בגלל המצב: הזדמנות ענק לבעלות עסק, להגדיל פי 322% את מעגל הלקוחות, להציל את העסק מפני קריסה כלכלית ולהמשיך להפיץ את האור שלהן

לפי עדויות שפורסמו עד כה, עשרות בעלות עסק מתקשות לסגור את החודש, למרות שיש להן מוצר מדהים. אפרת דולב, מומחית בתחום המכירות, יצאה בתוכנית חדשה שמטרתה לשים קץ לתופעה. יצאנו לבדוק!

אפרת דולב: גלגל ההצלה של העסקים הפרטיים בישראל
אפרת דולב: גלגל ההצלה של העסקים הפרטיים בישראל (ממאגר אישי)

החלום לכמות לקוחות בלתי נגמרת, שרק רוצים לסלוק את האשראי, הפך יותר בעלות עסק למיואשות מאשר עשירות. הסיבה העיקרית היא שבעלות עסק רבות מגששות באפלה, עוקבות אחרי הוראות לא נכונות, ומקשיבות לחצאי אמיתות ברשתות. כשהחלו להציף את מערכת דה רוטשילד שמועות על תוכנית חדשה שמבטיחה לשים קץ לתופעה, הצלחנו לתאם 45 דק’ קצרות עם אפרת דולב לראיון קצר, למרות היומן המלא. 

אפרת, עשרות בעלות עסקים נכשלות בתקופה הזו, להכניס כסף לעסק. מה בדיוק את עושה אחרת עם התלמידות שלך? 

תראי, כדי לשדרג את עצמך כבעלת עסק ולהצליח להביא כמות לקוחות בלתי נגמרת, את חייבת לעשות 2 דברים מרכזיים: 1. להצליח להביא עוד ועוד מתעניינים בך ובמוצר שלך, ויש לא מעט דרכים לעשות זאת גם מבלי להוציא כספים על פירסום. 2. להגדיל את אחוזי הסגירה שלך מכמות המתעניינים שמגיעה, זאת אומרת שאם את סוגרת היום עסקה או 2 מכל 10 מתעניינים, את חייבת להגדיל את אחוז הסגירות שלך לפחות ל 3,4 אם לא 6,7 לקוחות סולקים מתוך כל 10 שמגיעים אליך. 

אלו הן המיומנויות שגורמות לכל גלגלי השיניים בעסק להסתובב ולהוציא בצד השני כסף גדול, מוניטין, הערכה ותהילה. 

לכאורה זה נשמע פשוט 

הנוסחה אכן פשוטה להבנה. בתיאוריה. בתור אחת שהספיקה לעשות כמה גלגולים בעולם המכירות, אם זה בתיווך נדל”ן, או אם זה כשליוויותי מאות אנשי מכירות באירגונים מובילים במשק, חוויתי על בשרי וראיתי גם אצל אחרות, עד כמה לעיתים המשוכות שעומדות לנגד עינינו הן גבוהות לאין שיעור, ולא תמיד פשוט לצלוח אותן, בטח ובטח במשהו שלא בא לנו בטבעיות, כמו מכירות. 

למה את מתכוונת? איזה משוכות? 

בעלת עסק, לרוב, מקימה את העסק שלה מתוך חזון, מתוך שליחות גדולה, אך בפועל היא מגלה שהיא צריכה להתעסק בהרבה מאוד תפקידים שהיא לא תיארה לעצמה, היא למעשה צריכה לבצע את כל התפקידים לבדה (אלא אם יש לה עזרה), היא המנכ”לית, מנהלת השיווק, אשת המכירות, המבצעת והמזכירה. היא לאט לאט מגלה שהעיסוק בשליחות שלה הפך להיות משני לכל הלוגיסטיקה שמסביב. וההבנה הקשה היא, שהיא חייבת לעסוק בדברים שהיא שונאת או סולדת מהם, כמו מכירות. כי עסק, גם אם יש לו חזון ענק, ללא מכירות אין לו זכות קיום. 

אולי יעניין אותך: התוכנית החדשה שעוזרת לבעלות עסק, ברחבי הארץ 

ואיך את מסבירה את אחוזי ההצלחה החריגים בתוכנית? 

בגלל שבעלות עסק הן לרוב לבד במערכה, הן מסתמכות על האינטואיציות שלהן, לומדות מהדרכות כלליות מידי על מכירות או נעזרות בתסריטי שיחה שלא מדוייקים עבורן. הבעיה  – זה שהיא לומדת “לדחוף”, להגיד דברים שהיא לא מתחברת אליהם והלקוח שומע את חוסר החיבור ומפרש זאת כחוסר ביטחון במוצר או בשירות.  

