בגלל המצב: הזדמנות אמיתית לבעלות עסקים להגן על העסק ממשבר הקורונה הבא, ולהפוך את רשימת התפוצה שלהן לרשימה של לקוחות משלמים

לפי העדויות שפורסמו עד כה, עשרות בעלות עסקים מתקשות להביא לקוחות משלמים מרשימת התפוצה שלהן, למרות שעקבו אחר ההנחיות המקובלות, גם אם יש להן ברשימה אלפי מנויים. ריקי גוטמן, יזמת בתחום המרקטינג וכתיבת תוכן, יצאה בתוכנית חדשה שמטרתה לשים סוף לתופעה המתסכלת הזאת. יצאנו לבדוק!

ריקי גוטמן - מובילה בעלות עסקים להקמת נכס אמיתי באונליין (צילום: נירי גתמון)
ריקי גוטמן - מובילה בעלות עסקים להקמת נכס אמיתי באונליין (צילום: נירי גתמון)

החלום למכור בקלות לקהל חם בכל רגע נתון, גם ברגעי משבר, הפך יותר ויותר בעלות עסקים למיואשות מאשר מרוצות. הסיבה העיקרית היא שבעלות עסקים רבות מגששות באפילה, עוקבות אחרי הוראות לא נכונות, ומקשיבות לחצאי אמיתות ברשתות. כשהחלו להציף את מערכת דה רוטשילד שמועות על תוכנית חדשה שמבטיחה לשים קץ לתופעה, הצלחנו לתאם 45 דקות קצרות עם ריקי גוטמן לראיון קצר, למרות היומן המלא. 

ריקי, עשרות בעלות עסקים נכשלות בנסיונות למכור לרשימת התפוצה שלהן. מה את עושה אחרת עם היזמיות שלך, כדי שזה אכן יצליח? 

הני, זה קל: אני לא מלמדת אותן “לכתוב תוכן על העסק”, כי יש אינסוף תכנים ברשת, בכל תחום שרק אפשר להעלות על הדעת. רשימת תפוצה היא לא סתם עוד תוכן. זה ממש כמו בניין, כשהתכנים הם הקירות והחיפויים, ואי אפשר לשים אותם לפני שמניחים את היסודות. מה שאני מלמדת וגם מיישמת בעצמי בעסק שלי, קודם כל לפני כתיבת המיילים או הטקסטים השיווקים, לחפור ולחקור לעומק, מיהו הלקוח האידיאלי המדוייק, או הלקוחה המדוייקת. אחרי שמצאנו אותו או אותה, כל כתיבה של פוסט, אימייל או דף נחיתה, מכוונים אך ורק אל הלקוח האידיאלי שזיקקנו, ברמה כזאת שהוא אומר לעצמו “הי, הם כותבים ממש עלי, כאילו הם מכירים אותי! המוצר הזה ממש פותר לי את הבעיה!” ומשם הדרך קצרה לסליקה. 

אולי יעניין אותך: התוכנית החדשה שמשגעת בעלות עסקים ברחבי הארץ 

יש לא מעט תוכניות כאלו, איך את מסבירה את אחוזי ההצלחה החריגים בתוכנית שלך? 

בגלל שהרבה פעמים בתוכניות כאלו המסר הוא ‘מה הבעיה לכתוב תוכן שיווקי לעסק? רק תקפידו על 1,2,3,4 וזה יעבוד’ בפועל, כשבעלת העסק מנסה לעשות זאת בעצמה, אין לה מושג אם היא אפילו “בכיוון”. אני מקבלת מיילים ובקשות כאלו על בסיס יומיומי “תעברי על התכנים שלי ותאשרי לי אם הם מתאימים” 

על כן החלטתי בתוכנית שלי לתת לתלמידות תבניות מוכנות “מלא את החסר”, שהן רק צריכות להתאים את המלל לעסק שלהן. בנוסף, אני או מנטורית עוברים על העבודות ונותנים להן פידבק מדוייק וחד. כך אני מוודאת שהן מיישמות את התוכנית לפי הנוסחה, ומהן נחסכת השאלה המציקה “האם הבנתי היטב את התכנים בתוכנית, והטקסטים שכתבתי אכן יקלעו למטרה?” שאלה שמנקרת ללא הרף לכל בעלת עסק שמתחילה לכתוב תוכן שיווקי. 

