הסינים בחרו את הסטארטאפ הישראלי המבטיח

היזמית ליאת זכאי זכתה בפרס כספי על מנוע לחיפוש אופנה באינטרנט

דונדה' הזוכים במקום הראשון' צילום: יח"צ

ליאת זכאי, יזמית ומתכנתת בהכשרתה, נבחרה על ידי משקיעים סינים כבעלת המיזם הישראלי המבטיח, במסגרת כנס ג’ימיק המחבר בין סטארטאפים ישראלים למשקיעים מסין.

זכאי פיתחה את “דונדה”, מנוע חיפוש לאתרי קניות המאפשר להציג מוצרים שעשויים לענין את הגולשים על בסיס מראה חזותי וכתוצאה מכך להגדיל את המכירות ברשת.

לדבריה, האופן שבו מחפשים אחר מוצרים באינטרנט לא השתנה ב-25 השנים האחרונות מאז שהומצאו תיבות חיפוש טקסטואליות. החסם להגדלת המכירות הוא הקושי לקלוע לתיאור מילים מדויק של מוצרים, הן מצד המוכר והן מצד הקונה. הטכנולוגיה של דונדה מחקה את הדרך בה אנו חושבים באופן חזותי על מוצרים ובעזרת טכנולוגיה של ראייה ממוחשבת אפשר לחפש פריטים הדומים בצורה, מירקם, גוון, גזרה ומדדים נוספים.

ניר דשטי, מארגן כנס ג’ימיק הוסיף כי “המיזם הזוכה ייצג את ישראל בתחרות הסטארטאפים הבינלאומית בארה”ב, שם יתחרה על השקעות של מאות מיליוני דולרים ואף אקזיט מהיר. לסינים הערכה רבה ליזמים ישראלים מאחר ובניגוד לתרבות הסינית אנו לא חוששים לטעות ולכן מעיזים יותר, בנוסף יכולת האלתור תוך כדי תנועה שמקובלת בישראל נתפסת כיתרון לניווט סטארטאפ שדורש תגובות מהירות מהיזם המוביל אותו.”

הפרס הוענק לזכאי על ידי טאו זואו מנכ”ל קינגסופט, שהיא המקבילה הסינית למוצרי מיקרוסופט אופיס וגוגל.

מיזמים נוספים הגיעו לשלב הגמר בתחרות הם “ארוס” הפועל בתחום המציאות רבודה ומאפר לשתול אובייקטים וירטואליים בעולם האמיתי כדי להפוך אותו לחווייתי יותר. ו”לוגינו” העוקבים אחר מכולות בים וביבשה כדי לאתר עיכוב כתוצאה משינוי בלתי מתוכנן.