האמת על פרסום ממומן: מה ההבדל בין מאמנים ויועצים שמנצלים את פייסבוק וגדלים ב – 20,000 ש”ח בחודש מבלי להוציא שקל על מיתוג, לבין המתחרים שלהם שכבר הרימו ידיים מזמן?

(ממאגר אישי)

אחרי שיועץ עסקי הצליח לכבוש את השוק ולייצר 330,000 ₪ בחודשיים בלבד מפרסום בשיטת “שני צעדים” בפייסבוק, יהונתן טויטו רוצה ללמד אתכם מהי השיטה לשיווק שמביא את הלקוחות הנכונים שבאמת מוכנים לשלם. האם זה אפשרי? התשובה שלו היא “כן, ודי בקלות”.

“בחיים לא חשבתי שזה כזה פשוט”

פותח יהונתן טויטו כשהוא מספר לנו איך הוא מצליח להפוך בעלי עסקים אנונימים לאוטוריטות שכובשות את השוק, מבלי להשקיע כסף במיתוג יקר. “פעם הייתי בטוח שכדי לעשות כסף גדול מפייסבוק, כל מה שצריך זה מודעה שמעוצבת באיכות גבוהה עם טקסט שמציג את הפתרון שלי, ולתת אפשרות שישאירו פרטים, זה מצחיק אותי לחשוב על הזמן שבזבזתי בתחילת הדרך”.

הוא מספר שכדי שפרסום ממומן יעבוד ולא נרגיש שרימו אותנו, צריך לעבוד תחילה על שלבים מקדימים לתשתית יציבה שחובה ליישם לפני שמתחילים לשים כסף על פרסום בפייסבוק.

“היום אני עובד עם סיסטם פשוט שמוכיח את עצמו כל פעם מחדש, אני לא אשקר – זה דורש לשבת על התחת ולבנות מערך חזק לפני שלוחצים על כפתור הפרסום, אבל אחר כך זה שווה עשרות אלפי שקלים, וזה פשוט עובד מצוין כמעט עם כל לקוח שמגיע אליי”.

(ממאגר אישי)

“אחד הלקוחות שלי שהגיע לתוצאה יוצאת דופן, היה ליאור יעקובי – יועץ עסקי שסגר 70,000 ₪ בחודש אחד מקמפיין בפייסבוק. הדבר הראשון שליאור עשה היה להתמקד בנישה אחת “מאמני כושר” במקום למכור לכולם את השירות שלו. זו אסטרטגיה פשוטה שהפכה אותו בזמן מאוד קצר למומחה בתחום שלו וייצרה לו רווח של 330,000 ₪ תוך חודשיים בלבד בהמשך הדרך. כל מי שטרגטנו כמאמן כושר והיה תקוע עסקית, היה נתקל במודעה שלו ומשאיר פרטים מבלי לחשוב פעמיים”.

ליאור יעקובי: “אחרי שקלענו על המסר הנכון במודעה ובדפי הנחיתה, נשאר ללחוץ על פליי בקמפיין וכל לקוח שמגיע אליי לטלפון כבר הרבה יותר מדוייק והסגירה הופכת לקלה, הסיסטם הזה עובד”.

אוליי יעניין אותך גם: 

1. להפוך לאוטוריטה בתחום על ידי פרסום ממומן בפייסבוק, בפחות מ-90 יום? איך זה אפשרי?! המדריך מראה איך.

2. מהו הצעד הראשון להשיג קהל שבוי, ולבלוט מעל למתחרים שלך בפייסבוק?

3. הפסדת פעם כסף בפרסום ממומן בפייסבוק? כדאי שתצפה בזה

4. האם כדי לקבל לקוחות מהפייסבוק אני חייב מיתוג מושקע? 

