דווקא עכשיו: הזדמנות לעצמאיות שנלחמות על העסק לשבור את תקרת הזכוכית וליצור מותג יציב, משפיע ורווחי

תקופת הקורונה הייתה אירוע שטלטל הרבה עסקים כמו ספינה בים סוער,המון עצמאיות מצאו את עצמן נאבקות להתבלט בשוק שלהן. חלי גיא, מומחית לוידאו וסטוריטלינג עסקי, יצאה בתוכנית שמטרתה לייצב את העסק ולקחת אותו לרמה הבאה. יצאנו לבדוק!

חלי גיא, עוזרת לעצמאיות שנלחמות על העסק להפוך למותג רווחי ומשפיע.
חלי גיא, עוזרת לעצמאיות שנלחמות על העסק להפוך למותג רווחי ומשפיע. (צילום: שני צדיקריו)

החלום של עצמאית עם עסק משפיע ומשגשג הפך יותר עצמאיות למיואשות מאשר מסופקות. הסיבה העיקרית היא שבעלות עסקים רבות טובעות בים המסרים ברשתות ולא מצליחות להשמיע את הקול הייחודי שלהן ולכן לא מצליחות להשיג חשיפה ולקוחות. כשהחלו להציף את מערכת דה רוטשילד שמועות על תוכנית חדשה שמבטיחה לשים קץ לתופעה, סידרנו לכם ראיון עם חלי גיא, שמבטיחה לעזור לעצמאיות  לבנות אסטרטגיית שיווק עוצמתית לעסק באמצעות סטוריטלינג שמושך לקוחות. 

חלי, המון עצמאיות נכשלות ליצור עסק משגשג כפי שהיו רוצות, מה את עושה אחרת עם הלקוחות שלך?  

תראי, המון מנטורים עסקיים מלמדים אותנו על שיווק, במיוחד בתקופת הקורונה, כל אחד אמר את המשנה שלו והרבה אנשים נותרו מבולבלים בים העצות. אבל מה שמתפספס הרבה פעמים וגורם לעסקים לטבוע בין שפע המתחרים בשוק שלהם זה שעסקים זועקים מסרים לעולם, אבל המסרים שלהם לא מספיק חזקים. הם לא יודעים איך לבטא את הייחודיות שלהם ולתקשר את הערך שהם מביאים במוצר או בשירות שלהם באופן שימשוך את הקהל שלהם. ככה יוצא שהם מוציאים המון זמן כסף ואנרגיות מיותרים על שיווק שלא עובד. אם השיווק הקלאסי שמלמדים אותנו נשען על אסטרטגיית דחיפה, אני משתמשת באסטרטגיית משיכה. כזו שבאופן טבעי מושכת אלינו אנשים. 

בעידן שבו הטכנולוגיה שולטת ואנשים מתקשרים דרך מסכים ואימוג’ים חשוב מאוד הקשר האישי, אנשים קונים מתוך תחושת חיבור, הזדהות וקרבה, הם מחפשים משהו אמיתי להאמין בו. אני מתה על המשפט של ס’ת גודין, המשווק האגדי ” אנשים לא קונים מוצרים או שירותים, הם קונים מערכות יחסים, סיפורים וקסם”.  

זה מה שאני עושה בעצם, עוזרת לבעלות עסקים קודם כל להבין ולהתחבר לייחוד שהן מביאות, למצוא את טביעת האצבע שלהן ולהביא משהו אמיתי ואותנטי, שאנשים לא יכולים להתעלם ממנו. הדרך הכי עוצמתית שאני מכירה כדי לתקשר את המסרים האלו היא להשתמש בסיפור. סיפור הוא הכלי הכי עוצמתי שקיים היום ליצירת חיבור, ליצירת שינוי והשפעה וכשאנחנו מכירים את הכלי הזה אנחנו יכולים להגיע ישר ללב של הלקוח שלנו, למשוך את תשומת ליבו ולגרום לו לחיבור רגשי חזק. 

אולי יעניין אותך: התכנית החדשה לעצמאיות שהופכת עסק אנונימי למותג משפיע  

איך את מסבירה את ההצלחה של השיטה שלך? מה גורם לזה לעבוד?  

המוח שלנו מכיר סיפורים כבר מהילדות, מהרגע שסיפרו לנו סיפורים לפני השינה, דרך הסרטים שראינו כל חיינו ובעצם דרך התקשורת היומיומית שלנו כל יום.  65%  מהתקשורת היומיומית שלנו מבוססת על סיפורים. לכן כשהמוח שלנו שומע סיפור קורים אוטומטית שני דברים: 

  1. הוא מנטרל את ההגנות שלו ופשוט מקשיב.   
  1. הוא הופך אותנו לגיבורים של הסיפור – כשאנחנו שומעים סיפורים אנחנו נשאבים לתוכם, שמים את עצמנו במקומו של הגיבור, חווים איתו את הכשלונות וההצלחות, מרגישים את הניצחון, עוברים תהליך, חוויה ואפילו שינוי. 

אז כשאנחנו משתמשים בשיווק בכלי העוצמתי הזה שנקרא סטוריטלינג, אנחנו חודרים באופן ישיר ללב של הלקוח שלנו, ללא מגננות כך המסרים שאנחנו מעבירים לו מושכים את תשומת הלב המידית שלו. הלקוח כבר לא מזפזפ הלאה לפוסט הבא, זה אולי הדבר הכי חשוב בתוכן שלנו בדיגיטל היום. מה שזה יוצר זה מערכת יחסים, כזו שבנויה על מחנה משותף רחב, מטרה משותפת וחיבור חזק. מעבר לזה זה נותן ללקוח לחוות ולהרגיש את מה שיקרה אחרי שהם ירכשו את המוצר או השירות שלך ולרצות לקנות אותו. 

