התרופה לסובלים מדאגות לחצים מתחים ופחדים: הפסיכולוג אריק פלד , מראה איך למצוא שקט פנימי ומרכז פנימי יציב גם בשיא אי הוודאות של משבר הקורונה בתהליך פשוט של 25 דקות ביום

במערך בריאות הנפש של משרד הבריאות מזהירים: "מיליון איש יזדקקו לטיפול נפשי בגלל משבר הקורונה" ואכן בשבועות האחרונים הדאגות הלחצים והמתחים הפכו אט אט למכת מדינה ולדבר שבשגרה. אי הוודאות הבריאותית והכלכלית הפכו לחרב משתקת על צווארם של אלפי בני אדם בישראל .  הכל על הפסיכולוג אריק פלד ופרויקט העזרה הראשונה הנפשית לימי הקורונה שמאפשר לסובלים מלחצים נפשיים להשיג שקט פנימי , צלילות מחשבתית, לקום סוף סוף על הרגליים ולהתחיל לתפקד במלוא העוצמה 

תמונת שער - הפסיכולוג אריק פלד ברקע הספריה הביתית שלו
תמונת שער - הפסיכולוג אריק פלד ברקע הספריה הביתית שלו (מאגר אישי)

במערך בריאות הנפש של משרד הבריאות מזהירים: “מיליון איש יזדקקו לטיפול נפשי בגלל משבר הקורונה” ואכן בשבועות האחרונים הדאגות הלחצים והמתחים הפכו אט אט למכת מדינה ולדבר שבשגרה. אי הוודאות הבריאותית והכלכלית הפכו לחרב משתקת על צווארם של אלפי בני אדם בישראל . 

הכל על הפסיכולוג אריק פלד ופרויקט העזרה הראשונה הנפשית לימי הקורונה שמאפשר לסובלים מלחצים נפשיים להשיג שקט פנימי , צלילות מחשבתית, לקום סוף סוף על הרגליים ולהתחיל לתפקד במלוא העוצמה 

זה הזוי! בשיא משבר הקורונה, הפסיכולוג אריק פלד הצליח להוביל אלפי אנשים הסובלים מלחצים דאגות ופחדים  לתחושה של רוגע ושקט פנימי , ועושה כל מה שצריך כדי להגשים את מטרתו להזכר בספרי ההיסטוריה כפסיכולוג שאיפשר לישראלים לקום על הרגליים ולצאת מהשיתוק והסטרס של משבר הקורונה ממש כמו המרגיע הלאומי נחמן שי בזמן מלחמת המפרץ

הפסיכולוג אריק פלד המוכר בתור מומחה עולמי לשחרור ממחשבות שליליות בעזרת השיטה החדשנית שהביא מארה”ב  מבלה בשבועות האחרונים בהקמת מערך חירום מיוחד הכולל  עשרות קבוצות ווטצאפ עם אלפי אנשים שמקבלים ממנו ומהצוות שלו ליווי אישי בזמן המשבר הכולל מאות שידורים חיים ותרגילים מודרכים על איך להשתחרר מפחדים וחרדות ולמצוא שקט פנימי ושפיות בשיאה של חוסר הוודאות . הוא אפילו כתב ספר חירום מיוחד לסובלים מדאגות לחצים מתחים ופחדים ולמרות היומן הצפוף הצלחנו לתאם איתו 45 דק‘ לראיון קצר.

אריק, אלפי אנשים לא מצליחים להשתחרר מלחצים, מתחים דאגות ופחדים בגלל הקורונה מה בדיוק אתה עושה אחרת עם הלקוחות שלך ?

