דה רוטשילד בודק: הכוח שבשיווק ברשימת דיוור

כשאנחנו מעוניינים להשתמש ברשימת דיוור לצורכי שיווק, הדבר שאנחנו שואפים אליו הוא שלא רק שייכנסו ויקראו את ההודעה שלנו – אלא שהיא תניע לפעולה נוספת

שיווק רשימת דיוור. דרך נכונה להצלחה צילום: פיקסביי

אנחנו מקבלים בכל יום המון הודעות דואר אלקטרוני שמנסות למכור לנו מגוון רחב של מוצרים ושירותים. עבור רבים מאיתנו, ברירת המחדל המוגדרת שלנו בעת קבלת הודעות דוא”ל מן הסוג הזה היא פשוט למחוק אותן.

אבל כשאנחנו מעוניינים להשתמש ברשימת דיוור לצורכי שיווק, הדבר שאנחנו שואפים אליו הוא שלא רק שייכנסו ויקראו את ההודעה שלנו – אלא שהיא תניע לפעולה נוספת.

אחד מחוקרי נושא רשימות הדיוור, בדק ומצא שהמיילים הנקראים ביותר מכילים את שורת הכותרת הבאה: שם הנמען, ושאלה אחת – מהסוג שיטריד את המקבל עד כדי כך שסקרנותו תגבר עליו ובכל מקרה הוא יפתח את ההודעה. לדידם, הנקודה המרכזית של האי-המייל ששלחתם היא לשאול שאלה רלוונטית ומרתקת – שהגולש בטוח שיקבל עליה תשובה. הניסוח כאן עושה את ההבדל. אסור להשתמש בבוטות. להציע ישר את מרכולתכם.

בדיוק להיפך, רימזו, ספרו, תנו מידע שיגרה לקבל מכם את האימיילים הבאים ואז תציעו את מה שלשמו שלחתם מלכתחילה את ההודעות.

לבסס קשר עם המכותב

הרשימה שאליה אתם מפיצים את המסר, תהפוך עבורכם לכלי מכירתי או לכלי משחית. הכוח נמצא בידיים שלכם. אם תדעו לנצל אותה בצורה הנכונה ביותר, לא רק שתחוו הצלחה גדולה מהרשימה, אלא תצליחו למכור בעזרתה ולצרף עוד ועוד חברים.

הכלל הראשון הוא לדעת לבסס קשר עם האנשים שאתם כותבים אליהם. לא קשר אישי, כי זה יכול לקחת לכם שעות רבות. אבל לבנות את האמון, שהקורא ידע שיש לך משהו שאתה יכול לתרום לו ברמת ההעשרה.

אל תנסו למכור מיד, כבר בהודעה הראשונה. הטעות הבסיסית של מי שנכנסים לעולם הזה היא הרצון למכור מהרגע הראשון – שאם לא כן – ההודעה שהוציאו מיותרת. אבל אם אין מערכת יחסים, שהנמען מתייחס להודעתכם בדרך רצינית, הוא יעשה בדיוק מה שדיברנו עליו בתחילת הדברים, יתעלם במקרה הרע או ימחק את ההודעה לגמרי במקרה הרע יותר.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לשווק ולמכור לרשימת דיוור, זה על ידי ביסוס של קשר. נצלו את הפלטופרמה על מנת להכיר את טעמו של הקהל ולפתח איתו סוג של מערכת יחסים על מנת שתדעו איך הכי נכון לשווק לו. אז איך עושים את זה נכון?

לפעול בשלבים

בבואכם לעבוד מול רשימה, אתם צריכים לפעול בשלבים מדודים היטב. דחיפה של המוצר מהשלב הראשון, כפי שכבר הבנתם, יכולה רק לפגוע במטרה שלכם.

בנו מערך רב שלבי שמטרתו להניע את הקהל שאליו אתם פונים לפעולה – באמצעות מידע ותמריצים. כך לדוגמא אם אתם משווקים מדריך אלקטרוני לפרסום נכון בפייסבוק, בהודעה הראשונה שתעבירו לרשימה, תדברו באופן כללי על שוק הפרסום בפייסבוק ותיתנו גם טיפ כלשהו שיעניין את הגולשים. בנוסף, תצטרפו מדריך קצר חינמי בקובץ PDF שייצור אמון שמה שאתם נותנים – שווה מעקב קבוע. בהודעה הבאה שוב תיצרו גירוי ורק בהודעה השלישית או הרביעית נסו להכניס את העניין המכירתי של המוצר שלכם.

המשטרה היא לגרום לקהל היעד ללכת איתכם, עקב בצד אגודל, כשאתם מניעים אותם לפעילות שבסופו של דבר תגרום להם בבוא העת, גם לרכוש מכם את השירות או המוצר שתציעו.

