טכנולוגיה לבישה לנוסעים: מידע ממוקד במבט אחד

מנכ"ל Sabre גיא כהן: הטכנולוגיה הלבישה מציעה לספקי שירותי תיירות דרך חדשה ורבת עוצמה לתקשר עם הלקוחות

גיא כהן צילום: יח"צ

טכנולוגיה לבישה – סדרת מוצרים הכוללת שעונים חכמים, מדי כושר, חיישנים ביומטריים ואפילו ביגוד מחובר – כבר החלה לחולל שינוי באופן שבו אנחנו מטיילים.

השעון החכם מציג מידע עדכני על טיסות, שערי עליה למטוס, מד הכושר מעדכן על כמות הצעדים, והחיישן המובנה בשעון החכם מודד את הדופק. השעון מעדכן על מספר מסוע המזוודות, היכן ממוקמת התחבורה לעיר ואיפה נמצא המלון. הוא אפילו יכול להיכנס אל חדר המלון שלו בעזרת השעון החכם, בלי להזדקק למפתח או כרטיס.

גיא כהן, מנכ”ל  Sabre הסביר כי מכשירים לבישים מעניקים לנוסעים מידע במבט מהיר, בלי שיידרשו לדוג את הטלפון הסלולרי שלהם ממעמקי התיק. הם מחליפים ניירת מסורבלת, כמו כרטיסי טיסה, כרטיסי עליה למטוס, שוברי מזוודות ואפילו מפתחות לחדרי מלון – ומציעים במקומם ממשק אלקטרוני קל ונגיש.

“התקנים לבישים מאפשרים למטיילים להמשיך וליהנות ממוזיקה, תכני בידור, יישומי כושר וטכנולוגיות אחרות, שבהן הם משתמשים בחיי היומיום שלהם, בעודם נמצאים בדרכים. בנוסף, הם מעניקים לארגונים המסתמכים על מנהלים שנמצאים בנסיעות עסקים דרכים חדשות לנהל את היבטי הבטיחות והרווחה של העובדים שלהם”, אומר כהן.

כל הסימנים מצביעים אף הם על המשך הצמיחה המהירה של מגמת אימוץ המכשירים הללו. בשנת 2014, חברת נילסן העריכה, כי אחד מכל שישה צרכנים השתמש בהתקן מיחשוב לביש אחד לפחות – וכי מרבית המשתמשים הללו היו צעירים ואמידים למדי. הסקר של נילסן מצא, כי כמעט מחצית (48%) ממשתמשי הטכנולוגיה הלבישה היו בגילאי 18 עד 34, וכי 29% הרוויחו יותר מ-100,000 דולרים בשנה.

כהן הוסיף והדגיש כי סוכנויות נסיעות לארגונים יכולות לנתח את המידע הזה – לאחר שקיבלו רשות, ל-מנת לוודא שבריאותם של אנשי מפתח בארגון לא נפגעת עקב נסיעות מרובות מדי. “למרות שעדיין יש למחשוב הלביש חסרונות ארגונומיים ואחרים, ככל שהתקני מיחשוב לביש יהפכו נפוצים יותר, כך סביר שיותר ספקי שירותי תיירות יתאימו עצמם לטכנולוגיה החדשה”.