינים רבים שנערכו בפייסבוק היה השימוש בגרפיקה מושכת עין. המלים כמובן לא פחות חשובות – אבל התמונה לפעמים היא זו שתשבה את עין הגולש ותוביל אותו להקלקה. מה שאתם יכולים בהחלט לעשות הוא לשלב את הטקסט שלכם על גבי התמונה – אבל בצורה שתתפוס לא יותר מרבע משטחה, שכן תפיסת שטח גדול יותר עלולה לפגוע בקמפיין שלכם.

כדאי אגב, שהתמונה תהיה מקצועית. יש לא מעט מאגרי תמונות שבהן תוכלו לרכוש כאלה, ולשלב אותן בתוך המודעות והקמפיין שלכם בפייסבוק. גם הטקסט שיהיה כלול במודעה צריך להיות קצר וממוקד להקלקה.

חישבו כשאתם בוחרים את התמונה לא רק על הצבע אלא על הסיטואציה שבתמונה ובידקו עם סביבתכם עד כמה היא מושכת בעין וגורמת לאנשים לעצור ולהביט בה.

הפניה נכונה

פעמים רבות עולה האלה האם כדאי להפנות את הגולשים לעמוד פייסבוק, או שמא לאתר חיצוני – כשבשניהם כמובן יוצג המוצר או השירות שאתם נותנים. כשאתם רוצים ליצור חיזוק לדף הפייסבוק שלכם – עדיף שתפנו את הגולשים לפוסט מסויים או לדף העסק שלכם בתוך הרשת. הפנייה באתר חיצוני עלולה להיות אפקטיבית פחות.

לעומת זאת, אם אתם רוצים לקבל לידים או לייצר רשימת תפוצה, הרבה יותר קל לעשות זאת בעזרת דף נחיתה ולשלוח אליו את הגולשים מהמודעה בפייסבוק.

 שיטת הפרסום

 

אחת השאלות שנשאלות במקרים כאלה באופן תדיר היא האם כדאי לפרסם את המודעה כשהתשלום הוא לפי חשיפות או לפי מעורבות. התשובה צריכה להתקבל בתהליך של ניסוי ובדיקה.

פרסמו מודעות משני הסוגים בתקציב זהה ותגלו איזה מודעה עובדת עבורכם טוב יותר. כדאי שהפעם הראשונה שלכם כמפרסמים תהיה על פי מעורבות. לאחר מספר ימים של קמפיין ניתן לבחון את האפקטיביות ולשנות שיטה, אם התוצאות שהושגו אינן משביעות רצון מבחינתכם.

הדרך הזולה ביותר לפרסם מודעות פייסבוק היא דרך מנהל המודעות. קידום שלא בדרך הזו, תגרום לפייסבוק להרוויח יותר על חשבונכם.

מן הסתם גם תרצו לדעת עד כמה המודעה שלכם עובדת. תנו לה לפחות יומיים-שלושה לפני שתחליטו באופן חד משמעי אם המודעה עשתה עבורכם את מה שרציתם או שלא.

הסבלנות כאן חשובה, שכן יש ימים ושעות שפרסום עובד טוב יותר ויש ימים ושעות אחרות שפרסום עובד בצורה שונה. למדוד הצלחה של מודעה לאחר כמה שעות או אפילו יום אחד, לא ייתן לכם את האינדיקציה הנכונה ביותר לגבי המודעה שלכם.

חשוב לציין שהפרסום בפייסבוק הוא הבסיס – וכדי שהוא יצליח צריך להכין מאחוריו את כל השלבים שאחרי הלחיצה על המודעה – החל מדף הנחיתה וכלה במסר שאתם רוצים להעביר או בהנעה לפעולה או לצירוף לרשימת התפוצה.

בשורה התחתונה כל קמפיין אמנם מתנהל באופן עצמאי ולפי הכללים שלו. ניסינו כאן לתת לכם טיפים כדי שהקמפיין שלכם יהיה הטוב ביותר – על פי הניסיון שלנו – וכדי שתצליחו להרים את המודעות והקמפיינים שלכם בצורה הטובה ביותר.