אסטרטגיה חדשה בניסיון לעמוד בזמני הקמת הרכבת הקלה

בתום סבב דיונים שערך השר כץ: הושגה הסכמה על אסטרטגית רכש חדשה לקו האדום שתאפשר לעמוד בלוח הזמנים המקורי של פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין ת"א

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: אוליביה פיטוסי)

משרדי התחבורה, האוצר וחברת נת”ע, האחראית על הקמת מערכת הסעת המונים בתל אביב,  הגיעו לסיכום על מתווה לרכש המערכות של הקו הראשון (הקו האדום), של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

בתום סבב דיונים, שקיים שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובהם חברת נת”ע ומשרד האוצר, גובשה אסטרטגית רכש חדשה לקו האדום שתאפשר לעמוד בלוח הזמנים המקורי של הפרויקט , אוקטובר 2021.

השר כץ ציין, כי הוא רואה חשיבות רבה בהפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, במועד שנקבע, הן בשל הצורך הדחוף לשנות את המציאות התחבורתית בגוש דן והן כמסר לציבור על מחויבות משרד התחבורה והגורמים הנוגעים בדבר, לעמוד בהחלטות שהתקבלו.

על פי המתווה שהוסכם מכרז האיתות של הרכבת יפורסם עד ל-15 במאי, 2017. במקביל, תיערך חברת נת”ע לפרסם את המכרז למערכות החשמול, המסילות והתקשורת  עד תחילת אוגוסט, 2017 לכל המאוחר.

משרד האוצר התחייב להגדיל את תקציב הפרויקט במידה ויהיו פערים בין ההצעות במכרז לאומדן התקציבי שאושר באוגוסט 2014. החלטות  נוספות יובאו לוועדת ההיגוי העליונה, בהמשך להחלטת הממשלה.

השר כץ הנחה בישיבה על תקצוב מיידי ופרסום של מכרזי התכנון המפורט לקו הירוק ולקו הסגול עד סוף חודש הבא. הקו הירוק, המחבר את החלקים הדרומים של מטרופולין תל אביב (חולון ושולי העיר ראשון לציון) עם העיר תל אביב. חלקו הדרומי של הקו כולל שתי זרועות המתחילות בראשון לציון. זרוע אחת בתחנת משה דיין וזרוע שנייה בחיבור שדרות היובל על כביש 412.  הקו הסגול המתוכנן  מיהוד דרך בית החולים תל השומר, רמת גן, דרום תל אביב ותחנת סבידור.