המומחה מעורר המחלוקת של הדיגיטל: טריק ״מטופש״, בוואטסאפ יכול להכפיל את המכירות בעסק תוך 16 יום…בלי שתוציא שקל מהכיס

לראשונה: מנו בן הרוש, מומחה לטקטיקות גרילה לגיוס לקוחות משלמים לעסק, טוען שגילה ״סוד שמור״. לטענתו, מדובר בכלי בו משתמשים גדולי המנטורים העסקיים בישראל ומוכרים תוכניות ליווי עסקי של 10,000 ש״ח ומעלה

זה מפתיע. אבל מנטורים עסקיים מובילים ומשרדי פרסום מפורסמים בישראל שומרים בקנאות על סוד אחד שהם לא מדברים עליו, והוא שאפשר לגייס לקוחות לעסק מבלי להוציא בכלל כסף על פרסום.

במקום ללמד ולפרסם עסקים בשיטות חינמיות ואפקטיביות, הם מעדיפים ללמד במשך שנים שיטות ״חדשות״ של שיווק ופרסום ולעודד בעלי עסקים להוציא כספים רבים על מהלכים, שרובם ככולם נכשלים ומותירים בעלי עסקים רבים מאוכזבים וממורמרים. את הבועה הזו מפוצץ בימים אלו מנו בן הרוש, מנטור עסקי מסוג אחר, המתמחה בטקטיקות חינמיות של גיוס לקוחות, ועכשיו הוא מפרסם אותן בספרו החדש ״שיווק גרילה 2.0״. יצאנו לצלוב אותו על הכול בלי רחמים.

 

אולי יעניין אותך:

4 טיפים להשיג מבול של לידים חדשים תוך שבוע

איך להרתיח לידים קרים ולהפוך אותם ללקוחות משלמים תוך 16 יום

בלי אתר, בליPPC , בלי פייסבוק וגוגל, ובכל זאת לקוחות משלמים חדשים מהאינטרנט כל יום

את הפגישה קבענו במלון הילטון תל אביב, על רקע הים,  שם מנו פוגש רבים מלקוחותיו העסקיים במשך השבוע. לראיון קדמו קולות ביקורת צורמים של מנטורים עסקיים, שלא אהבו את חשיפת ״הסוד השמור״. מנו, מנטור ויועץ עסקי, מתפנה לדבר איתי ולענות על השאלות הבוערות שאנחנו רוצים לשאול אותו.

מנו, תגיד, על מה הרעש בעצם?

מנו מחייך, “אם זה לא היה עצוב, זה יכול היה להיות אפילו משעשע,” הוא אומר ברצינות. “תראה, בארץ התפתחה בשנים האחרונות תעשיית ענק של ייעוץ עסקי לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. זה לא מקרי שהסקטור העסקי הפרטי בכל מדינה מערבית נושא על גבו את רוב הכלכלה. המדינה מכירה בכך ומעניקה אפשרויות לקבלת ייעוץ עסקי מגופים שונים הזוכים במכרז (בעבר מט״י, וכיום מעו״ף), אבל רבים מבעלי העסקים פונים למנטורים ויועצים עסקיים פרטיים כדי לקבל עזרה מקצועית.״

עד כאן הכול נשמע בסדר, אנשים תמיד פונים לעזרה פרטית כדי להצליח יותר.

“נכון, זו לא הבעיה. את הבעיה הגדולה חשפתי מתוך דו”ח תקופתי ינואר 2016 של הסוכנות לעסקים קטנים בישראל של משרד הכלכלה. את הסטטיסטיקה המזעזעת של שמונה מתוך עשרה עסקים שנסגרים בישראל, כולם כבר מדקלמים מתוך שינה. מה שלא יודעים כל כך, שאחוז גבוה מאוד של עסקים מקבלים ייעוץ עסקי במהלך החיים שלהם. וכשחושבים רגע על שני הנתונים הללו ביחד, משהו לא מסתדר.

אם כל כך הרבה עסקים פונים לקבל ייעוץ, למה זה לא מצליח? למה כל כך הרבה עסקים סובלים מבעיות רווחיות, מבעיות של גיוס לקוחות וכדומה? האם כל היועצים העסקיים כל כך גרועים!?

את המציאות הזו אני מכיר גם מהעבודה שלי בייעוץ עסקי. המון בעלי עסקים מגיעים אלי אחרי שהיו כבר בייעוצים עסקיים קודמים ולא הצליחו. המצב חמור מאוד, עד כדי כך שחלק מהם לא מצליחים למשוך משכורת מינימום הביתה מהעסק!

אז מה גורם לכך? השאלה הזו ניקרה בראשי בתקופה האחרונה, וכדי לענות עליה, הלכתי לבדוק מה בעצם מלמדים בכל תוכניות הליווי העסקי המובילות בשוק.”