לשים את עצמך בפרונט של העסק דרך סטוריטלינג אותנטי ולהביא אותך לעולם בשיא העוצמה
לשים את עצמך בפרונט של העסק דרך סטוריטלינג אותנטי ולהביא אותך לעולם בשיא העוצמה (צילום: קורן לוי)

זה ממש פשוט, תראה את הסיפור של שוקולד פנדה שהגיעו אלי כדי ליצור סרט לגיוס המונים לעסק שלהם. היו להם המון רצונות של מה הם רוצים להגיד על המוצר שלהם, שהוא טבעוני, איכותי, במחירים נגישים. אבל לי היה ברור שאנחנו צריכים קודם כל לבנות את הסיפור שלהם. כזוג, שהקים עסק מתוך תשוקה, שמנו אותם ואת הסיפור שלהם במרכז והעברנו את המשימה שלהם – להנגיש טבעונות לכל בית. על הדרך כמובן ששילבנו את היתרונות של המוצר שלהם.  

התוצאה הייתה מדהימה, הקמפיין משך המון תשומת לב, יצר חיבור חזק מאוד לזוג הזה ולמותג שלהם והם הצליחו לגייס לבסוף 312 אלף ש”ח שהם 260% מהסכום המקורי שהם רצו. זהו הכוח של סיפור שמסופר באופן מדוייק ונכון ויוצר חיבור אמיתי.  

נשמע מעניין, איך הגעת לעולם הסטוריטלינג? 

העבודה שלי במהלך למעלה מעשור שזורה בסיפורים. כיוצרת וידאו ביליתי את העשור האחרון בצילום ושיתוף סיפורים של אנשים ועסקים דרך וידאו, בינהם מאות עסקים קטנים ומותגים גדולים כמו ללין, בנק הפועלים, עיריית ת”א, צה”ל . לפני כתיבת קונספט ותסריט לסרט, הדבר החשוב הוא קודם כל להבין מה הסיפור של העסק – מה יכול להיות מעניין וליצור חיבור עם הקהל שלהם. עוד הרבה לפני שהמושג סטוריטלינג התחיל להישמע בכל מקום אני השתמשתי בכלי המופלא הזה כדי להעביר מסרים ורעיונות וליצור חיבור רגשי. 

במהלך העבודה עם מאות עסקים הבחנתי בבעיה שחזרה על עצמה: שדווקא העסקים שיש להם איזושהי משימה, מסר או רעיון ייחודי שהם רוצים להעביר לעולם, מתקשים להעביר את המסרים שלהם באופן ברור ומדוייק, דווקא העסקים האלו שיש להם משימה חשובה נבלעים לפעמים בתוך ההמון ולא מצליחים להעביר את המסרים והייחודיות שלהם. מה שגורם להם לאבד המון לקוחות פוטנציאליים מחוסר עניין או חוסר הבנה של המהות של העסק שלהם. זיהיתי את הבעיה הזו כאחת הבעיות הכואבות שיש לבעלי עסקים כיום והחלטתי להשתמש בכלי הכי חזק שאני מכירה כדי לעזור להם – סטוריטלינג.  

חלי לאחרונה יצרת את “אתגר הסטוריטלינג – להפוך את העסק למותג משפיע” מה זה אומר בדיוק? 

האתגר הוא תכנית בת 30 יום שקודם כל מזמין עצמאיות לעבור איתי מסע ,לקחת את העסק שלהן לרמה הבאה ולהפוך אותו למותג רווחי ומשפיע. בתכנית אנחנו נבנה את המיתוג האישי שלנו, שמחובר למי שאנחנו, נלמד מהם העוגנים החשובים בעסק ונצא איתו לעולם במלוא העוצמה באמצעות אסטרטגית שיווק בסטוריטלינג. 

אנחנו נשים את עצמנו במרכז, נבין מי אנחנו כעסק ואיך לדייק את המסרים שלנו ולהוציא אותם החוצה בצורה אותנטית שמושכת את הלקוחות המדוייקים לנו. האתגר בנוי מידע סופר פרקטי, משימות, וסיפורים שמספרים את המותג שלכן. המשתתפות יוכלו להתנסות ביצירת בוידאו שיווקי סיפורי באופן כזה שייתן להן את הקפיצה שהן צריכות בעסק, כל אחת תצא עם תכנון שיווקי לרבעון הקרוב. 

 ולקוראות שלנו שרוצות עוד פרטים, איך אפשר ליצור איתך קשר? 

זה פשוט. אני אתן לך לינק מיוחד לעצמאיות שרוצות לקחת את הצעד הבא. שילחצו עליו, ימלאו פרטי קשר, ונעלה לשיחת ייעוץ ואבחון קצרה שבה נראה איך אפשר לעזור להן. ואם זה יתאים בינינו? גם תהיה להן אפשרות להצטרף. 

הנה הלינק לתאום שיחת יעוץ עם חלי – לחצי כאן  

"להפוך את העסק לסיפור שמושך אליו לקוחות"
“להפוך את העסק לסיפור שמושך אליו לקוחות” (צילום: איתי סליקטר)

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.