תוך 90 יום: כך הוא הפך מעצמאי שלא סוגר את החודש, למכונה משומנת שמוצפת בפניות ולקוחות

תכירו את מאות בעלי העסקים שלעולם לא תהיה להם יותר בעיה של מחסור בלקוחות, בזכות “הדלת האחורית” לדף הראשון בגוגל שעוזרת להם למלא את היומן 24/7. בלי שיווק, בלי הוצאות, בלי פייסבוק ובלי לבנות אתר.

״התביישתי, איזה מין גבר אני שלא מצליח לפרנס את האישה והילדים״ – אדי לוי, כבר לא חושש לפתוח את הלב, כשהוא מדבר על הקושי של בעלי העסקים בישראל 2017. עברו 5 שנים מאז שלוי (39) חולון, פתח את העסק שלו לייעוץ משכנתאות. מוטיבציה, רצון לתת ולעזור ואנרגיות גבוהות הכווינו אותו.

״הספתח דווקא היה די טוב. מפה לאוזן, הגיעו לקוחות שהם חברים של חברים, וביקשו שירות. אבל מהר מאד הבנתי שאני לא יכול להסתמך על זה. מספר הפניות בחודש ממוצע עמד על 10-15.

עד שהגיע אלי מתעניין לעסק, הייתי לחוץ לסגור אותו. ברגע שלקוח היה אומר ‘יקר לי’ הייתי מוריד 20, 40 ו 50 אחוז מהמחיר! לפעמים לקוחות היו אומרים לי ‘אני צריך לחשוב על זה’ ומיד הייתי מוריד במחיר, חשבתי שזה יעזור, כי חינכו אותי ש’הלקוח תמיד צודק’ אבל שוב טעיתי…”

הדבר הכי קשה זה התחרות

״עד שהייתי מביא לקוח, לא הייתי מצליח להשאיר אותו אצלי. הייתי עושה הכל, מתיידד אתו, מכיר לו את התחום, מתחבר אליו, מסביר לו את הצורך בייעוץ. והמתחרים היו חוטפים ממני אותו אחרי שהוא נתתי לו את כל מה שאני יודע בחינם.

הרגשתי כישלון, שנאתי את עצמי. כל התעודות שתליתי על הקיר במשרד, לא הרשימו אף לקוח, בטח שלא גרמו להם לקנות. בבית, אשתי לא קיבלה את המצב, היא ציפתה שאני ירוויח הרבה יותר מהיום שהפכתי לעצמאי, ולא הפסיקה ללחוץ עלי לוותר על הכל ולחזור להיות שכיר.״

איך ניסית לצאת מהמצב הזה?

״כמו לכולם, גם לי היה ברור שכל לקוח מתחיל את הרכישה בגוגל, והרבה פעמים מסיים אותה גם שם. ובעצם הבנתי שאם אני לא בגוגל אני כאילו לא קיים.

אז התחלתי לשאול איך לעשות את זה, אמרו לי ‘תקים אתר אינטרנט’. לא בזבזתי זמן וישר הקמתי אתר. אבל זה נכשל ולא הביא אפילו לקוח אחד פשוט כי אף אחד לא הגיע לאתר שלי, ולשלם על קידום זה הוצאה שלא יכולתי להרשות לעצמי. אחר כך אמרו לי ‘פייסבוק זה הדבר הבא, בפייסבוק נמצא כל הכסף’. 

אז התחלתי לפרסם קצת בקבוצות ולאחר מכן גם פרסום ממומן. אבל שוב זה כשל, ושוב לא היה רווחי. ראיתי מתחרים שבעזרת האינטרנט נהיו אימפריה, אבל אצלי זה לא עבד. אז החלטתי לוותר. חשבתי לעצמי ‘אני פשוט לא מבין באינטרנט, ואין לי את הזמן והכסף ללמוד שיווק’.

הוצאתי המון כסף על התואר, עדיין לא כיסיתי את הכל, לא יכולתי להרשות לעצמי עוד הוצאות. הרגשתי שכל הדאגות לוחצות לי על הגרון, כל המטרות, המוטיבציה והאנרגיות כבר נחנקו לגמרי. פחדתי שלא אצליח לסגור את החובות שנערמו, וכדור השלג הזה ירסק אותי ואת המשפחה שלי״

המהפך אצל לוי הגיע סוף סוף לפני שנה כאשר הסתבר שההרגשה שלו לגבי האינטרנט הייתה נכונה. הוא גילה ״דלת סתרים״ באינטרנט, שפרצה לו את הדרך כדי לשגר את העסק שלו להצלחה שלא הכיר. ״זה היה נס, עד היום אני זוכר את הרגע ששמעתי על ‘קאשטיוב’. מהר מאוד גליתי ששיווק זה לא הבעיה שלי וגם למצוא לקוחות משלמים כבר מזמן נהיה piece of cake, הבעיה הפכה פתאום למתי לשבץ אותם ביומן.״

הטלפון של לוי לא מפסיק לצלצל ולהפריע לנו במהלך הראיון, כשאני מבקש ממנו להתחיל לספר איך המהפך התחיל.

