דה רוטשילד מציג: המפתח לכתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא אמנות נרכשת, שחשובה מאוד במגוון תחומים הן ברשת עצמה והן בחיים. אז כיצד תעשו את זה בצורה הטובה ביותר?

נראות האתר חשובה מאוד - והטקסט הראשון עוד יותר (צילום: פיקסביי)

נתחיל בשאלה, כשאתם כתובים באתר האינטרנט שלכם – למי אתם כותבים? האם אתם מדמיינים לקוח פוטנציאלי שקורא את הטקסט שכתבתם? האם אתם חושבים מה כובש אותו?

כנראה שכן. ואתם לא לבד – זה מה שרוב כותבי האינטרנט עושים. הם מתייחסים לקוראים שלהם בדיוק כמו קוראי עיתונים וספרים – אנשים שאוהבים לקרוא.

אבל היחס הזה לא נכון. הוא מוטעה מיסודו. ההתנהלות של הגולש שונה לגמרי מאשר של אוהבי הקריאה או המתעניינים למיניהם. היא מהירה הרבה יותר. הגולשים באתר שלך מחפשים מידע או מוצרים. את ההחלטות שלהם הם מקבלים במהירות, כמעט ללא מחשבה.

אז איך תוכל לשכנע אותם לפעול אם הם לא ממש קוראים את מה שכתבת? דה רוטשילד מציע לכם מספר טיפים שיגרמו לכם להיות הרבה יותר משכניעים באתר האינטרנט שלכם. אפשר לקרוא לזה כתיבה שיווקית – ואפשר גם להגדיר זאת בתור ההתייחסות הנכונה למדיה הרשתית.

מודל חיות הבר

מה הקשר בין חיות בר לאתר האינטרנט שלך? התייחס למבקרים באתרך כמו אל חיות בר. הם באים לצוד מידע או מוצר לקנות – בדיוק כמו פנתר רעב שמחפש את הארוחה הבאה שלו.

כאשר הפנתר מריח שובל ריח, הוא מחליט במהירות: יהיה שווה ללכת בעקבות הריח כדי לקבל ארוחה טובה? האם זה יהיה טרף קל?

המבקרים באתר שלך שוקלים שני דברים מקבילים: האם האתר שלך יציע בדיוק מה שהם מחפשים? האם הם יוכלו למצוא אותו בקלות?

פנתר עב לא אוהב לבזבז זמן כדי לתפוס ארוחה. מבקרי האתר שלך לא רוצים לגלוש במשך דקות ארוכות כדי למצוא את המוצר או השירות שהם מחפשים. אתה צריך להנגיש להם את זה בצורה המהירה ביותר.

בדיוק כמו שהפנתר מקבל החלטה לגבי המעקב אחרי הריח, המבקרים באתר שלך מחליטים במהירות אם הוא שימושי עבורם או לא. אם הוא מסובך ויש בו הרבה אפשרויות, קליק אחד יגרום להם לברוח ולחפש אתר אטרקטיבי יותר. הם לא מתעמקים, אלא מציצים לשניה אצלך כדי להבין אם הם במקום הנכון או לא. הם רוצים לקבל את ההחלה המהירה ביותר. אז אם הם מזכים את האתר שלך רק במבט אחד – איך אתה מביא את המסר שלך לרמה כזו – שהוא ייקליט ממבט אחד?

המידע החשוב – תמיד ראשון

המסר שלך צעיר לעבור בצורה הכי חדה ומהירה. זה לא מאמר, זו סיסמה שצריכה לגרום לגולש להישאר איתך.

במאמר, אתה יכול להציג בצורה נרחבת על מה אתה כותב, לתת רקע, לקיים דיון ולתת מסקנה בסוף. כאן הכל חייב להיות בהתחלה. את הדבר החשוב והמושך ביותר צריך לשים תמיד במקום הראשון.

לדוגמא: אתה מחפש ספה תלת מושבית אדומה חדשה. כאשר אתה מגיע לאתר אינטרנט, אתה רוצה לראות שהוא מוכר ספות. שנית, תרצה למצוא את תיבת החיפוש כדי לצמצם את האפשרויות ולמצוא את הספה האדומה שרצית.

המידע הכי חשוב הוא זה שיבלוט לעיני המבקרים באתר. לעתים זה פשוט יהיה הסבר של משפט על השירות שאתה נותן או מה בדיוק אתה עושה.

ניתן לקרוא לשיטה הזו – פירמידה הפוכה. אם במאמרים בעיתון המשפט הראשון נותן מידע חדשותי ורק אז מגיעים פרטים נוספים ורקע, כאן הרעיון הוא שמספיק לקרוא את הפסקה הראשונה כדי להבין את כל התמונה.

אל תתחכמו

ניסוחים מתוחכמים מדי לא עובדים ברשת. ניסוחים כאלה מכריחים אנשים לחשוב או לפחות מעוניינים שהם יעשו את זה. הגולש אינו מעוניין באתגר הזה. למעשה, ניסוח כזה יכול לגרום לו פשוט להשיך לאתר אחר.

