לראשונה: השיטה שמלמדת את בני הגיל השלישי איך למנוע שברים בעת נפילה (תוך 3 חודשים בלבד), ושומרת על העצמאות ומשפרת את איכות חייהם

לפי העדויות שפורסמו עד כה, עשרות בני הגיל השלישי נופלים בבית למרות שעקבו אחר ההנחיות המקובלות. עדו לאופר, מומחה להצלת בני הגיל השלישי מאובדן העצמאות, בעזרת שיטת נפילה טובה, המתאימה עקרונות של אומנויות לחימה למניעת שבר מנפילות, יצא בתוכנית חדשה שמטרתה לשים סוף לתופעה. יצאנו לבדוק!

עדו לאופר בהרצאה
עדו לאופר בהרצאה (ממאגר אישי)

החלום לשמור על העצמאות בגיל השלישי מבלי להפגע מנפילה, שתוביל אותך להיות קשיש עם  השגחה 24 שעות ביממה, הפך יותר קשישים למפוחדים מאשר מאושרים בחיי הפנסיה שלהם. הסיבה העיקרית היא שרבים מקרב בני הגיל השלישי מגששים באפלה, עוקבים אחרי הוראות לא נכונות, ומקשיבים לחצאי אמיתות ברשתות. כשהחלו להציף את מערכת דה רוטשילד שמועות על תוכנית חדשה שמבטיחה לשים קץ לתופעה, הצלחנו לתאם 45 דק’ קצרות עם עדו לאופר לראיון קצר, למרות היומן המלא. 

עדו, עשרות קשישים ממשיכים ליפול ולהפגע בבית או במקומות ציבוריים, מה אתה עושה אחרת עם המתאמנים שלך? 

אני מסתכל באופן שונה על נושא נפילות בגיל המבוגר. נפילה זו פעולה טבעית. כולנו נופלים בכל שלב בחיינו, עוד מהיותנו תינוקות. אולם, בערך משנות החמישים והלאה, ככל שאנו מתבגרים הגוף מתקשח, מאבד גמישות וטווח תנועה. בגלל זה הנפילה בגיל השלישי עלולה להיות קשה יותר ופוגענית יותר שגורמת לשברים שמובילים לתוצאות סופניות.  

אני מסתכל על הנפילה כמשהו טבעי שיקרה תמיד. לכן, כולנו צריכים ללמוד ולדעת ליפול בכל גיל. עלינו לשמור ולשפר את הגמישות, התנועה והשחרור.  

כדי להפחית את הסיכון, אני משנה את תנועת הגוף ואת הפסיכולוגיה של המתאמנים שלי בכל מה שנוגע לנפילה. על מנת שניפול ולא נפגע, חשוב שלא נחשוש ונתקשה כשקוראת נפילה אלא, שנהיה כמה שיותר משוחררים. זאת, בנוסף לחיזוק הגוף והשרירים שתומכים במעבר הגוף מעמידה לשכיבה על הקרקע. בזה אני מתמקד שחרור, גמישות, תנועה וחיזוק שרירים. 

אולי יעניין אותך:  חדש (ובחינם): 4 תרגילי שחרור קלים לביצוע שיעזרו לך להגדיל את טווח התנועה ולהגמיש את הגוף, ויכינו אותך ללמידת השיטה למניעת שברים מנפילה. לחץ כאן וקבל אותם מייד. 

 איך אתה מסביר את אחוזי ההצלחה החריגים של המתאמנים שלך בהתמודדות עם נפילות? 

אני משנה את האופן בו הם זזים והולכים, ואת הפסיכולוגיה שלהם בכל מה שנוגע לנפילה. בני הגיל השלישי לומדים בחוגים שלי, במקום בטוח, איך ליפול ואיך לצאת המנפילה כשהיא מתחילה.  