אחוזי הצלחה חריגים בתוכנית: סיעור מוחות והשחזת טקסטים אישית לכל תלמידה (ממאגר אישי)
אחוזי הצלחה חריגים בתוכנית: סיעור מוחות והשחזת טקסטים אישית לכל תלמידה (ממאגר אישי)

ניקח לדוגמה את יוני שהוא בעלים של פלטפורמת פרסום לצימרים ובקתות נופש. לפני שהוא הגיע אלי, הוא עמל קשות בשיחות טלפון ארוכות ומתמשכות, להסביר ללקוחות מדוע כדאי להם לסגור אצלו חבילת פרסום רחבה ככל האפשר. הוא כתב שורה ארוכה של פוסטים בנושא נופש בצימרים, אך לא העז לפרסם, כי לא היה לו בטחון שאכן הקהל שלו בכלל יטרח לקרוא אותם. וסביר להניח, שגם אם היה מפרסם, המנויים שלו היו קוראים ואומרים לעצמם ‘אוקיי, זה נחמד, טוב לדעת’ אבל לא באמת עושים עם זה משהו. 

לאחר עבודה איתי, יוני יצר הדרכה מעולה לבעלים של יחידות נופש, שבה הוא מסביר להם איך להפוך את הצימר לנחשק ולמלא אותו בקלות בכל עונות השנה. עברתי על ההדרכה שכתב, שהיתה טובה למדי אך ארוכה מאד ואם היה מפרסם אותה כמו שהיא, היתה משעממת את הלקוחות שלו למוות. השחזנו, השמטנו מה שצריך, הוספנו מה שחשוב להדגיש, שינינו ניסוחים משעממים וציינו מה שחשוב ללקוח לדעת. בסיום, שיגרנו לחלל העולם. התוצאה – יוני הפך למומחה ובעל סמכות בתחום, כך שבעלי הצימרים השתוקקו לסגור חבילת פרסום אצלו, רק כדי לקבל ממנו על הדרך עזרה וייעוץ נוספים בשיווק הצימר. בנוסף, הוא קנה לו שם בקרב הלקוחות המתארחים בצימרים כמומחה ליחידות נופש. כך שנופשים מכל הארץ באו להתייעץ איתו, על איזה צימר הוא ממליץ. לא פלא שבעלי הצימרים והבקתות עשו הכל כדי להיות “ברשימת המומלצים” שלו. וכך הדרך לעוד ועוד סליקות על חבילות פרסום היתה קצרה מתמיד.   

ריקי, לאחרונה יצרת תוכנית ליווי חדשה להחייאת רשימת התפוצה… מה יש שם? 

כן, זאת תוכנית שמאפשרת ליזמים לבנות לעצמם נכס דיגיטלי חזק, רשימה של לקוחות חמים שרק מחכים לקנות מהם אפילו בזמן משבר. כך שבמשבר הקורונה הבא, שעל פי מחקרים אמור להגיע בספטמבר, הם לא יצטרכו שוב לשבור את הראש איך להרחיב את רשימת הלקוחות המצטמקת, ומהיכן לגרד לקוחות נוספים. פשוט תהיה להם כבר רשימה של אנשים שקנו מהם מוצר קטן בעבר, ומה שנותר עכשיו הוא לבחור אחת מהתבניות המוכנות בתוכנית, לכתוב מייל שמוכר להם מוצר נוסף, ולראות את רשימת הסליקות תופחת.  

ולקוראים שלנו שרוצים עוד פרטים, איך אפשר ליצור איתך קשר? 

זה פשוט. אני אתן לך לינק במיוחד לבעלות עסקים שיש להן רשימת תפוצה דוממת, או שרוצות להקים אחת כזאת, ולקחת את הצעד הבא. שילחצו עליו, ימלאו פרטי קשר, ונעלה לשיחת התאמה קצרה שבה נראה איך אפשר לעזור להם. ואם זה יתאים בינינו? גם תהיה להם אפשרות להצטרף 

הנה הלינק שקיבלתי מריקי – לחצי כאן

ריקי גוטמן - עוזרת לבעלות עסקים להפוך רשימת מיילים ללקוחות סולקים (ממאגר אישי)
ריקי גוטמן – עוזרת לבעלות עסקים להפוך רשימת מיילים ללקוחות סולקים (ממאגר אישי)

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.