בגלל המצב: הזדמנות ענק למנכ”לים ומנהלי פיתוח של חברות תוכנה וסטארט-אפ לבנות צוות טכנולוגי מנצח

לפי העדויות שפורסמו עד כה, עשרות סטרטאפים וחברות הייטק עצרו את כל הגיוסים הטכנולוגיים, אבל זהו דווקא בדיוק המקום והזמן לבנות הון אנושי חדש ומוביל. איך תעשו את זה נכון? דורית חלפון, הד-האנטרית מומחית לגיוס טאלנטים לחברות הייטק, עונה על השאלות שמעסיקות את כולנו היום. יצאנו לבדוק!

דורית חלפון, הד-האנטרית מומחית לגיוס טאלנטים לחברות הייטק
דורית חלפון, הד-האנטרית מומחית לגיוס טאלנטים לחברות הייטק (צילום: גיא אנטו)

החלום של בניית צוות טכנולוגי יציב ומוצלח, הפך מנכ”לים של חברות תוכנה וסטארט-אפ למיואשים יותר מאשר מרוצים. הסיבה העיקרית היא שבעקבות המשבר העולמי, השקעות רבות בוטלו, עסקאות הוקפאו בין רגע, היו צמצומים, חלק מהעובדים הוצאו לחל”ת, אחרים ערקו לחברות יציבות יותר והקושי בשמירת ההון האנושי הפך ליותר קשה מאי פעם.  

במצב הזה, התפיסה של לגייס דווקא עכשיו כדי לייצר צוות טכנולוגי יציב וסינרגי, שיחזיר את החברה לפעילות יצרנית, הפכה להיות משימה מאתגרת מאוד.  

כשהחלו להציף את מערכת דה רוטשילד שמועות על תוכנית חדשה שמבטיחה לשים קץ לתופעה, הצלחנו לתאם 45 דק’ קצרות עם דורית חלפון, לראיון קצר, למרות היומן המלא.  

דורית, עשרות סטארט-אפים נכשלים בבניית צוות טכנולוגי מנצח וחזק, מה בדיוק את עושה אחרת עם הסטארט-אפים שלך? 

המצב שנוצר בשוק בגלל משבר הקורונה, דורש התייחסות אחרת, מחד מנכ”לים של חברות סטארט-אפ ותוכנה יודעים, שכדי שהחברה תעמוד ביעדים שלה הם צריכים לצידם את האנשים הכי טובים. ומאידך הרבה טאלנטים פנויים להצעות, אותם טאלנטים מגיעים עם הרבה יותר גמישות (גם בשכר) ופתיחות. השוק הפך להיות שוק של מעסיקים ויש כאן הזדמנות פז, למי שידע לנצל אותה. 

אז לשאלתך,  כשאני מתחילה לעבוד על פרוייקט גיוסי, הדבר הראשון שאני עושה הוא מיפוי הצרכים, תיאום ציפיות, היכרות עם הצוות הקיים ובעיקר – אני מגיעה להקשיב ולאסוף מידע. רק אחרי שאני מבינה מהם באמת הצרכים המקצועיים שהארגון צריך, אני יוצאת לדרך ומתניעה את הפרוייקט. מנסיוני, החלק של ההקשבה לצרכי הלקוח הוא כבר 80% בתהליך הגיוס.  

המחקר המעמיק מאפשר בנייה של רשימת מועמדים רלוונטיים – תוך 72 שעות. ישנה חשיבות רבה לעבודה המדויקת, משום שהיא מונעת שליחה של קורות חיים לא רלוונטיים וממש חוסכת ביזבוז זמן משווע של המנהל המגייס בחברה.  

בסוף, המטרה של החברה המגייסת היא לקבל עובד איכותי, במינימום זמן ועלות גיוס, את יודעת, מילת המפתח היא איכות על פני כמות, כי אם גייסת עובד לא איכותי, אחרי מספר חודשים, תמצאי את עצמך משקיעה משאבים נוספים בגיוס, בנוסף לעלות ההכשרה ולזמן שהשקעת  

בעובד החדש שירדו לטמיון…  

שמעתי שהשארת מאחורייך המון לקוחות מרוצים, איך את מסבירה את ההצלחה?  

