מאות עובדי קבלן נקלטו להעסקה ישירה בחברת הביטוח מגדל

קליטת עובדי התפעול ושירות הלקוחות במוקד החברה באשקלון הינה חלק מההסכמות שהושגו בין ההסתדרות וועד העובדים לבין ההנהלה, בנוגע לצמצום העסקת עובדי קבלן במגדל, כפי שמעוגן בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברה ב-2015

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. (צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות)

לאחר שנים ארוכות שהועסקו בתנאים של עובדי קבלן, כ-250 עובדי תפעול ושירות לקוחות במוקד של חברת הביטוח מגדל באשקלון, הועברו להעסקה ישירה בחברה.

בטקס חנוכת המבנה החדש של החברה שנערך היום (חמישי) באשקלון, בהשתתפות העובדים ונציגי ההנהלה, צוין סיום הליך קליטת העובדים להעסקה ישירה, במעמד הבעלים של מגדל שלמה אליהו, יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו”ר מגדל חברה לביטוח יוחנן דנינו.

נזכיר כי השלמת הקליטה של העובדים במוקד החברה באשקלון מגיעה כחלק ממהלך רחב היקף לצמצום העסקת עובדי קבלן במגדל, וזאת כחלק מההסכמות שהושגו בין ההסתדרות וועד העובדים לבין ההנהלה, בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברה בפברואר 2015.

מאות עובדי המוקד באשקלון שהועסקו עד כה במתכונת של מיקור חוץ באמצעות חברת טלדור, הפכו לעובדים מן המניין בחברת מגדל וייהנו מעתה מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכם הקיבוצי, תוך שיפור ניכר בתנאי עבודתם והסדרת ביטחונם התעסוקתי.

ההסכם הקיבוצי בחברה, שחל גם על העובדים הנקלטים, כולל בין היתר, הסדרים שונים לעניין תנאי הרווחה בחברה, בהם: הגדלת מכסת ימי החופשה, קרן השתלמות, תוספת של ימי בחירה המאפשרים היעדרות בתשלום, דמי הבראה בגובה 150% מהתעריף שייקבע בצו ההרחבה במגזר הפרטי, הלוואות לעובדים, שי לרגל אירועים משפחתיים, השתתפות באירועי הרווחה של החברה ותנאים רבים נוספים. זאת ועוד, העובדים השעתיים יהיו זכאים לעבור לעבוד במתכונת חודשית, תוך חיזוק ביטחונם הכלכלי.

הבשורה המשמעותית ביותר לעובדים הנקלטים נעוצה גם בכך שהוותק שצברו בחברת טלדור מוכר על ידי מגדל לצורכי מתן קביעות.

כלל העובדים שהשלימו שלוש שנות עבודה בתפקידם –  ובמקרה הנוכחי מדובר בחלק גדול מהעובדים שנקלטו להעסקה ישירה – קיבלו מעמד של עובדים קבועים בחברה כבר מרגע קליטתם.