⇐ לצפייה נוספת:

  1. סדרת החודש המומלצת של דה רוטשילד: מה ה״סוד״ שגורם להם לשלם דווקא לך?
  2. להיכנס לטופ 3% של התחום שלך? כיצד זה אפשרי?! מדריך מיוחד מגלה
  3. מהו הצעד הראשון לצאת מהאנונימיות ולבנות לעצמך מוניטין?
  4. מוגבל לשבוע הקרוב בלבד: המדריך המלא לשיווק אונליין

האגדה ממשיכה:
החודש, שני הגברים האלה חזרו לפגישת המחזור ה-20 שלהם. הם עדיין דומים מאוד – שניהם נשואים, לשניהם שלושה ילדים, ושניהם כך מסתבר פתחו את אותו העסק בדיוק. עם הבדל קטן אחד.

אחד מהגברים האלה מתמוטט תחת הלחץ בעסק הקטן שלו כ-11 שעות ביום, חבל התלייה הכלכלי מתהדק על צווארו. השני הוא הבעלים של החברה הגדולה בארץ. וכאן עולה השאלה:

מה עושה את ההבדל?

אריק זאבי עידן וולר
לפי דו״ח משרד הכלכלה, תחרות או מציאת לקוחות הן מחסום הצמיחה החמור ביותר

לפי אריק זאבי (41) ויזם האינטרנט מעורר המחלוקת עידן וולר (34), התשובה אינה אינטיליגנציה, כישרון, מוטיבציה, כסף מאבא או קשרים. ואפילו לא מקצועיות. אז מה כן?

וולר: ״לא כזה מסובך. פשוט לפקוח את עיניים. לפעול לפי החוקים האמיתיים והלא מוכרים של הג׳ונגל העסקי. לנצל את הכוח המינוף של השיווק באינטרנט, כשאתה משתמש בו נכון… ולהפוך לחגורה שחורה״. אך כאן עולה שאלת המיליונים:

״מהם לכל הרוחות החוקים האלה?״

הגיבוש אונליין חדש של וולר וזאבי (ההרשמה עדיין פתוחה כאן) טוען שיש לו את התשובה לשאלה הגורלית. 

וולר וזאבי מחפשים לאתר כ-100 יזמים ובעלי עסקים כדי ללמד אותם את הנוסחה שהופכת אותם ל״חגורה שחורה״ בתחום שלהם. המטרה? ״לצאת מחיי סטרס והמחנק הכלכלי ולהצליח להתעשר מהעסק שאתה עובד בו כל כך קשה. בדיוק כמו שעושים הטופ 3% של השוק שלך״.

תפסתי את השניים לשיחה.

אריק זאבי: ״אותם הסודות גורמים לך לעלות על הפודיום או לפרוץ בעסקים״

⇐ אולי יעניין אותך:
אין לקוחות? הקופירייטר היקר במדינה מגלה את הסודות השמורים שלו 

ברצינות, יש נוסחת ״חגורה שחורה״ שאפשר להפעיל על כל תחום?

זאבי: ״בהחלט. הנוסחה מתחלקת לשני חלקים. נדגים דרך עולם המרוצים. כדי לנצח בפורמולה 1 דרושים שני מרכיבים ברמה גבוהה- נהג ורכב. וזה בדיוק אותו הדבר בעסקים. יש את הנהג, שזה אתה… האדם בשר ודם שמריץ את העסק, ויש את העסק עצמו. אתה חייב לטפח את שניהם כדי להפוך לחגורה שחורה.״

מה זה אומר בפועל?

״אם אתה לא יודע לנצח את ׳המשחק הפנימי׳ אין לך סיכוי. מצד שני, גם אם יש לך חוסן מנטאלי של אלוף אולימפי… לא תפרוץ לעולם אם העסק שלך לא יודע לייצר כסף ולמצוא לקוחות.״

ואיך הספורטאי המעוטר בתולדות ישראל מוצא עצמו קשור למיזם עסקי?

״(צוחק) חוקי ההצלחה כעצמאי תמיד עניינו אותי. בקריירה בג׳ודו שום דבר לא בא בקלות, ואתה מגלה מהר מאוד שכדי שתוכל להתרכז בג׳ודו, אתה חייב לגייס ספונסרים. מאז הפרישה לפני 8 שנים, אני פועל כעצמאי בתחום ההרצאות לארגונים. גיליתי שיש מכנה משותף נסתר בין מה שגורם לך לעלות על פודיום באולימפיאדה לבין מה שגורם לך לפרוץ כיזם.״

כישרון למשל?

