רומן אברמוביץ’ עושה עסקים בתוך הבית

מועדון הכדורגל צ'לסי ישתמש בסטארטאפ הישראלי Spot.IM כדי לבנות רשת חברתית באתר הקבוצה שתשמש את האוהדים

נדב שובל צילום: יח"צ

מועדון הכדורגל צ’לסי הנמצא בבעלותו של המיליארדר רומן אברמוביץ’, ישתמש בסטארטאפ הישראלי Spot.IM שגם הוא בבעלות חלקית של אברמוביץ’. כדי לבנות רשת חברתית באתר הקבוצה שתשמש את אוהדי צ’לסי לדיוני רשת סביב חדשות מהקבוצה.

כיום האתר הרשמי של צ’לסי חסום לגמרי לתגובות ודיונים, לכן אוהדים מייצרים את השיח על הקבוצה בפלטפורמות זרות כמו רשתות חברתיות. מה שגורם לאוהדים לגלוש באופן אוטומטי למקומות כמו פייסבוק כדי להנות משיח רשת עם אנשים בעלי תחום ענין משותף. מה שמחליש את הקשר הישיר בין אתר המועדון לאוהדים ויוצר תלות בפייסבוק.

“כיום קבוצות ספורט הן גם פלטפורמות להפקת וניהול תוכן, שמשמש את המועדון לניהול הקשר עם האוהדים”, אומר נדב שובל מנכ”ל ומייסד Spot.IM. “הפרויקט שאנו מבצעים לצ’לסי ייצר חוויה שתעודד אנשים להגיב לתוכן הבלעדי באתר ולפתח סביבו דיון. נאפשר לאוהדים להירשם לאתר בפרופיל קבוע ולהגיב דרכו, מה שעוזר לקהילת האוהדים לזהות אחד את השני ולחזק קשרים בעולם הדיגיטלי בשונה מטוקבקים אנונימיים.”

הרובד החברתי שפיתחה Spot.IM מאפשר לגולשים לצפות בהיסטוריית הדיונים בהם היה מעורב כל פרופיל, קבלת התראות כשנוספת תגובה חדשה לדיון בו הגולש לקח חלק בעבר, פיקוח על הדיון שלא יתדרדר לשיח אלים ועוד.

בחברת Spot.IM מושקעות הקרנות Norma Investment ו- Altair Capital, המייצגת את איש העסקים רומן אברמוביץ׳. סך הכל גייסה החברה סכום כולל של 37 מילון דולר בשלושה סביי גיוס הכוללים גם את קרן Insight Venture Partners ומשקיעים נוספים.

החברה נוסדה בשנת 2012 ומחזיקה במשרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון בהם מועסקים 50 עובדים. פיתוחי החברה מותקנים באלפי אתרי תוכן ביותר ממיליארד וחצי דפים, ביניהם האתרים Fox News, Forbes, AOL, Time Inc , האפינגטון פוסט, sky,Oath  ועוד.

לאחרונה הודיעה חברת וויביטס על הסכם בעל אופי דומה עם מועדון הכדורגל בורוסיה דורטמונד בגרמניה וארגון UEFA, שהתעניינו בטכנולוגיה שפיתחה החברה לצורך ממשק ישיר ואינטראקטיבי עם האוהדים. מדובר במגמה שהולכת ותופסת תאוצה, בה מועדוני הספורט, בעזרת צוותי חדשנות יעודיים, עושים שימוש בטכנולוגיות שונות.