הג’וקר של המאמנים חושף: שיטה שנמצאת מתחת לאף של מאמני כושר, המאפשרת למלא את היומן ולהפוך לאוטוריטה בפחות מ-90 יום

נתי בן משה - מר ישראל בפיתוח גוף, כבר חשב לסגור את הסטודיו בקריית גת לפני כחודשיים אבל הספיק לפגוש את יהונתן טויטו בדיוק בזמן. כנגד כל הסיכויים, סטודיו שממוקם הרחק מתל אביב הגדולה, שמאחוריו פרשה קשה שפורסמה בחדשות – הגיע לתפוסה מלאה במתאמנים.

יהונתן טויטו
יהונתן טויטו. (ממאגר אישי)

“זה הזוי לגמרי”, 

פותח יהונתן טויטו עם חיוך קטן, ומספר לנו על אחד מסיפורי ההצלחה שלו בחודשים האחרונים: 

נתי בן משה בן 35 מקריית גת היה עד לפני כחודשיים רגע לפני סגירת הסטודיו בוטיק. נתי הגיע ליהונתן דרך מודעה ממומנת, ולאחר שיחה קצרה השניים קבעו פגישה בבית קפה בראשון לציון. יהונתן מספר: “נכנס למקום בחור מרשים, גדול ושרירי, ולרגע תהיתי איך יכול להיות שדווקא בחור כזה עם תארים רציניים בתחום וניסיון של שנים לא מצליח לייצר באופן קבוע לקוחות משלמים?“. הוא ממשיך: “בעיקר הוא סיפר לי על התסכול שלא משנה כמה פוסטים העלה לדף הפייסבוק והאינסטגרם, כמה השקיע בוידאו וערך מקצועי, עדיין לא הצליח לקבל יותר מ-2 הודעות מבישות של “מתעניינות””. 

“החלטתי לקחת את נתי כפרויקט אישי, ומהר מאוד תוך פחות מ-30 יום הוא כבר לא עמד בעומס הפניות, והיום הוא מתכנן להרחיב את הסטודיו בקריית גת, ולפתוח אפילו סטודיו נוסף בתל אביב”. 

נתי בן משה – מר ישראל: "יש פה פוטנציאל מטורף, קיבלתי ביטחון לפתוח סטודיו נוסף בתל אביב"
נתי בן משה – מר ישראל: “יש פה פוטנציאל מטורף, קיבלתי ביטחון לפתוח סטודיו נוסף בתל אביב” (ממאגר אישי)

אוליי יעניין אותך גם: 

1. להפוך לאוטוריטה בתחום על ידי פרסום ממומן בפייסבוק, בפחות מ-45 יום? איך זה אפשרי?! המדריך מראה איך. 

2. מהו הצעד הראשון להשיג קהל שבוי, ולבלוט מעל למתחרים שלך? 

3. הפסדת פעם כסף בפרסום ממומן בפייסבוק? כדאי שתצפה בזה 

בשנה האחרונה ליווה יהונתן עשרות בעלי עסקים מתחומים שונים, ועבד איתם על בניית משפכי שיווק שמבוססים בעיקר על “טכניקות “שני שלבים” למכירת השירותים שלהם ברשת. הוא מספר לנו שהבעיה העיקרית של בעלי העסקים היא חוסר היכולת להגיע לחשיפה גדולה שמביאה לקוחות משלמים בזמן קצר יחסית.

“לרוב בעלי העסקים היום לוקח חודשים אם לא אפילו שנים כדי לפרוץ ולקבל סמכות והכרה מקהל הלקוחות בשוק, הדבר נובע בעיקר מניסיון להשקיע את מירב המאמצים בשיווק אורגני או מפה לאוזן, במקום לנצל את הכלי הכי חזק היום כדי לייצר צמיחת טורבו להבאת לקוחות משלמים, אני כמובן מדבר על פרסום ממומן בפייסבוק”.

אמרת שאתה מתמקד דווקא במאמנים, איך הכל התחיל? 