אתם יכולים גם לבקש באחת ההודעות להירשם לוובינר או להדרכה כלשהי. זה יסייע לכם ליצור לעצמכם הבנה של קהל היעד. מי מעוניין במוצר שלכם באמת ומי נמצא עדיין בשלבי ההתעניינות וטרם נמצא בשלב הפעולה של רכישה או השתתפות בוובינר שתערכו.

אם לדוגמא, אתם שולחים מייל על הדרכה, ברגע שמישהו נרשם – הוא מעוניין לשמוע את מה שיש לכם להגיד. הוא גם לוקח בחשבון שבסוף ההדרכה תהיו מעוניינים למכור לו מוצר או שירות והוא מוכן לקבל זאת ברוח טובה – בעוד שהודעה שיווקית, יש סיכוי שכלל לא תעבור אצלו את שלב הספאם.

המטרה: למכור בצורה מתוחכמת את המוצר שלכם צילום: פיקסביי

עמודי נחיתה

 

אתם חייבים דפי נחיתה עבור הרשימה שלכם, במיוחד אתם בתהליך השקה של מוצר או שירות. ניתן גם להכין כמה כאלה, ולהתאים אותם לקהלי היעד – אנשים שכבר נמצאים בשלב הקרוב להחלטה על רכישה, מתעניינים ומי שנתקלים בפעם הראשונה בשירות שלכם.

אם מדובר במוצר חדש, בקשו את המייל של הלקוח שמעוניין לדעת מתי המוצר יושק – ובינתיים העניקו לו איזו תשורה קטנה חינמית. זה יכול להיות ספר אלקטרוני פשוט, מסמך עם טיפים ואפילו סדרת סרטונים שלכם. כך תגרמו למתעניינים לדעת שאצלכם תמיד הם יקבלו ערך מוסף.

התנסחו בצורה הכי מזמינה שאפשר. “לחצו כאן כדי להיות הראשונים ש…”, עובד בהחלט במקרים כאלה, ודאי כשאתם יודעים שיש מי שממתינים למוצר שלכם. כך אתם גם בונים ציפיה ויש לכם רשימה של אנשים ממוקדים למכירה הספציפית הזאת. כך גם תוכלו לנסות ולהעריך כמה אנשים מעוניינים באמת במוצר שאתם מתכוונים להציע בקרוב.

דרך נוספת לקבל אימיילים של אנשים שאינם מצויים עדיין ברשימה, היא להציע הצצה מוקדמת ליוזמה או לשירות שאתם מעניקים תמורת הכנסת האימייל ומתן עדכונים.

עוד אפשרות היא להגביל בזמן את האופציה להרשמה לשירות שלכם, או להציע מבצעים מוגבלים בזמן – כדי לגרום ללקוחות הפוטנציאליים להבין שהם עלולים להפסיד את ‘הזדמנות הפז’ שנקרתה בדרכם בהצעה שלכם.

חשוב לזכור שכל אימייל שתאספו בדרך, צריך לקבל את אישורו של הלקוח כדי שתוכלו להמשיך ולשלוח לו אימייל שיווקי. ניתן בקלות להוסיף לדפי הנחיתה את המשפט הנדרש לאישור ומקום לאשר – ואז כבר בעת ההרשמה אתם פותרים את העניין הזה.

אל תשלחו את מסר המכירה במכתב הראשון. פעלו בחוכמה צילום: פיקסביי

לקוחות מועדפים

אם אתם כבר קצת יותר ותיקים בתחום ויש לכם רשימה – מיינו לכם את אלו שכבר רכשו מכם, ואתם ממשיכים להיות איתם בקשר. כך תוכלו לייצר קבוצה שברור שמתעניינת במוצרים הבאים שלכם. תנו לקבוצה הזו תשומת לב יתירה, והבהירו למי שסתם מקבל מכם את הדיוור – שיש קבוצה כזו, למי שרוכש.

המסרים ללקוחות המועדפים צריכים להיות שונים כמעט באופן מוחלט מאלו שאתם כותבים למתעניינים. לקוח חוזר כבר מכיר אתכם ויודע מה אתם שווים. כאן כבר כדי להציג את השירות או המוצר, וגם בצורה מזמינה ובמספר הודעות ולא באחת מכירתית נטו.

זיכרו, רשימת הדיוור שלכם נועדה לא רק כדי להגביר את המודעות לאתר ולשירותים שאתם נותנים או המוצרים שאתם מוכרים, אלא גם להניע את האנשים לקנייה פעילה.

היו יצירתיים. תנו כותרות לדיוורים, שיגרמו לאנשים לפתוח את ההודעה, גם אם לא התכוונו לעשות זאת והיא נחשבת בעיניהם שיווקית. ככל שתנסו יותר את מזלכם – תבינו יותר מה רוצה קהל היעד שלכם וכיצד תצליחו לכבוש את ליבו.

גם כאן, כמו כל דבר אחר, הזמן עושה את שלו – וכל מסר חדש שתשלחו יגרום לכם להבין בדיוק היכן אתם ממוקמים, מה עובד עבורכם ומה לא.