״תראה, להיות טוב וליהנות ממה שאתה עושה זה חשוב, אבל זה לא הגורם שדן את הגורל שלך לכישלון או להצלחה. רחוק מזה.״

מוכח מחקרית: כישרון ואינטיליגנציה אינם גורמי ניבוי מובהקים להצלחה

אז מה כן?

״פשוט. היכולת שלך לעבוד חכם, להתמיד, להצליח להישאר חיובי גם כשכולם צועקים לך לפרוש ולגרד את עצמך מהקרשים אחרי שנפלת.״

בדיוק התכונות שאין לרובנו המוחלט…

״ברור שאין, אבל הנה סוד קטן מהעולם האולימפי: רובנו גם לא מגיעים עם זה מהבית. אחד הסודות של ספורטאי עלית הוא לפעול לפי מה שאני ועידן קראנו לו ׳מערכת החגורה השחורה׳. המערכת הזאת פועלת מאחורי הקלעים, בונה לך אופי ומחסלת עצלנות, חוסר מוטיבציה.״

״לא…
לא כל אחד יכול להפוך לחגורה שחורה״

מעניין, אז כל בעל עסק יכול להפוך לחגורה שחורה בתחום שלו?

״לא. האמת היא שיש אנשים שאי אפשר להתקין אצלם מערכת כזאת. דווקא אצל הכי כישרוניים זאת יכולה להיות בעיה. מגיל צעיר דוחפים להם לראש איזה כישרון הם, ואז הם לא מפתחים את היכולת להשקיע מאמץ בזמנים הקשים, ולכולנו יש תקופות שההרגשה היא שכל העולם קורס לנו על הראש.״

 חדשות טובות למי שלא נולד טאלנט יוצא דופן בתחומו…

״אמת. כדי להפוך לחגורה שחורה אתה צריך להיות טוב במה שאתה עושה. ואז, ברגע שאתה ׳מחבר׳ ליכולת הטבעית שלך מערכת שמבטיחה שתתמיד ותעבוד חכם, ולומד ממי שכבר עשה את זה, אתה גם הופך לחגורה שחורה. זה יכול להיות זהב באליפות העולם או להיכנס לטופ 3% של השוק שלך.״

ואיך עצמאי יכול לעשות את זה?

זאבי: ״מזהיר שזאת הולכת להיות תשובה מוזרה במבט ראשון. היום אי אפשר להתחמק מזה, אתה חייב להשקיע וללמוד את חוקי פסיכולוגיית המכירות באונליין, ולא רק להשקיע בצד המקצועי שלך. כמה שקשה להודות בזה, כסף זה חמצן.״

וזה בעצם התפקיד של עידן וולר בגיבוש החגורה השחורה?

״כן. בג׳ודו אתה לומד שכדי להפוך לחגורה שחורה, אתה חייב ללמוד מחגורה שחורה. וכאן עידן נכנס לתמונה, כחגורה שחורה בשיווק באינטרנט והמוח מאחורי נוסחה שאלפים קוצרים ממנה פירות.״

עידן וולר. ״ייצרנו ללקוחות ולשותפים שלנו מעל 80 מיליון שקלים בתוצאות מתועדות ״ב-12 החודשים האחרונים
עידן וולר. ״ייצרנו ללקוחות ולשותפים שלנו מעל 80 מיליון שקלים בתוצאות מתועדות ב-12 החודשים האחרונים״

״האינטרנט חילק מחדש את
הקלפים בביזנס״

עידן, למה אתה אומר ששיווק באינטרנט הוא הדרך היחידה להפוך לחגורה שחורה?

וולר: ״פשוט. האינטרנט חילק מחדש את הקלפים בביזנס. לפני האינטרנט, רק התאגידים והחברות הגדולות יכלו להרשות לעצמם לפרסם בעיתון, למשל לקנות עמוד אמצע ב-100,000 שקל. פתאום מגיע האינטרנט וטורף את הקלפים. היום כל יזם יכול לפרסם ולמשוך לקוחות משלמים באופן צפוי, ומאוד משתלם.״

ומה הופך את הנוסחה שלך למדוברת כל כך?