נו, מה גילית? עכשיו אני ממש סקרן…

“גיליתי שהרבה תוכניות ליווי מלמדות טכניקות מתקדמות לפיתוח עסקי ולגיוס לקוחות, המבוססות על שיווק דיגיטלי – טרנד חזק שהולך ומתעצם בעשור וחצי האחרון. זה כמובן כשלעצמו לא רע ואפילו מבורך מאוד. אני מאמין גדול בשיווק דיגיטלי ומברך על כל יום שאני חי בעידן האינטרנט המופלא. אבל טכניקות אלו דורשות מהעסקים להשקיע סכומים גבוהים בשיווק דיגיטלי המבוסס על פייסבוק, גוגל וכדומה, בנוסף לעלויות הגבוהות של הייעוץ ותוכנית האימון. בדרך כלל איש לא מספר לבעלי העסקים הללו בתחילת הדרך, שעל מנת להצליח ולבנות קמפיינים דיגיטליים טובים באינטרנט, יש להשקיע זמן רב בניסוי וטעייה, וגם כספים לא מעטים. ונעזוב את הזמן והכסף שזה דורש; התהליך כרוך בהמון כישלונות, המאכזבים מרה את בעלי העסקים ומורידים את הביטחון העצמי שלהם. בשורה התחתונה בעל העסק נשאר בלי לקוחות ועם חור גדול בכיס.

אני מתחיל להבין למה מנטורים עסקיים מובילים ״לא מאושרים״ ממה שאתה מגלה כאן.

האמת היא שאת המציאות הזו הכרתי הרבה שנים. כמעט 96% מהלקוחות שלי הם לקוחות שעברו הכשרות, קורסים, סדנאות, תוכניות ליווי ומה לא, ובכל זאת נתקעו ולא הצליחו לקדם את העסק שלהם. עד לא מזמן לא התייחסתי לנתון הזה, אבל לאחרונה נפל לי האסימון, שזה משהו שיטתי ובכלל לא מקרי.”

הופה, מה זה אומר משהו שיטתי? אתה חושב שיועצים עסקיים מכשילים בכוונה את הלקוחות שלהם!?

למרות ההתרסה, מנו לא מאבד עשתונות, ועונה בקור רוח ובנעימות, “לא, זו לא כוונתי. ברור לחלוטין שאין כאן כוונת זדון, אבל להרבה מאוד עסקים במצבים שונים ממש לא כדאי לפרסם באינטרנט, ובמקום זאת הם יכולים לגייס לקוחות בשיטות שאני מכנה אותן ״שיווק גרילה״, ואת זה לא מגלים להם, אז ברור שהם לא אשמים כשהם מנסים שיטות שיווק ופרסום שנכשלות.

קרא עוד- “שיווק גרילה 2.0 – 98 טקטיקות לגיוס לקוחות משלמים לעסק בלי להוציא שקל על פרסום”

תן דוגמא לשיטה פשוטה לגיוס לקוחות, שבעלי עסקים לא משתמשים בה?

 

“הנה דוגמה: אחת האסטרטגיות המעולות לגייס לקוחות היא באמצעות העברת מידע מפה לאוזן. הרבה בעלי עסקים חושבים בטעות ששיווק מפה לאוזן הוא משהו שקורה מאליו ואין להם שליטה עליו, אבל זו טעות קשה. שיווק מפה לאוזן הוא אמצעי שיווק ככל אמצעי שיווקי אחר, ואפשר לשלוט בו ולגרום לכך שנוכל לגייס לקוחות באמצעותו בלי להוציא שקל על פרסום.

אולי לא ידעת, אבל 63% מהעסקים הקטנים מגייסים לקוחות אך ורק דרך האמצעי הזה, ויש עסקים שאין להם שום דרך נוספת לפרסום ולגיוס לקוחות.

אבל מה, שיווק מפה לאוזן נתפס כדרך ״מיושנת״, לא סקסית בעליל, ולכן מנטורים עסקיים מתעלמים ממנה ולא מלמדים אותה כמו שצריך, וכך בעלי עסקים שצריכים במיוחד את השיטות החסכוניות האלו כדי להתניע את העסק שלהם, נותרים ללא מענה.”

ומה הופך את האסטרטגיה הזו לחזקה כל כך?

“אז הנה אחת ההפתעות הגדולות: הלקוחות מאמינים להמלצות שעוברות מפה לאוזן יותר מכל דבר אחר! זוהי דרך הפרסום שממירה לקוחות יותר מכל! יותר מכל דרך אחרת!

וכשחושבים על זה, די ברור שתמיד נסמוך על אדם שאנחנו מכירים, שלא מזוהה כבעל אינטרס שיווקי למכור לנו משהו, ונראה בו מישהו ״אובייקטיבי״ הרוצה אך ורק בטובתנו.