הטעות הגדולה שאנשים עושים כשהם מנסים להשתחרר מלחצים היא שהם מנסים לסלק אותם מצד אחד ומצד שני מנסים להכניס בצורה יזומה רוגע לחיים שלהם ע”י מוזיקה, ריקוד, מדיטציות , דמיון מודרך וחשיבה חיובית . קודם כל חשוב להבין שלנסות לסלק מחשבות אף פעם לא עובד ואפילו להפך הן פשוט רק מתעצמות ומתחזקות. אם שמעתם למשל על תופעה שנקראת מחשבות אובססיביות היא נוצרת בעיקר כתוצאה מהתנגדות ונסיון לסלק את המחשבות השליליות שלנו ולגבי כל הטכניקות החיוביות – במציאות הנוכחית שבה כל האווירה הציבורית החל מההנהגה הבכירה רוויה בהפחדות, הלחצות פסימיות ושליליות אין שום סיכוי לטכניקות כאלו לעבוד. יו”ר איגוד הפסיכיאטרים התריע חמורות “החרדה מלובה מלמעלה למטה, זה כמו אש בשדה קוצים”

ברגע שאנחנו נחשפים שוב אל המתח כל המחשבות המלחיצות חוזרות בחזרה

וזה גורם לכך שקשה לתפקד , קשה להתרכז , קשה לשדר רוגע לילדים ולבן הזוג, קשה לשמור על ההרגלים הטובים ונגררים להרגלי אכילה וכושר גרועים שעוד יותר מחמירים את המצב.

המצב באמת מאד מלחיץ – זה לא לגיטימי לחשוב מחשבות מלחיצות ?

המחשבות המלחיצות הן בהחלט לגיטימיות, זה ממש לא דמיון אנחנו באמת נמצאים במשבר וחשוב גם להקשיב למחשבה המלחיצה. זאת הסיבה שהדרך היחידה היעילה לטפל במחשבות המלחיצות היא ממש לא לסלק אותן אלא  להפסיק להזדהות איתן , ולא לתת להן לערער אותנו כל כך . 

מה זה אומר להפסיק להזדהות עם מחשבה ואיך זה עובד?

התהליך המיוחד של שחרור מהזדהות עם מחשבה מכיל בתוכו 2 רכיבים חיוניים

  1. המחשבה המלחיצה נשמרת בתוכנו – אנחנו נותנים לה התייחסות ומענה
  2. אנחנו גורמים למחשבה לא לנהל אותנו , יש לנו את הבחירה באיזה עוצמה להאמין לה 

והיא כבר לא משתקת אותנו יותר ומפסיקה לפגוע בשיקול דעתנו.

תהליך השחרור מהזדהות עם מחשבות שפיתחתי בנוי כך שהוא מפעיל בתוכנו את הקורטקס הפרה פרונטלי – אותו אזור מיוחד במוח  שמאפשר לנו להשתחרר ממחשבות להסתכל עליהן מלמעלה בלי שיערערו אותנו . זה תנאי קריטי ליציאה מהסטרס.

אריק פלד מעביר סדנה לשחרור ממחשבות שליליות
אריק פלד מעביר סדנה לשחרור ממחשבות שליליות (מאגר אישי)

אוקיי אז מה יכולים האנשים שסובלים בתקופה זו מדאגות לחצים ופחדים משתקים לעשות כבר עכשיו ?

קיימים ארבעה מרכיבים שכל אדם חייב לעשות עם עצמו בכל פעם שהוא נתקל במחשבה מלחיצה 

הפעולה הראשונה היא להטיל ספק במחשבה ולשים אותה בסימן שאלה , אסור לנו להמשיך ולהאמין במחשבות המלחיצות שלנו באופן אוטומטי כי אז נכנס למעגל הרסני של שיתוק ושליליות . 

הפעולה השניה היא לחוות באופן ישיר ובלי לברוח ולהתחמק את המחירים הקשים שאנחנו משלמים על ההזדהות עם מחשבות מלחיצות אנחנו חייבים לשדר למוח שלנו כמה המחשבה מזיקה לנו כדי שהוא ידע להחליש את האחיזה בה. 

הפעולה השלישית היא לחוות רק לרגע שלמרות המתח והלחץ יש אזורים שלמים בנפש שלנו  ובגוף שלנו הנותרים שקטים ולא מושפעים מהלחץ  זהו השלב הקשה והחשוב ביותר שדורש הדרכה מדויקת ומיומנות כי כרגע האמת רוב האנשים לא מצליחים לראות שום רוגע תוך כדי שהם בלחץ. התרגול של השלב הזה מפעיל את הקורטקס הפרה פרונטלי שלנו ומרגיע את כל המערכת הרגשית המלחיצה שלנו.