כתוב כאילו אתה כותב לאדם בעל ההבנה הבסיסית ביותר. הומור זה דבר נחמד, אבל אם אין לך מושג איך הקהל שלך יגיב – אל תעשה זאת.

הגולשים שלך לא קוראים את הדף. הם סורקים אותו ולוחצים על הקישור הראשון שעניין אותם. מחקרים מראים כי רק 16% מגולשי האינטרנט קוראים באמת את הכיתוב באתר.

אז איך נכתוב טקסט עבור אנשים סורקים? הנה כמה עצות: שאל את עצמך את השאלות הבאות:

האם הכותרת שלך מציגה את המסר בצורה הטובה ביותר?

האם התמונה בדף הבית מעבירה מסר מכירתי?

האם כותרות המשנה שלך סיכמו את הנקודות המרכזיות?

המבקר באתר האינטרנט שלך מחפש מידע או מוצרים. ודא שהוא יכול להבין המידע החשוב ביותר שלך, על ידי אפילו מבט חטוף.

כתוב כדי שתהפוך להיות התוצאה הראשונה במנועי החיפוש (צילום: פיקסביי)

שימוש במלים מוכרות

תארו לעצמכם שאתם רוצה לטוס לבנגקוק לחופשה ואתם מחפש טיסה זולה. מה תוכלו לחפש ברשת? טיסה חסכונית או טיסה זולה לבנגקוק?

אף אחד הרי לא מחפש טיסות חסכוניות. כלי מילות המפתח של גוגל מראה את הדברים בצורה ברורה. אנשים מחפשים טיסות זולות.

השתמשו במילים שאנשים מחפשים. לעתים קרובות אנו רוצים לייפות את המצב – ומנסים להישמע מפוארים יותר או מיוחדים יותר. אבל הגולשים יגיעו אליך בעקבות מילות חיפוש – זהו בדיוק שביל הריח שדיברנו עליו קודם. כך הם ידעו שהם במקום הנכון.

בדיוק כמו הפנתר העצלן המחפש טרף קל עבור ארוחת הערב שלו, המבקרים באתר האינטרנט שלך לא רוצים להתאמץ כדי לקרוא את הטקסט.

על כן היפכו אותו לקל לקריאה. השתמשו בפסקאות קצרות – ארבעה משפטים מקסימום. השתמשו במשפטים קצרים – שתים עשרה מלים בממוצע.

דגלו על מלים מיותרת או חזרה מיותרת על מושגים. קצרו היכן שניתן. כמה לקצר? כמה שיותר – כדי שהמסר יהיה חד ולא מייגע.

הקל על מציאת האתר שלך

.

דיברנו על הציד ועל הטרף. איך תצליח לגרום ללקוחות הפוטנציאליים המחפשים מוצר למצוא דווקא אותך? השתמש בטכנולוגיית ה-SEO.

ענו על שאלו שלקוחות פוטנציאליים שואלים, בכל דף פיתחו עמוד תגובות ודונו עם הגולשים בנושאים מרכזיים הקשורים אליכם.

כדאי לכלול כמה שיותר קישורים לעמודים רלוונטיים – הן באתר שלכם והן באתרים אחרים, שאינם מתחרים או סותרים את מטרתכם.

השתמשו כמה שיותר בביטויים ומילות מפתח הלקוחות מעולמכם ושאותן סביר להניח שהגולשים יחפשו. היו יעילים – וזה ישתלם לכם.

הוסיפו מילות מפתח לטקסט ותגרמו לכך שימצאו אתכם מהר יותר (צילום: פיקסביי)

עומדים בחזית

 

אתה לא יכול לכתוב את המילים שלך, אתה לא יכול לחבר את המשפטים שלך וליצור את התמונה המלאה – מבלי לקחת בחשבון את העיצוב של האתר.

הצד החזותי הוא בעל השפעה רבה, כיוון שהוא הדבר הראשון שרואה העין במבט חטוף. אז מה לעשות כדי שהוא יהיה אטרקטיבי?

החליפו טקסט על ידי תצלומים או קטעי וידאו.

שנו את גדלי הגופנים. זה מושך את העין. כל משחק קל בטקסט – עושה את העבודה.

הדגישו ציטוטים והביאו עדויות של לקוחות כדי להוסיף אמון.

אל תשתמשו בכותרות ארוכות.

והכי חשוב: אל תעמיסו. הפחיתו את העומס והשאירו אזורים לבנים. זה מקל על הקריאה ומגביר את האמינות.

לא קל למצב את האתר שלך כאטרקטיבי ומשכנע. כדי לעשות זאת היו ממוקדים, ברורים וכוונו בדיוק למי שאתם רוצים להגיע. הסבירו במשפט מחץ מה אתם עושים והעבירו את המסר. זה יעשה לכם את העבודה.