הנה מחקר שפורסם בארה״ב Global Trust in Advertising – 2015 – Nielsen וקובע ש-92% מהלקוחות מאמינים להמלצות חברים, בעוד רק 33% מאמינים לפרסומות באון-ליין.

אז מדוע מתעקשים ללמד את בעלי העסקים דרכים אפקטיביות פחות ויקרות יותר לגייס לקוחות, בזמן שאפשר לתת להם כלים פשוטים וחינמיים לעשות זאת ללא מאמץ גדול?

אתה מבין, בעלי עסקים לא אשמים שהם לא מצליחים למשוך לקוחות לעסק. איש לא מלמד אותם איך לעשות את זה נכון. וזה בדיוק מה שהחלטתי ללמד בעלי עסקים בספרי החדש – “שיווק גרילה 2.0 – 98 דרכים וטקטיקות כיצד לגייס לקוחות מבלי להוציא שקל על פרסום.”

אז אני מבין שיש שיטות חזקות לגייס לקוחות ללא הוצאה כספית על פרסום. אתה יכול להדגים לנו טקטיקה אחת?

“הנה טריק פשוט מאוד לגייס לקוחות תוך כמה שעות!

לכל אחד יש סמרטפון ולכל אחד יש וואטסאפ – זה ברור ומובן מאליו היום. אבל כמה בעלי עסקים משתמשים בו כאמצעי שיווקי?

הנה שיטה ממש פשוטה, שנחשפתי אליה ממש לאחרונה והיא עובדת מדהים:

נניח שאתה בעל עסק מתחיל או מתקדם ורוצה כרגע לגייס לקוחות מהר.

קח את הסמרטפון ועבור על כל אנשי הקשר שלך. סמן על דף נייר 100, 200 אנשי קשר שאתה מכיר ויהיו מוכנים לעזור לך אם רק תפנה אליהם. למי מאיתנו אין חברים קרובים, משפחה, לקוחות נאמנים מהעבר שאנחנו בקשר איתם וישמחו לעזור אם רק נפנה אליהם?

אז איך נפנה אליהם במהירות וביעילות ונשיג את שיתוף הפעולה שלהם? לצורך כך אנחנו צריכים אמצעי הפצה יעיל ומהיר ונוסח פנייה שיפתח לנו דלתות במהירות.

הנה טריק קטן: כולם מכירים את הקבוצה בוואטסאפ, אך מעטים משתמשים באפשרות נוספת, הנקראת רשימת תפוצה. אם תסתכל על המסך כניסה שלך בוואטסאפ, תראה שיש מימין רשימות תפוצה. תיכנס לשם ותוכל ליצור רשימת תפוצה המבוססת על אנשי הקשר שלך בוואטסאפ. תוכל להכניס לשם את כל אנשי הקשר שאתה מכיר ושיכולים לעזור לך.

אחרי שאתה יוצר את הרשימה, פשוט תכתוב מסר לפי הנוסח הבא: ״שלום לך, בימים אלו אני מרחיב את העסק שלי וזקוק לעזרתך. האם אתה מכיר מישהו ש…״, וכאן תכניס את הפירוט של הלקוחות שאתה מחפש לעסק.

שים לב! נוסח הפנייה קריטי! הוא נבדק אין ספור פעמים בניסויים שונים והתגלה כנוסח שמשפיע על חברים קרובים יותר מכל ומניע אותם לשתף פעולה איתך ולהפנות אליך אנשים.

זהו! שלח! קל ופשוט! אין מצב שלא חוזרים אליך כמה אנשי קשר, שיפנו אליך אנשים, שתוכל להפוך ללקוחות.

כמה זמן לקח לך? חצי שעת עבודה?! כמה עלה לך? כלום!

מה התוצאה האפשרית? יש לא מעט עסקים, היכולים להפיק מהפנייה הפשוטה הזו המלצות ללקוחות ששווים להם אלפי שקלים!

וואו, באמת פשוט! והאמת שיש מעט מאוד בעלי עסקים שמשתמשים בזה! תגיד, איפה אפשר לקבל עוד מידע על השיטות ועל הכלים שלך?

״כן בספר שלי יש 97 טקטיקות גרילה טובות. לא פחות. בימים הקרובים בלבד אני נותן 4 מהן בחינם לגמרי״

מנו, כיצד הקוראים שלנו יכולים לשים יד עליהן

״זה קל כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הקישור למטה, להכניס את המייל ולקבל מיד 4 טקטיקות גרילה 100% בחינם. רק מומלץ למהר, בגלל שמספר העותקים החינמיים מוגבל ל117. אני פשוט לא יכול להרשות לעצמי שהמידע הזה ידלוף החוצה ליותר מדי אנשים״

למי שרוצה ללמוד עוד איך לגייס לקוחות במהירות מבלי להוציא שקל על פרסום