הפעולה הרביעית היא להצליח לראות תמונת מציאות שונה לחלוטין מהתמונה המקורית והמלחיצה שציירתי לעצמי ויש 3 דרכים פשוטות וברורות לבנות לנו תמונת מציאות אחרת זו.

הקורטקס_הפרה_פרונטלי_מפעיל_את_שדה_השקט_הפנימי
הקורטקס_הפרה_פרונטלי_מפעיל_את_שדה_השקט_הפנימי (מאגר אישי)

בואי נעשה עכשיו תרגיל מיוחד ונפעיל את אזור הקורטקס הפרה פרונטלי ונחווה את שדה השקט הפנימי שנמצא בתוך כל אחד מאיתנו
אני מזמין אותך לזהות עכשיו בתוכך מחשבה שמלחיצה ומפחידה אותך כמו 
“אני עלולה להדבק בקורונה ” 
“העסק שלי יקרוס כלכלית ” 
“הילדים שלי לא יסתדרו” 
המתיני מעט, חושי את הלחץ והמתח שמחשבה כזו מביאה לחייך

כעת , מצאי בתוכך את המקום שלא מושפע מהלחץ , רובנו לא יודעים זאת אבל לחץ ורוגע יכולים להמצא בו זמנית בתוכי !!

בגלל שאנחנו לא יודעים זאת אנחנו אפילו לא מחפשים את הרוגע כשאנחנו מרגישים את הלחץ וחושבים שצריך לסלק את הלחץ כדי להרגיש רוגע. וזו הטעות הגדולה שלנו . מצאי עכשיו בגוף מקום שלא מושפע מחרדות, לחצים ודאגות בצורה הבאה :  

את מוזמנת לחוש את התמיכה שאת מקבלת ברגע זה ממש מהמציאות,  שימי לב לרצפה שתומכת ברגליים ברגע זה, שימי לב  לכסא שתומך בישבן ובגב , לבגדים שעוטפים ומחממים אותך, החמצן שתמיד זמין באוויר , הלב שפועם ומזרים את החמצן לגוף,

מיליארדי התאים שפועלים עכשיו את פעולתם כדי שהגוף הזה ישאר בחיים, שימי לב שאינך זקוקה לשום מאמץ כדי לחיות ברגע זה והרפי לתוך התמיכה המערסלת הזו של היקום. 

חפשי איפה בגוף את חווה את הרוגע, השקט והתמיכה, התמקדי באזור זה והעצימי והרחיבי אותו.

במקום להסיר את הלחץ , להלחם במחשבות ולסלק אותן מצאי את הרוגע שכבר קיים בתוכך והרחיבי אותו עוד עוד עד שלא יוכל להתרחב יותר. שימי לב איך פעולה זו של הרחבה  מקטינה את החלק שתופס הלחץ בלי שבכלל התעסקנו איתו ונלחמנו איתו . וזה היופי של השיטה.

מה היית ממליץ לעשות למי שיש לו קושי ליישום 4 השלבים שהצעת ?

הוא מוזמן פשוט לשאול את עצמו על כל מחשבה מלחיצה שיש לו:  איפה השליטה ?

למשל המחשבה המלחיצה שלי היא : “המגפה צריכה להסתיים ” איפה השליטה האם אצלי? ברור שלא .  אם אני רואה שהשליטה לא אצלי אז זה סימן שאני נכנס לעסק שהוא לא שלי זה לא באחריותי ושאני סתם מטריד את עצמי במשהו שאין לי שליטה עליו וזה לוקח לי את כל האנרגיה ההמלצה היא לשחרר את ההתעסקות בכל דבר שאינו בשליטתנו וזה כולל את הילדים שלנו ההורים שלנו בן הזוג שלנו והגוף שלנו ולשאול את עצמי איך אני אחיה את חיי אם אתעסק רק בעסקים שלי ולא בעסקים של אחרים

הפסיכולוג אריק_פלד מארח_את_ביירון_קייטי
הפסיכולוג אריק פלד מארח את ביירון קייטי (מאגר אישי)

בתמונה : אריק פלד וביירון קייטי הכוהנת הגדולה לשחרור ממחשבות שליליות מארה”ב

ראיתי הרבה אנשים שמנסים טכניקות של מדיטציה ,דימיון מודרך וחשיבה חיובית מה ההבדל ?