בשנה האחרונה ליווה יהונתן עשרות בעלי עסקים מתחומים שונים, ועבד איתם על בניית משפכי שיווק שמבוססים בעיקר על “טכניקות “שני שלבים” למכירת השירותים שלהם ברשת. הוא מספר לנו שהבעיה העיקרית של בעלי העסקים היא שאין להם מודל שיווקי שהופך קהל חדש שלא מכיר אותם, לקהל שמוכן לשלם. הפיתוי ללחוץ על כפתור הפרסום ולשים כסף בעצמך הוא גדול, אבל מסתבר שיש הרבה מעבר לכך, ונדרשת אסטרטגיה רחבה יותר.

“היום מסתובבים ברשת מלא מדריכים חינמיים שמלמדים כל בעל עסק איך לפרסם בעצמו, ואז נוצר מצב שבעל העסק יודע איך לתפעל מבחינה טכנית את מערכת הפרסום ברמה בסיסית, אבל אין לו אסטרטגיה שמובילה בצורה חכמה את הקהל הנכון (אוואטר) שהוא רוצה, להשאיר פרטים או לרכוש את השירות שלו”.

נניח ואני רוצה לפרסם את עצמי בקידום ממומן בפייסבוק, מה הדבר הראשון שאתה ממליץ לי לעשות? 

“הדבר הראשון שהייתי מציע לך לעשות יהיה להבין מי הקהל שאת נהנית לעבוד איתו, ושהוא עומד בתנאים של האוואטר, לוודא שיש לו יכולת כלכלית לשלם עבור השירות שלך וכמובן להבין מה הכאב הבוער או הבעיה שהוא מוכרח לפתור. עכשיו כשיש לך את המידע המדויק הזה, אפשר לבנות פיתרון שמתאים בול למה שהקהל רוצה – ולא למה שאת חושבת שהוא צריך. מכאן אנחנו בונים פאנל (משפך שיווקי) שמבסס את הסמכות שלך וגורם לקהל חדש שלא מכיר אותך, להפוך לכזה שרוצה לעבוד רק איתך”.

יש כל כך הרבה שיטות שיווק וכל אחד אומר משהו אחר, איך אפשר לדעת מה באמת נכון לעסק שלי?  

“יש הרבה שיטות שיווק זה נכון וכל אחת יכולה לתרום בדרך שלה, זה בסדר גמור. אבל לכל השיטות יש את התשתית, הבסיס שעליו הבניין עומד. אם את לא מבינה מה הצורך של הקהל שלך, ואת משווקת לכולם כי כולם צריכים ויכולים להשתמש בשירות שלך, אז לא משנה איזה שיטה תבחרי את לא תפגעי במטרה לעולם, ולא תצליחי להתבלט ולכבוש את השוק שלך גם עם תנסי 10 שיטות שונות”.

שמעתי על הגישה הזאת, קצת קשה לי עם זה האמת. אני מפספסת ככה הרבה לקוחות פוטנציאלים אתה לא חושב? 

“זאת הקללה של כל העסקים שנכנסים לאונליין, קשה להם לשנות את התפיסה ולוותר על חלק מהקהלים. כשאת רוצה לבנות שם שהולך איתך, ולמצב את עצמך כמומחית בתחום, את צריכה להתמקד בבעיה אחת ובפתרון אחד, לקהל אחד. האפקט שזה ייצור יהיה הרבה יותר עוצמתי לטווח הארוך ויביא לך המון אנשים דומים, שכיף לך לעבוד איתם ושמוכנים לשלם. הרעש שהשם שלך ייצור סביב המותג שבנית, כבר ידאג להביא את “הלקוחות שפספסת” כדרך אגב אז את יכולה להיות רגועה”.

“חוץ מזה, שהרבה יותר קל לבנות מהלך שיווקי עם מוצרים מותאמים אישית לקהל ספציפי, מאשר לבנות מוצרים או שירותים שלא בטוח שהקהל שלך באמת חייב”.

אני מכירה המון מפרסמים בחוץ וכולם מבטיחים בדיוק את אותו דבר, במה אתה שונה מהם? 

“אחד הקלפים הרציניים שבזכותו אני מצליח להביא תוצאות מהירות ללקוחות שלי, זה היכולת שלי לכתוב קופי מדויק שמעביר את המסר וגורם למי שקורא להבין למה דווקא הוא הפיתרון הכי טוב בשבילו, ושאין לו מה לחפש במקום אחר. זה ידוע שמי ששולט בקופי יכול לכבוש כמעט כל תחום בזירת האונליין.”