“בגלל שאני בעצמי מגיע מתחום הספורט, שאלתי את עצמי – למה לא להתמקד במה שאני כבר טוב בו? לקחתי קבוצה של מאמנים, והחלטתי להפוך להם את העסק ב-180 מעלות עם פרסום ממומן בפייסבוק. 

ההצעה הייתה שכל לקוח שרצה להצטרף קיבל מעטפת 360 לשיווק מנצח – בניית דפי נחיתה ממירים, קופי אכזרי, ובניית משפך שיווק עם הצעה שאי אפשר לסרב לה, וכמובן ללא התחייבות. לקחתי אותם כפרויקט אישי, ומהר מאוד הם הבינו שיש עולם שלם בחוץ שהיו חייבים להכיר כדי לנצח את המתחרים בשוק ולהפסיק לשרוד מפה לאוזן”.

אז אתה עובד רק עם מאמני כושר, או שיש עוד עסקים שיכולים לעבוד איתך? 

השירות שלי מתאים בעיקר למאמנים ומטפלים בתחום הספורט והבריאות, שמרגישים שהפרסום שלהם במדיה לא עובד להם ושנמאס להם להילחם על לקוחות שעוזבים אותם כל חודש.

הוא מוסיף: “אני מעדיף תמיד לעבוד עם חבר’ה רציניים שהמטרה שלהם היא לגדול במהירות ולהפוך לדבר הבא בנישה שלהם, ופחות כאלה שמסתפקים בלסגור את החודש או קצת יותר ולהרגיש “סבבה” עם זה”.

תכנית הפעולה שלו עם כל לקוח בדרך כלל תראה כך:

המטרה היא לקחת בעל עסק מתחום הספורט, להבין מי הקהל שהוא כבר עובד אתו או הכי אוהב לעבוד אתו, ולדייק ביחד בעיה ספציפית שאותו הקהל רוצה לפתור. ובפחות מ-3 חודשים להפוך אותו ל”מאסטר” באותה נישה על ידי טכניקות מבוססות “שני שלבים”. “הרעיון הוא לא למכור את השירות שלך לכולם, אלא לקהל אחד קטן וספציפי”.

אני מכיר המון מפרסמים בחוץ וכולם מבטיחים בדיוק את אותו דבר, במה אתה שונה מהם? 

“אחד הקלפים הרציניים שבזכותם אני מצליח להביא תוצאות מהירות ללקוחות מהתחום שלי, היא שגם אני מגיע מאותו התחום. אני חי ונושם ספורט ותזונה מאז שאני זוכר את עצמי, ולפני כשנתיים פיתחתי בעצמי קורס דיגיטלי לחיטוב הגוף.

בגלל שאני מכיר כל כך טוב את קהל היעד, מבין את הכאבים שלו ויודע לדבר אליו בצורה משכנעת אני יכול לתקוף כל נישה בתחום הספורט שוב ושוב וברוב המקרים אני פוגע בול במטרה. וככה אני מצליח לייצר תוצאות בזמן קצר יחסית, ובתקציב נמוך מהרגיל”.

בגלל שאני מכיר כל כך טוב את קהל היעד, מבין את הכאבים שלו ויודע לדבר אליו בצורה משכנעת אני יכול לתקוף כל נישה בתחום הספורט שוב ושוב וברוב המקרים אני פוגע בול במטרה. וככה אני מצליח לייצר תוצאות בזמן קצר יחסית, ובתקציב נמוך מהרגיל".

רגע, אז אתה בעצם אפילו קצת מתחרה בלקוחות שלך? איך בדיוק זה מסתדר? 

“כן זה יכול להישמע מוזר למי שלא מכיר את השוק, ואת כמות האפשרויות שיש היום בחוץ. היום יש מספיק ביקוש לכולם, אנשים מכל הארץ רוצים להתאמן ויש מספיק נישות שאיש עדיין לא נגע בהן שמחכות שיבואו וייקחו אותן”.

