חווית הקניה תמזג בין חנויות פיזיות וחנויות אונליין?

סקר שערכה חברת ויזה מעלה כי 65% מהישראלים מתייחסים לקניות ביגוד והנעלה כאל בילוי ■ עם זאת, כ-62% עדיין מצהירים כי החוויה הכי מרגשת היא לראות ולמשש את המוצר בחנות

טלפון סלולרי (צילום אילוסטרציה: יח"צ)

סקר שערכה Visa בישראל בחודשים האחרונים, בקרב 511 איש מהאוכלוסייה היהודית בישראל בגילאי 18-65, שופך אור על יחסו המשתנה של הצרכן הישראלי לאופן שבו הוא עושה קניות.

הסקר, שבוצע באמצעות נילסן ישראל, משלים תהליך מקביל של איסוף נתונים וסקר שערכה Visa ברחבי אירופה, בשילוב מספר רב של מקורות – ואשר בוחן מעת לעת את הרגלי הקניות של הצרכנים.

בעוד באירופה כמחצית מהגברים ומרבית הנשים רואים בקניות סוג של בידור, הרי שבישראל המצב שונה.

61% רואים בקניות בסופרמרקט מטלה מטרידה – אבל 65% מהנשאלים גם ענו כי מבחינתם קניות של ביגוד והנעלה – שוות לבילוי.

על פי הסקר, ככל שהצרכנים מבוגרים יותר, כך הם יותר תופסים את תהליך קניית ביגוד והנעלה כמטלה ולא כבילו.

קניית מתנות ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה נתפסות באופן שווה כמטלה וכבילוי – כשכמובן המבלים יותר הם הגברים.

נשים תופסות קניית מתנות כבילוי – בעוד שעל פי הנתונים אצל גברים מדובר בדרך כלל במטלה.

עוד עולה מהנתונים כי החוויה הכי מרגשת במהלך קנייה בחנות – היא לראות ולמשש את המוצרים. לצעירים יותר – דווקא הרבה פחות חשוב להרגיש את המוצרים בידיהם.

מנכ”ל  Visa בישראל, עודד סלומי, אמר: “הדרך שבה אנשים עושים קניות משתנה, במקביל לאופן בו הם תופסים את חוויית הקניה. אנו מפתחים כל העת לא רק את טכנולוגיות התשלום אלא גם את התאמתן למכירות שיהפכו בעתיד הלא רחוק לרב ערוציות”.