עבור רבים מהם זוהי היכרות מחודשת עם תנועה על הקרקע, שלא ישבו או שכבו עליה שנים. התהליך הזה מפחית את החרדה מנפילה, ומאפשר להם להיות משוחררים יותר בתרגול הנפילה בחוג, ולאחר מכן להשתמש ביכולת זו מחוץ לחוג בכל תחומי החיים. אנו מתאמנים הרבה על חיזוק הגוף ושיפור שיווי המשקל ובנוסף אני מלמד אסטרטגיות איך לזוז כדי לצאת מנפילה כשהיא מתחילה ולחזור לשיווי משקל.  

עדו מלמד איך ליפול נכון מבלי להפגע. הדגש הוא להיות משוחררים בעת הנפילה
עדו מלמד איך ליפול נכון מבלי להפגע. הדגש הוא להיות משוחררים בעת הנפילה (ממאגר אישי)

תשמע את הסיפור של ניסים, מתאמן מרמת השרון בן 82. הוא התאמן איתי כמה חודשים ובא יום אחד לשיעור וסיפר לי בהתרגשות שכשקנה אצל הירקן שלו, הוא לא שם לב לארגז כשצעד אחורה. כשהתחיל ליפול, הוא הרגיש שהכל קורה בהילוך איטי, וזכר מה שאמרתי. הוא בצע מה שזכר, נפל טוב והמשיך את יומו כמעט כפי שתכנן. ללא אשפוז, ללא רופא, ללא מקרה חירום.  
פשוט התרגשתי לשמוע.  
ומה שמדהים -זה קורה כמעט כל שבוע. 

עדו, לאחרונה יצרת מערכת אימונים חדשה וכוללת למתאמנים מכל הארץ. מה יש שם? 

זאת תוכנית ייחודית וחדשה שמאפשרת להתאמן בכל בית למניעת שברים כתוצאה מנפילה בגיל השלישי. פיתחתי אותה בגלל הדרישה לשיעורי נפילה טובה בכל הארץ, שגברה בעת משבר הקורונה.  

בנוסף לשיעורים בחוגי נפילה טובה, התחלתי ללמד דרך הזום בעלות מופחתת. את שיעורי הזום אני מתגבר בשיעור חודשי פנים אל פנים שנועד ללמד את המתאמנים שלומדים מרחוק תרגולים וטכניקות שדורשות תשומת לב אישית והשגחה צמודה בעת הביצוע. לאחר השיעור הזה הם יכולים לבצע את התרגולים בהדרכתי מרחוק  גם דרך הזום.  
בנוסף, פיתחתי אימון יומי ייחודי של 5 תרגילים בשלוש דקות – התרופה לשמירת העצמאות, לחיזוק הגוף ושיווי המשקל.  

אני גם שוקד בימים אלו על תוכנית שיעורים מוקלטים, שיעור לכל יום בשבוע על מנת שכל אחד יוכל להתאמן בביתו כל יום. האימון בבית יום יום והחזרה על התרגולות שאנו מבצעים בשיעורים חשובים ביותר על מנת להשתפר ולשמר את היכולות החשובות כ”כ למניעת שברים כתוצאה מנפילה. 

 ולקוראים שלנו שרוצים עוד פרטים, איך אפשר ליצור איתך קשר? 

זה פשוט. אני אתן לך לינק במיוחד לקוראים שרוצים לקחת את הצעד הבא. שילחצו עליו, ימלאו פרטי קשר, ונעלה לשיחת התאמה קצרה שבה נראה איך אפשר לעזור להם. ואם זה יתאים בינינו? גם תיהיה להם אפשרות להצטרף. 

הנה הלינק שקיבלתי מעדו – תלחץ כאן 

לימוד טאי צ'י בשיעורי נפילה טובה תרגול שהוכח מחקרית שתרגול כמשפר את שיווי המשקל, מחזק את השרירים, מגדיל את טווח התנועה ומפחית חרדה.
לימוד טאי צ’י בשיעורי נפילה טובה תרגול שהוכח מחקרית שתרגול כמשפר את שיווי המשקל, מחזק את השרירים, מגדיל את טווח התנועה ומפחית חרדה. (ממאגר אישי)

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.