“חוץ מזה, יצירתיות ותזוזה מהירה בהתאם למציאות שמשתנה זה בDNA שלי. מי שנופל בידיים שלי צריך ללמוד לזוז מהר יחד איתי”.

           "קופי מדויק מבוסס מחקר, מייצר תוצאות יוצאות דופן בזמן מאוד קצר יחסית"
“קופי מדויק מבוסס מחקר, מייצר תוצאות יוצאות דופן בזמן מאוד קצר יחסית” (ממאגר אישי)

אתה נשמע מאוד בטוח בעצמך, קרה לך שהקידום בפייסבוק לא עבד?  

“כן, קרה לי שעבדתי עם עסקים שהיו בתחילת דרכם והיה לי מאוד קשה לשנות את התפיסה שלהם ולחבר אותם לאג’נדה החדשה לשיווק שבאמת עובד ב2021. אז נשאבתי הרבה פעמים לשיווק מאוד כללי, בלי הסיסטם שאני מאמין בו וזה יצר תחושה מאכזבת מצד הלקוח שלא קיבל תוצאות משמעותיות וגם אני הרגשתי פספוס גדול.”

“זה תלוי גם במטרות של הלקוח, לא כולם רוצים להפוך לאוטוריטה ולכבוש את השוק. יש הרבה לקוחות שחושבים בקטן ולא רוצים לקחת את כל הצעדים שנדרשים גם מצידם כדי לבנות מערך שיווקי עוצמתי. עם הזמן הבנתי שאלה הלקוחות שאני פחות מעדיף לקחת, וזה בסדר גמור”.

סיפרת לי שאתה מתמקד במאמנים ויועצים, זה לא יוצר תחרות בין הלקוחות שלך כשאתה מפרסם אותם? 

“כן זה יכול להישמע קצת לא הגיוני בהתחלה, אבל האמת שיש מספיק נישות שעדיין לא הגיע מישהו והתבלט בהן מספיק, וגם אם כן, תמיד יש מקום לגישות שונות ופתרונות שונים, כל מאמן מביא את הגישה שלו וזה מה שיפה. עם כל לקוח אנחנו בונים סיפור שונה לחלוטין וזה מה שמייחד אותם ועוזר להביא לכל לקוח את הקהל שמתאים לו במיוחד”.

איזה טיפ אתה יכול לתת לקוראים שלך? 

“97% מהמאמנים והיועצים שאני פוגש מספרים לי שכבר ניסו הכל במדיה החברתית, להעלות פוסטים כל יומיים, לתת תוכן חינמי בעמוד האישי לקהל שלהם, ואפילו לנסות לפרסם בממומן בפייסבוק בעצמם.

הבעיה שלהם מתחילה בחוסר בהבנת התשתית של שיווק נכון ב2021, שמתחיל מהבסיס בשימוש בטכניקת “שני שלבים” כמו למשל רגל בדלת(FITD).”

טכניקת “רגל בדלת”, מתוך המאמר: ” The Effectiveness of Compliance Techniques: Foot in the Door Versus Door in the Face” 

“בעלי עסקים נוטים לגשת מיד ל”הצעה הגדולה” שלהם ללקוח כדי שיצטרף לאחד מהשירותים שלהם מתוך ציפייה שהסרטונים והתמונות בעמוד האינסטגרם יעשו את העבודה והלקוח ישתכנע וייתן להם בשמחה את מספר הטלפון שלו.

כבר יותר משנה שטכניקה כזו מסוג “שלב אחד” לא עובדת. בעל העסק חותר מיד למשוך את הלקוח למוצר שלו, מבלי לעבור שלב מקדים לפני כן בו הוא מבקש מהלקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה קטנה יותר עם פחות מחויבות.