״היא הפוכה ממה שכולם עושים. לא יודע מה איתך, אבל בעולם שלי קריטי לדעת כמה כסף נכנס על כל שקל שיוצא. כלומר, לעבור לשיווק מבוסס תוצאות.״

שזה בעצם ההפך משיווק מבוסס מיתוג…

״אמת. כשאתה לא מסוגל לדעת כמה כסף הולך להיכנס אתה לא עושה שיווק מבוסס מיתוג… אתה עושה שיווק ׳מבוסס משאלת-לב׳, וזה כבר משחק מסוכן.״

ולמה הפוקוס על האינטרנט?

״קיצור דרך. רק דרך האונליין יש לך את האפשרות לצמוח במהירות חסרת תקדים ולהקים עסק שמכניס הרבה עם מעט הוצאות. אני קורא לזה ׳עסק חטוב׳. עבדתי עם מאות עסקים רגילים, כולל יזמי-סולו, שמפרסמים בכמה עשרות אלפי שקלים בחודש ומכניסים מיליונים. עזוב, יודע עם איזה תקציב פרסום התחלתי את ׳קוברה מרקטינג׳ החברה שלי?״  

לא…

״50 שקל לחודש. לא צוחק.״

צמיחה חסרת תקדים. יותר ויותר תאגידים, חברות ובעלי עסקים פונים לשיווק מבוסס תוצאות

איך הגעת לזה בכלל?ֿ

״אני עצמאי מגיל 23. היו לי עסקים כושלים למצלמות אבטחה במעגל סגור, תרגום, כתיבת תוכן וסיוע לסטודנטים. בגיל 29 הקמתי סטארטאפ עם שותף ואחד מאנשי התעשייה החזקים בארץ, ושלושה חודשים אחר כך הם זרקו אותי מהחברה של עצמי.״

היום הם בטח מתחרטים…

״לא, הם לא. הרי לא ידעתי אז מה שאני יודע היום. האמת היא שכסמנכ״ל שיווק במשך שלושה חודשים לא הצלחתי לגרום ללקוח אחד להגיע אלינו. לא היה לי מושג באמת איך לשווק כדי למצוא לקוחות משלמים. יצאתי משם בלי אחוזים, בלי כסף ובלי בסיס לבנות עליו. התחלתי שוב מלמטה, מאפס.״

ומה עשית?

״מהמשרד בקומה 16 בבניין כלבו שלום, ירדתי עם הלפטופ לעבוד בארומה בחוף גורדון. אבל היה לי מזל. תמיד אהבתי פסיכולוגיה אנושית והחלטתי שעכשיו כבר אין לי מה להפסיד, והגיע זההזמן שלי ללמוד על הטריגרים שמפעילים את המוח האנושי. משהו עמוק בפנים היה משוכנע שמשם תבוא הישועה. אז אני שומע בפורום אנדרגאונד על ספר שיווק משנות ה-60. נחשב ליקר בעולם, עלה אז 500 דולר. אני משקיע בו וסוף סוף- המזל התחיל לשחק לטובתי.״

איך בדיוק…

״חודשיים מאוחר יותר אני מעלה קמפיין ראשון בשיווק אונליין, בתחום שלא קשור אלי בכלל – קוסמטיקה. בהשקעה של 150 שקל, הוא מכניס עוד באותו היום 2,500 שקל. וככה זה נמשך כל יום במשך כמה שבועות. פה הבנתי שעליתי על משהו. עכשיו רק צריך לשכפל ולמנף את הידע הזה בעוד תחומים.״

״המחלה הכי קשה של העצמאיים באונליין
היא גילוי עריות שיווקי״

וכך, בארבעת השנים האחרונות הטביע עידן וולר את החותם שלו על עולם השיווק אונליין בארץ. לפני שהתפרסם לקהל הרחב, וולר פעל מאחורי הקלעים ואחראי כאסטרטג, מנהל וכותב לכמה מהקמפיינים הרווחיים ביותר בעולם האינטרנט הישראלי עם תוצאות מתועדות של מעל 80,000,000 ש״ח.

