זינוק של 70% ברווח הנקי של ‘על-בד’

החברה מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2016: זינוק ברווח התפעולי לכ-27 מיליון שקלים ■ הרווח הנקי גדל לכ-16 מיליון שקלים

דן מסיקה, מנכ"ל על-בד (צילום: יח"צ)

חברת על-בד משואות יצחק, המייצרת ומשווקת מגבונים לחים, מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2016.

על-בד נמנית על שלוש הקבוצות הגדולות בעולם (שאינן מותגים) המייצרות ומשווקת מגבונים לחים.

הכנסות על-בד ברבעון השלישי של 2016 הסתכמו בכ-392 מיליון שקלים, גידול של 4% בהשוואה ל-375 שקלים ברבעון המקביל.

ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-1.15 מיליארד שקלים, גידול של 3% לעומת הכנסות של כ-1.11 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה במכירות נובעת בעיקר מעלייה במגזר המגבונים בגרמניה בהיקף של כ-80 מיליון שקלים ומעליה במגזר מוצרי הספיגה ללקוחות קיימים וחדשים בהיקף של כ-10 מיליון שקלים. הצמיחה הושגה חרף השחיקה בשער החליפין של האירו והדולר.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2016 הסתכם בכ-87.9 מיליון שקלים, גידול של 13% לעומת רווח גולמי של 78.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-252 מיליון שקלים, וזאת לעומת רווח גולמי של כ-243 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

למרות שחיקת המחירים כתוצאה מתחרות בשווקים בהם פועלת החברה ומתמהיל המוצרים שנמכרו בתקופה הנוכחית לעומת תקופה קודמת, תהליכי ההתייעלות אפשרו לחברה לשמור על שיעור רווח גולמי  גבוה של כ-22% מסך ההכנסות.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2016 הסתכם בכ-26.8 מיליון שקלים המהווה 7% מהמחזור, גידול של 70%בהשוואה לרווח תפעולי של 15.8 מיליון שקלים המהווה 4% מהמחזור ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכם ב- 74.6 מיליון שקלים, המהווה 6% מהמחזור, גידול של 30% לעומת רווח תפעולי של 57.3 מיליון שקלים המהווה 5% מהמחזור בתקופה המקבילה אשתקד.

על-בד מסיימת את הרבעון השלישי של 2016 עם רווח נקי של כ-15.7 מיליון שקלים, גידול של 24% בהשוואה לרווח נקי של כ-12.6 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

“מרוצים ממהלכי ההתייעלות”

דן מסיקה, מנכ”ל על-בד אמר לאחר פרסום הנתונים, “אנו מרוצים מאד מכך שמהלכי ההתייעלות בעל-בד ברבעונים האחרונים מניבים פרי והובילו לצמיחה של 70% ברווח התפעולי מתחילת השנה לכ- 27 מיליון שקלים”.

לדבריו, “במהלך הרבעון השלישי נבחרה על-בד לשמש כספק מוביל ברשת שיווק מובילה באירופה וכן כספק מוצרי ספיגה לרשת שיווק גדולה בארה”ב. סך ההזמנות השנתיות הצפויות מלקוחות אלו נאמד ביותר מ- 15 מיליון דולרים. אנו עדים לצמיחה משמעותית בפעילותנו בתחום המגבונים הלחים בגרמניה ובישראל תוך השגת שיעורי רווחיות גבוהים משמעותית מאלו בתקופה המקבילה אשתקד”.

מסיקה הוסיף כי “במהלך הרבעון הרביעי של 2016 אנו צופים להשלים את הקמת קו הייצור בדימונה ולהתחיל בהרצתו. הקמת הקו החדש נדרשת לצורך שדרוג סל המוצרים הקיים, פיתוח מנועי צמיחה חדשים בעלי רווחיות גבוהה יותר ושמירת נתח השוק של החברה בתחום המגבונים הלחים. הקו החדש המוקם בדימונה מתוכנן להעסיק כ- 45 עובדים תושבי האזור”.