שיווק נכון שעובד לטווח ארוך כדי לבנות סמכות ורושם רציני מתחיל מהבסיס – תן להם פתרון בחינם או בתשלום סמלי (למשל 19 ₪ דמי השתתפות) לבעיה משמעותית שמטרידה אותם, ובשלב השני תוכל להציע את המוצר שלך במחיר יקר יותר כשהם כבר מכירים וסומכים עליך קצת יותר”.

“הדבר השני שמחריב לכל בעל עסק את הסיכוי להפוך את פייסבוק למכונת כסף משומנת, נקרא “מחקר אוואטר”. רוב בעלי העסקים יוצאים לקרב על הלקוחות מבלי לבדוק אם הקהל שלהם רלוונטי.

כדי לכוון לקהל יעד חזק, צריך לוודא ש-3 התנאים הבאים קיימים – חובה לוודא שלקהל שבחרנו יש כאב בוער רציני שמטריד אותו ביום ובלילה, ולא סתם משהו קטן שרק “מפריע” בחיים והיה נחמד לפתור. התנאי השני נקרא “כוח קנייה” – היכולת הכלכלית של הקהל לשלם מחירי פרימיום בין 2,000 – 7,000 ₪ כדי לפתור את הבעיה שלו. והתנאי האחרון והלא פחות חשוב יהיה לשים לב שיש מהקהל הזה מספיק באוכלוסייה.

עכשיו אחרי שהם בחרו את הקהל, הם צריכים לצאת למחקר מעמיק ולהבין מה הבעיה העמוקה ביותר שהוא מחפש לפתור, מה הקשיים שלו, ובהתאם לכך לבנות לו פיתרון מדויק לבעיה. יש עוד הרבה שלבים קריטיים במחקר אוואטר שצריך להכיר, אבל הזמן שלנו קצר כדי לעבור על הכל”. 

ואו זה נשמע כמו עבודה קשה ומורכבת, אתה באמת חושב שזה הכרחי? 

“תראי, כשאנחנו מפרסמים בעולם הפייסבוק אנחנו לא פוגשים את הלקוח בעיניים אלא הוא קורא את מה שאנחנו כותבים לו וזו התקשורת היחידה שיש לנו מולו. זה אומר שכל מילה שאנחנו כותבים במודעה או בדף נחיתה היא סופר קריטית כדי לגרום לו להבין בכמה שניות שאנחנו מבינים את הבעיה שלו, היינו שם ושיש לנו את הפתרון שהוא צריך, ולא את הפתרון שהאמנו בדמיון הפרוע שלנו שהוא צריך. בשביל זה צריך מחקר מעמיק, כדי שהקופי יהיה כמה שיותר מדויק ויחסוך לנו זמן וכסף שיכול ללכת לפח כי לא דיברנו נכון את השפה”.

מי שרוצה ללמוד את כל השלבים לעומק על שיווק נכון ב”שני צעדים”, שילחץ כאן לסדרת ההדרכות החינמיות על הנושא: לחץ כאן להדרכה חינמית 

אם אני מאמן או יועץ, איך אדע אם אני מתאים לעבוד איתך? 

“אני פותח את השערים בפני מאמנים ויועצים עם ניסיון בביזנס, כאלה שיש להם עדויות והמלצות חמות שמעידות שהשירות שלהם באמת טוב. בעיקר יזמים בנשמה, כאלה שחיים את הביזנס ורק מחכים לפרוץ ובגדול”.

“אני לא עובד עם כל אחד אלא רק עם חבר’ה רציניים שמוכנים לתת עבודה ולבנות תשתית חזקה מהבסיס. ומאחר ואני דוגל ביחס אישי כדי שהדברים באמת יעבדו וכל אחד יקבל תוצאות של ממש, אני שואף לעבוד עם קבוצה מאוד מצומצת של לקוחות איכותיים, שביחד אנחנו בונים אימפריות. מי שבאמת רציני לגבי העסק שלו מוזמן לתאם שיחה אישית איתי מכאן, כל עוד יש מקום פנוי”.

למי שמרגיש אבוד בשיווק של העסק ורוצה להבין מה הצעד הבא שלו, אפשר לתאם שיחה מכאן 


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.