״נפגשתי עם חבר שיש לו עסק מצליח בתל אביב שרוב הלקוחות שלו מגיעים מהאינטרנט. התחננתי לעזרה, שאני מוכן לעשות הכל כדי להצליח בעסק. הוא שלח אותי לסדרת הדרכות, שבדיעבד הצילה לי את החיים. כשראיתי כמה זה פשוט, ההרגשה שלי התחזקה והבנתי שצדקתי לגבי האינטרנט״.

הבוס החדש של האינטרנט

אם בעבר כל בעל עסק הבין שהוא חייב אתר אינטרנט, היום, אי אפשר לשרוד באינטרנט אם אין לך וידאו. השיטה המדוברת היא פשוטה, לוי מסביר עם חיוך – ״יוצרים סרטון שיווקי, מביאים אותו לעמוד הראשון בגוגל, ומשם מגיעות פניות איכותיות של קהל חם שמהר מאוד הופך ללקוחות״.

הסיבה שהאסטרטגיה השיווקית הזאת עובדת מבוססת על כך שגוגל מעדיפה בתוצאות החיפוש שלה תוצאות וידאו מאשר אתרי אינטרנט “רגילים”. למי מכם שלא מכיר, גוגל קנתה את יוטיוב לפני עשור, מתוך ראיה שהוידאו ילך וישתלט על האינטרנט (מה שבהחלט קורה היום כאשר 33% מהשימושים באינטרנט הם תכני  וידאו, ועד 2019 הם יגדלו ל- 80%). הוידאו הוא השליט החדש של האינטרנט, ללא צל של ספק.

תחשבו על עצמכם, כמה פעמים העדפתם לראות סרט וידאו ולא לקרוא, כמה פעמים צרכתם תוכן מסוים באמצעות סרטון במקום טקסט.

מה שקורה היום הוא, שיוטיוב (מנוע חיפוש מספר 2 בעולם) מכניסה לגוגל כ-5 מיליארד דולר בשנה,מספר שהולך וגדל כל שנה יותר ויותר, ולגוגל?  יש אינטרס מאד גדול לקדם את יוטיוב כמה שיותר, לכן קל מאד להגיע עם סרטון יוטיוב לעמוד הראשון בגוגל.

מה קרה ברגע שנכנסת לזה?

״דבר ראשון, אחרי שבוע ויום, הגעתי עם הסרטון לעמוד הראשון. זה היה מרגש, וכבר בערב של אותו יום, קיבלתי טלפון לגבי עסקה. באותו השבוע כבר קיבלתי 12 לקוחות חדשים מהסרטון.

תאר לעצמך, עסקה ממוצעת שווה לי בערך 2000 ש״ח. כפול 10 עסקאות בשבוע שמגיעות מגוגל (בממוצע), כפול 12 חודשים, זה 960 אלף ש״ח הכנסות מגוגל, בשנה. 

יותר מזה, התחלתי להרגיש שאני מתמלא באוויר וחוזר לנשום. פתאום חזר אלי הכבוד העצמי, ונזכרתי למה פתחתי את העסק מלכתחילה. אין הרגשה יותר טובה מזאת. העמוד הראשון בגוגל הוא נדל״ן לבעלי העסקים. להיות שם זה כמו להחזיק בבניין בלב מנהטן, ברז פתוח של לקוחות שלא מפסיקים לצלצל.״

ברגע ששמעתי את המספרים האלה, התחלתי להיות קצת סקפטי: כן, אבל בטח יש לך ידע מינימלי במחשבים, שיווק ועריכת וידאו?

הוא עונה לי בחיוך טיפשי, ״אני בכלל טכנופוב, לא מבין שום דבר בפייסבוק והאתר אינטרנט שלי הכי לא מעודכן שיש. פחדתי מאד כשניגשתי שוב לאינטרנט בגלל כל הכשלונות שלי בעבר, אבל השיטה הזאת פשוטה עובדת. נקודה.

יש נוסחה קבועה שעובדת בכל סרטון שאני יוצר.

כל מה שאני עושה זה, לחבר כמה תמונות ולהוסיף מוסיקה. אה,ואם אני ממש עצלן, יש אתר אינטרנט שבתמורה לכמה שקלים מישהו שם מכין את הסרטון בשבילי״

מדהים, ולאן אתה רוצה להגיע?

״המטרה? יש לי תאריך בראש, שאם הכל ימשיך בקצב הזה, בעוד שנה וחצי בערך, אני אנהל את העסק בשלט רחוק, יהיו לי עובדים והעסק יפרנס אותי בצורה פאסיבית.

החלום הוא לנסוע עם המשפחה לאי צבעוני ושמשי בפיליפינים, על החוף, עם המחשב הנייד, נטול דאגות ונהנה מהחופש. זה משהו שלא עשיתי כבר שנים״

לוי נשמע מאד אופטימי, ואני בהחלט מאמין לו.
לסיום, יש טיפ שתרצה לתת לבעלי העסקים שקוראים את המאמר הזה?
״ברור. כל מי שמתקשה להביא לקוחות לעסק ורגע לפני הרמת ידיים, חייב חייב לעצור הכל וללכת
לצפות בסדרת ההדרכות של קאשטיוב.”

בימים הקרובים הסדרה בת 4 סרטוני ההדרכה של שיטת קאשטיוב, יורדת מהאינטרנט, כדי לא לפספס,
לחצו כאן לצפייה מידית >>