את צודקת לחלוטין שזה נשמע דומה אבל כל הטכניקות הללו שציינת יעבדו חלקית בלבד בזמן אמת

מכיוון שהן דורשות ריכוז מסוים ובידוד של עצמך מהסביבה ולכן גם ברגע שמפסיקים לעשות אותם המחשבות חוזרות .

בטכניקה שאני מלמד אין שום צורך להתרכז , להרגיע את עצמך באופן יזום או לסלק מחשבות השיטה שלי מלמדת איך להרגיש את הרוגע בזמן אמת תוך כדי המחשבות המלחיצות ולכן זה עובד כל כך נפלא אצל כל כך הרבה אנשים שאין להם את הסבלנות לכל הטכניקות האלה שציינת. 

עדויות מקבוצות הווטצאפ שהוקמו בעקבות משבר הקורונה
עדויות מקבוצות הווטצאפ שהוקמו בעקבות משבר הקורונה (מאגר אישי)

הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.

תראו חברים , דאגות לחצים ומתחים זה המחליש העיקרי של המערכת החיסונית זה עצוב כל כך שאנשים יעשו הכל כדי להשיג לעצמם מסכות, כפפות וחומרי חיטוי ומהצד השני קושרים את הידיים והרגליים לשומרת העיקרית מהקורונה שהיא המערכת החיסונית. הגורם העיקרי להחלשת המערכת החיסונית הם הפחדים המתחים הלחצים והדאגות. ולכן טיפול בהם חייב להיות בעדיפות הראשונה שלנו בתקופה זו . 

אם אנחנו נצליח לטפל בפחדים ובמתחים דווקא עכשיו כשהם בשיא זה יוציא אותנו מחוסנים ומוכנים לגמרי לשאר האתגרים של החיים שמחכים לנו בהמשך הדרך. רובנו נמצאים כרגע בעצירה מסוימת בזרם השוטף של החיים ועכשיו זו הזדמנות מיוחדת כי לרבים מאיתנו יש עכשיו הרבה יותר זמן להיכנס פנימה ולהתחיל לבחון ולנקות את המחשבות המלחיצות.

אריק לאחרונה גם כתבת ספר חרום  לשחרור מדאגות לחצים ומתחים ע”י מציאת השקט הפנימי שבתוכנו – מה יש שם ? 

הספר הזה מכיל את חמשת הצעדים המדויקים שאנו צריכים לעשות כדי להשתחרר מהזדהות עם המחשבות שלנו ברגע שזה יקרה הן יפסיקו לערער אותנו ונוכל להכניס הרבה יותר שקט פנימי וצלילות מחשבתית לחיים שלנו , היכולת שלנו לטפל במחשבות ובמתחים בכוחות עצמנו מעניקה לנו תחושה של עוצמה פנימית אמיתית, תחושה של מסוגלות להתמודד עם כל אתגרי החיים הנקרים בדרכנו והכי חשוב גם לשדר תחושת עוצמה זו לאחרים שפתאום יכולים גם לסמוך עלינו שנוביל אותם בשקט ובאחריות בזמנים קשים אלו 

הסיבה שאני נותן  הספר הזה בחינם היא שכאשר אנשים יחוו את העוצמה שיש בשיטה הזו, אין לי ספק שהם יבואו ללמוד ולהעמיק בקורסים המתקדמים שלי.

איך משיגים אותו?

אני אתן לך לינק לקוראים. אחרי שהם מכניסים את המייל לקבלת הספר הם יקבלו הזמנה להצטרפות לקבוצת הווטצאפ “לרפא קשיים בכוחות עצמי” שפתחתי. חשוב ביותר שהם יצטרפו כי את כל התהליך של ההתמודדות עם המחשבות המלחיצות לא עושים לבד. אני והצוות שלי נותנים להם שם הדגמות חיות והכוונה אישית לכל מה שעולה בתוך המשבר הזה של הקורונה שהוא משבר מתגלגל ואף אחד לא יודע מה יהיה מחר. 

כדי לקבל את הספר לשחרור מדאגות ולחצים בזמן הקורונה ומציאת השקט הפנימי 

לחץ כאן : https://thework.ravpage.co.il/bookgift-rotchild?ref=katava


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.