הוא מפרט: “בדרך כלל אני מבין מה הסגנון של הלקוח שעומד מולי, ואנחנו ביחד מתאימים לו נישה ספציפית שלרוב לא מתנגשת עם נישות אחרות של שאר הלקוחות שלי. זו גם סיבה שבגללה אני לא עובד עם כל אחד, כדי לא לעבוד עם יותר מדי לקוחות על אותה נישה. ככה אני בוחר עד 3 לקוחות על נישה אחת וביחד אנחנו מצליחים לשלוט בה”.

יהונתן: "אני מגיע מתחום הספורט, זה הקלף שעוזר לי לגעת בקהל של כל מאמן בקלות ולהביא תוצאות מהירות ביחס לשאר המשווקים"
יהונתן: “אני מגיע מתחום הספורט, זה הקלף שעוזר לי לגעת בקהל של כל מאמן בקלות ולהביא תוצאות מהירות ביחס לשאר המשווקים” (ממאגר אישי)

איזה טיפ אתה יכול לתת לקוראים שלך? 

“97% ממאמני הכושר והתזונאים שאני פוגש מספרים לי שכבר ניסו הכל במדיה החברתית, להעלות פוסטים כל יומיים, לתת תוכן חינמי בעמוד האישי לקהל שלהם, ואפילו לנסות לפרסם בממומן בפייסבוק בעצמם.

הבעיה שלהם מתחילה בחוסר בהבנת התשתית של שיווק נכון ב2020, שמתחיל מהבסיס בשימוש בטכניקת “שני שלבים” כמו למשל רגל בדלת(FITD).”

טכניקת "רגל בדלת", מתוך המאמר: " The Effectiveness of Compliance Techniques: Foot in the Door Versus Door in the Face"
טכניקת “רגל בדלת”, מתוך המאמר: ” The Effectiveness of Compliance Techniques: Foot in the Door Versus Door in the Face”

“בעלי עסקי נוטים לגשת מיד ל”בקשה” שלהם ללקוח כדי שיצטרף לתוכנית אימונים מתוך ציפייה שהסרטונים והתמונות בעמוד האינסטגרם יעשו את העבודה והלקוח ישתכנע וייתן להם בשמחה את מספר הטלפון שלו. 

כבר יותר משנה שטכניקה כזו מסוג “שלב אחד” לא עובדת. בעל העסק חותר מיד למשוך את הלקוח למוצר שלו, מבלי לעבור שלב מקדים לפני כן בו הוא מבקש מהלקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה קטנה יותר עם פחות מחויבות.

שיווק נכון שעובד לטווח ארוך כדי לבנות סמכות ורושם רציני מתחיל מהבסיס – תן להם פתרון בחינם לבעיה משמעותית שמטרידה אותם, ובשלב השני תוכל להציע את המוצר שלך כשהם כבר מכירים וסומכים עליך קצת יותר”.

למי שרוצה לקחת את הצעד הראשון, לחץ כאן לסדרת ההדרכות החינמיות על הנושא: לחץ כאן להדרכה חינמית

אם אני מאמן, איך אדע אם אני מתאים לעבוד איתך? 

“אני פותח את השערים בפני מאמני כושר, תזונאים ומטפלים מתחום הספורט שנמאס להם לשרוד מפה לאוזן, ומוכנים להשקיע מעצמם כדי לצמוח במהירות. 

אני לא עובד עם כל אחד אלא רק עם חבר’ה רציניים שמוכנים לתת עבודה ולבנות תשתית חזקה מהבסיס. ומאחר ואני דוגל ביחס אישי כדי שהדברים באמת יעבדו וכל אחד יקבל תוצאות של ממש, אני פותח את ההצעה מחדש לזמן מוגבל, כדי לעשות מהפך לקבוצה חדשה”.

למי שרוצה לקחת את הצעד הראשון, לחץ כאן לסדרת ההדרכות החינמיות על הנושא: לחץ כאן להדרכה החינמית


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.