הצלחות אלה בנו לו מוניטין כקופירייטר מספר אחד בישראל וקהילה נאמנה של ״מעל 1,500 תלמידים״, אך בו בזמן גם כדמות מעוררת מחלוקת בקרב קהילת המנטורים לשיווק בארץ. הטוענים נגד וולר גורסים כי שיטותיו לא בוחלות בשום מניפולציה שיווקית.

וולר. למרות הביקורת של הקולגות, מוביל קהילה תוססת של מעל 1,500 תלמידים

וולר לא מכחיש:

״אמת. אני מאמין שאם יש לך משהו טוב להציע לקהל שצריך אותך, החובה שלך היא למנף כל כלי אפשרי כדי לגרום להם לשים לב אליך, להתחבר אליך ולקנות ממך. הרי מה האלטרנטיבה… שהם ירוצו לקנות ממתחרה שלך משהו נחות ושהוא יקבל את הכסף, במקום המשפחה והילדים שלך?״

בסדר, אבל איפה עובר הגבול?

״אסור לשקר ולרמות. לt אומר את זה מסיבה של אתיקה, כי זה כבר עניין שלך מול עצמך. אני אומר את זה בגלל שהיום אנחנו חיים בעולם שבו המוכר צריך להיזהר בדיוק כמו הלקוח. הרי לקוח שמרגיש מרומה נכנס לגוגל ומספר לו מה קרה לו איתך. זה יכול להיות גזר דין מוות. האינטרנט הוא החדשות הכי טובות ליזם או בעל עסק שיש לו משהו בעל ערך להציע, אבל קבור באנונימיות. רק צריך להשתמש בידע הנכון…״

איך יכול להיות שכמעט אף אחד לא משתמש בידע הזה?

״דבר ראשון, מעטים מכירים אותו. ודבר שני, אם אתה לא מכיר את הנוסחה ואתה רואה את הקמפיינים האלה מהצד, קל לזלזל בהם. הם הפוכים לגמרי ממה שהעצמאי הממוצע מכיר, בגלל שהמחלה הכי קשה של עצמאיים היום, מחלה שבלי להירפא ממנה אין סיכוי לפרוץ, היא גילוי עריות שיווקי.״

״להיות ממוצע בביזנס זה גזר דין מוות
בגסיסה איטית״

גילוי עריות שיווקי?!

״כן, זה מצב שבו כל הקולגות בתחום מסוים מסתכלים על מה שכולם עושים, בטוחים שזה מה שעובד ומעתיקים מהם. ואז כולם משיגים תוצאות בינוניות, בביזנס להשיג תוצאה בינונית אומר שאתה חי בהישרדות כלכלית. בדיוק כמו שההכנסה הממוצעת בארץ לא מספיקה לכלום, ככה זה גם בביזנס. להיות ממוצע זה גזר דין מוות בגסיסה איטית.״ 

ואיך אפשר לדעת מי ״נגוע במחלה״? 

״יש כמה נורות אזהרה. למשל, אם הדבר הראשון שאתה מתעסק בו בשיווק זה האתר שלך, הלוגו שלך,הסלוגן שלך וה-Fan Page שלך בפייסבוק…  בלי להכיר אותך ולדעת מה אתה עושה, אני חותם שאתה בצרות ושהלקוחות רואים אותך כסחורה ברת תחליף ועושים לך את המוות על המחיר.״

אבל אלה פעילויות שיווק שכל עצמאי עושה!

״כמעט כל עצמאי. תמיד יהיו לך את ה-3% שעושים את זה שונה, ומרוויחים 97% מהלקוחות והכסף בשוק. זה חוק פארטו של הביזנס ושל החיים. תראה את אי השוויון בארצות הברית. אבל עם שיווק חודר שריון החוקיות הזאת יכולה לפעול לטובתך.״

וולר: ״זה לא הוגן, אבל החלוקה הזאת קיימת באופן שהולך ונעשה קיצוני יותר בעסקים״

״זאת הסיבה שבגללה היזם העשיר מתעשר,
והעצמאי העני…״

אוקיי, באיזה עוד טעויות נפוצות עוד יצא לך להיתקל?

״מכיר את קללת המומחה?״

לא…

״קוראים לזה גם ׳קללת הידע׳. זאת ההטיה הפסיכולוגית שלנו לשכוח שהקהל שלנו לא יודע את מה שאנחנו יודעים. ואז יוצא שהם תופסים אותך כמתנשאים בגלל שאתה כותב ומדבר בשפה גבוהה ומקצועית שמייצרת סלידה.״

ובגיבוש שלך עם זאבי לומדים שיווק חודר שריון באופן פרקטי?

