נפרדנו? די להטריד

הכנסת אישרה הצעת חוק האוסרת על חברות מסחריות לפרסם אצל לקוחות שעזבו אותם.

ההנחייה החדשה תועיל במלחמה בספאם אילוסטרציה: פיקסביי

הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח”כ שולי מועלם רפאלי ושל ח”כ אורי מקלב, האוסרת על חברות מסחריות לפרסם אצל לקוחות שעזבו אותם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב שהודעת הנמען כי ברצונו להתנתק מהשירות, משמעותה שאינו מעוניין עוד להיות לקוח של אותה החברה. על כן תיחשב הודעת העזיבה כהודעת סירוב לקבלת פרסומות.

החוק כיום מאפשר לגורמים עסקיים לשלוח פרסומות גם ללא אישור הנמען. התנאי הוא אם פרטיו נמסרו במהלך רכישה של מוצר או שירות, או במהלך משא ומתן לרכישה – וזאת כאשר המפרסם הודיע כי הפרטים ישמשו לצורך משלוח פרסומות. הלקוח יכול להודיע בכל עת על סירובו לקבל פרסומות או לחזור בו מהסכמתו, באמצעות שליחת הודעת סירוב למפרסם.

יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי הביעה שביעות רצון מאישור החוק.

“כשלקוח אומר לא, המשמעות היא לא. אם השירות או המוצר לא השביע את רצונו ואין לו כל כוונה להמשיך את ההתקשרות עם החברה, אין להטריד אותו”, אמרה מועלם רפאלי.