תודה על המחמאה, מבחינתי לקוח מרוצה הוא לקוח שמקבל את מה שהוא צריך ואף מעבר. כזה שמרגיש שטובתו עומדת תמיד לנגד עיני, שהאינטרסים שלו הם גם שלי, כזה שיודע שהוא יכול לסמוך עלי במציאת המענה המקסימאלי לנושאי הגיוס הבוערים. עם זאת, סוד ההצלחה שלי טמון במספר שיטות שפיתחתי ושהפכו את הגיוס שלי למוצלח, ממוקד ומהיר. בדרך כלל אני לא נוהגת לשתף פידבקים שאני מקבלת מלקוחותיי, אבל הפעם  אחרוג ממנהגי לבקשתכם, ואחשוף מעט מהתגובות החיוביות של עבודות הגיוס שלי: 

קובי דנון מנכ"ל סקיוריטידאם.
קובי דנון מנכ”ל סקיוריטידאם. (צילום: רז רוגובסקי)

תראי את הסיפור של הסטארט-אפ הבא,  

קובי, מנכ”ל סקיוריטידאם פנה אלי עם צורך לגייס כמות גדולה של אנשים בתקופה קצרה, מדובר בתפקידים בכירים ו- Middle management, החברה נותנת שירות ייחודי ומורכב ללקוחות גלובליים וגדולים ונדרשה התאמה ל”רוח” הארגונית שלה מעבר לידע וניסיון מקצועי. 

קובי ואני עבדנו ביחד, בשיתוף פעולה, בנינו תוכנית עבודה, יצרנו פוקוס משותף והתוצאה הייתה גיוס של 6 אנשים איכותיים בזמן קצר. האנשים שגייסנו, תרמו רבות לחברה הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישיותית והקפיצו את החברה בעוד כמה רמות קדימה, רמת שביעות הרצון מהם הייתה ועודנה מאוד גבוהה. 

דורית לאחרונה יצרת תוכנית חדשה בשם QUICK START  מה יש שם? 

מטרת התוכנית היא שכל ארגון שמשתף איתי פעולה, יזכה בהון האנושי והמקצועי שהכי מתאים לו, כשמטרת העל היא לייצר צוותים עם תפוקה גבוהה, איכותיים ויציבים!  

בתכנית הטמעתי את המוטו שלי: יצירת צוות חזק, טכנולוגי ומנצח כי זו הדרך של החברה להצליח ולהרוויח. באמצעות התוכנית שיצרתי, ניתן להניע תהליכים מול הארגון בצורה מהירה יותר, והדבר מאפשר יצירה של רשימת מועמדים רלוונטיים לארגון, כבר בתוך 72 שעות.  

מדובר בערך מוסף יוצא דופן כי למרות הזמן הקצר אני מצליחה לאתר מועמדים איכותיים שהחברה מאוד רוצה לראיין והתואמים ברמה גבוהה מאוד את ה-DNA  שלה.  

ולקוראים שלנו שרוצים עוד פרטים, איך אפשר ליצור איתך קשר? 

זה פשוט. אני אתן לך לינק במיוחד למנכ”לים של חברות תוכנה וסטארט-אפים, שרוצים לקחת את הצעד הבא. שילחצו עליו, ימלאו פרטי קשר, ונעלה לשיחת אבחון קצרה שבה נראה איך אפשר לעזור להם. ואם זה יתאים בינינו? גם תיהיה להם אפשרות להצטרף 

הנה הלינק שקיבלתי מדורית – תלחץ כאן

דורית חלפון: מובילת מנכ"לים של חברות תוכנה וסטארט-אפ ל-הצלחות חסרות תקדים בעזרת גיוסים מדוייקים
דורית חלפון: מובילת מנכ”לים של חברות תוכנה וסטארט-אפ ל-הצלחות חסרות תקדים בעזרת גיוסים מדוייקים (צילום: גיא אנטו)

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.