״כן, אנחנו נותנים שם 98% מכל מה שאנחנו יודעים על איך לפרוץ בביזנס, ולהפוך לחגורה שחורה בתחום שלך. כשישבנו עם עצמנו וחשבנו מה המטרה שלנו לגיבוש אונליין הזה, אמרנו שהגיבוש אונליין חייב לעמוד בסטנדרט של להיות קורס שווה כמה אלפי שקלים לפחות. אני חושב שהצלחנו לעמוד בזה.״

אריק, למה אתם נותנים גישה בחינם לגיבוש?

זאבי: ״החזון שלנו הוא לייצר דרך הגיבוש נבחרת סגורה של חגורות שחורות בתחום שלהם. להקים את קהילת העלית של היזמים בישראל. כדי שזה יקרה, אנחנו פותחים את הדלת לקבוצה של כמה אלפי משתתפים שתעבור את הגיבוש. מהקבוצה הזאת נזקק את האנשים שמתאימים לרוץ איתנו…״

ועד מתי ההרשמה פתוחה?

״ההרשמה פתוחה לשבועיים בלבד, החל מה-12.8.״

עידן, התלמידים שלך מעידים שמה ש׳קנה אותם׳ הייתה העובדה שהם הצליחו להרוויח כסף מהשיעורים שאתה נותן במיילים שלך, עוד לפני שקנו ממך משהו

וולר״לא סתם אני משקיע כל כך הרבה בתקשורת היום יומית איתם. משתלם גם להם וגם ליהתוצאה היא שתלמידים פוטנציאליים מתנסים, רואים תוצאות ומבינים פתאום שיש קיצור דרך לעקוף את התור ולהיכנס לנבחרת העלית של הטופ 3% של התחום שלהם.״

איך בדיוק?

״הסוד הוא שאסור לחכות. אתה לא צריך לחכות עשר שנים עד שמישהו יכתיר אותך כאוטוריטה בתחום שלך, יש לי חבר׳ה שהקימו עסק מאפס והפכו למובילי השוק שלהם תוך חמישה חודשים.״

״שורה תחתונה: לא מתאים לכל אחד״

וכיצד ניתן להגיע אל הגיבוש אונליין הפתוח שלכם?

״פשוטכל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הקישור שנמסור לך ולהכניס מייל״

גיבוש החגורה השחורה בביזנס: ״98% ממה שאנחנו יודעים מחכה בפנים, ללא תשלום.״

שורה תחתונה:

לא מתאים לכל אחד. גיבוש ׳החגורה השחורה בביזנס׳ של אריק זאבי ועידן וולר הוא הזדמנות מעניינת אך רק לעצמאיים, יזמים ובעלי עסק שאפתניים במיוחד. הוא אינו מתאים לאלה הרואים בעסק תחביב בלבד, וכמו שהשניים ביקשו להבהיר ״גם לא למחפשי ההתעשרות המהירה.״

גורמים נוספים איתם דיברתיהחיים את עולם היזמות והעסקים אונלייןמאשרים את הדברים וטוענים כי מדובר בחלון זמן קצרצר אותו עדיין ניתן לנצל.

*להלן הקישור שקיבלתי מזאבי ו-וולר:

לפני שהגיבוש יורד מהאוויר: [הקלק כאןלכניסה לגיבוש ״החגורה השחורה״ הפתוח של זאבי ו-וולר ולקבלת תכנית ההכשרה אונליין לחגורה השחורה ללא תשלום

הרשמה מהירה לגיבוש החגורה השחורה בביזנס
*DISCLOSURE:
מגזינים ועיתונים לא טורחים לציין זאת, אך כתבים רבים ומקורות רבים לכתבות הינם בעלי אינטרסים או מתוגמלים ע״י צד שלישי לפרסם את הכתבות הללו. אתר דה-רוטשילד מארח מפעם לפעם כתבים חיצוניים ומאפשר להם במה חופשית, כולל שילוב קישורים. הקישורים בכתבות עשויים להיות קישורים ממומנים, אשר הכותב מתוגמל עבורם בעמלות או משרתים אינטרס אחר של הכותב ו/או האתר.