ואם יש לך איזשהי שאלה?…  בהצלחה. את לבד. 

בגלל זה היה לי ממש חשוב בתוכנית שבניתי: “אתגר 30 הימים להצלת העסק שלך מקריסה כלכלית” 

לתת את כל המעטפת האישית, שלא תאפשר להן לפשל. גם איבחון מעמיק של העסק, גם וורקשופ לייב איתי שבו יוצאים עם תסריט שיחה מותאם אישית, גם תמיכה בשאלות-תשובות מולי, וגם פגישה אישית איתי. 

מכתב תודה, (מאגר אישי)
מכתבי תודה, (מאגר אישי)
עוד מכתב תודה, (מאגר אישי)
מכתבי תודה, (מאגר אישי)
בניגוד לעוד קורס דיגיטלי שיעלה אבק בענן, כאן תקבלי פרקטיקה ותוכנית ליווי יד ביד , (מאגר אישי)

זה לא מסובך,  

נגיד שמגיעה אלי בעלת עסק שהעסק שלה מבוסס כיום בעיקר על מכירות מפה לאוזן. בגלל המשבר ולא רק, היא מבינה שהדרך שלה לביטחון ושקט כלכלי זה רק אם היא תגדל ותפסיק להסתמך על האפיק הזה בלבד. אבל יש לה 2 בעיות מרכזיות: 1. היא שונאת למכור 2. היא לא יודעת מאיפה להביא עוד לקוחות. אז אלו 2 האפיקים המרכזיים שנתעמק בהם יחד. 

אנחנו נמצא דרכים שונות להגדלת כמות הלידים (המתעניינים) הנכנסים, נלמד לעומק איך צולחים שיחות מכירה ומסיימים אותן עם סליקה של אשראי, נבנה תסריט שיחה מותאם לה אישית ונתרגל את כל הידע הזה בסימולציות. 

ואני אגיד לך עוד משהו, בתור אחת ששנאה מכירות, שכל כך לא רצתה להיות משוייכת לסטיגמה שקיימת ל”איש מכירות”, אני יכולה להגיד היום בפה מלא, שהתאהבתי בעולם הזה. 

והסיבה לזה? כי למדתי איך, בתוך תהליך המכירה, לשמור על המהות שלי, על מי שאני באמת. לעולם לא אציע למישהו משהו שהוא לא צריך, רק כדי להרוויח עוד כמה שקלים, בעיני הכסף הזה לא שווה את הפגיעה הגדולה בי ובעסק שלי, וזה גם מה שאני אומרת לתלמידות שלי. 

ולמה את פונה רק לנשים, יש גם גברים שמתקשים לסגור את החודש? 

אני אשתף אותך במשהו אישי, בתחילת דרכי, התפיסה שלי על עולם המכירות היתה שמדובר על עולם מאוד גברי וכאישה צעירה, היה לי קשה למצוא את עצמי בעולם הזה. הרגשתי שאני צריכה לעטות על עצמי מסכה, להוציא לפני כל פגישה את “אשת המכירות הקשוחה” וזה עייף אותי, לא הייתי אני. לקח לי זמן להבין ולמצוא את הקול האישי שלי כאשת מכירות.  

עם הזמן ותוך כדי שיחות רבות שקיימתי עם בעלות עסקים למדתי שאני לא חריגה, שיש לא מעט נשים שחוות את התחושות האלו והבנתי שיש לי את היכולת לעזור להן, למצוא את השפה היחודית שלהן, בתוך העולם המורכב הזה. 

ולקוראות שלנו שרוצות עוד פרטים, איך אפשר ליצור איתך קשר? 

זה פשוט. אני אתן לך לינק במיוחד לבעלות עסק שרוצות לקחת את הצעד הבא. שילחצו עליו, ימלאו פרטי קשר, ונעלה לשיחת התאמה קצרה שבה נראה איך אפשר לעזור להן. ואם זה יתאים בינינו? גם תהיה להן אפשרות להצטרף 

>> הנה הלינק שקיבלתי מאפרת – תלחצי כאן 

ממאגר אישי
אפרת דולב: “כבר שנים שאני לא מוכרת לאף אחד כלום, אנשים פשוט נהנים לקנות ממני” (ממאגר אישי)

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.