למה הרוב המוחץ של בעלי העסקים בישראל לא מצליחים למכור את הקורס הדיגיטלי שלהם ואיך ניתן בכל זאת להרוויח מקורס דיגיטלי בעסק?

תעשיית הקורסים הדיגיטליים מציעה לבעלי העסקים את החלום המפתה לעשות כסף "גם כשהם ישנים". רוב בעלי העסקים שהתפתו לחלום הזה, גילו מהר מאוד שאמנם כל אחד כמעט יכול לייצר קורס דיגיטלי בעסק, אבל למכור את הקורס זו משימה לא כל כך פשוטה. שלומי איינהורן - בעל סוכנות פרסום המתמחה במכירת קורסים דיגיטליים, טוען שהוא יודע בדיוק מה הסיבה לכך שהקורס שלכם לא נמכר, ומה הפתרון לזה. יצאנו לבדוק.

מכירות בחודש של הקורס הדיגיטלי. שלומי איינהורן
מכירות בחודש של הקורס הדיגיטלי. שלומי איינהורן "האקסלרטור לקורסים דיגיטליים" (צילום: ליז בוצ'צ'ו)

אם יש לכם מוצר דיגיטלי בעסק, כנראה שכבר שמעתם על ההבטחה המוזרה הזו שהוא אמור למכור את עצמו ולייצר לכם “הכנסה פאסיבית” בעסק. אולי אפילו סיפרו לכם שזה ממש “מדפסת כסף” שתעבוד בשבילכם בזמן שאתם נופשים בתאילנד. אז השקעתם, רכשתם ליווי לפיתוח המוצר הדיגיטלי, צילמתם, ערכתם, העליתם את הקורס לאינטרנט, אפילו שכרתם סוכנות פרסום שעלתה לכם לא מעט כסף בשביל לקדם את הקורס ו… לא קרה כלום. אולי היה גל רכישות ראשון מהלקוחות הכי שרופים שלכם, אולי עדיין יש כמה רכישות בודדות בחודש, אבל בואו נגיד שאת הטיסה לתאילנד, הקורס הזה לא מממן לכם כרגע. שלומי איינהורן, הידוע כ”שלומי האקסלרטור”, מספר על החלום לבנות מכונת כסף בעסק – למה זה לא עובד ואיך בכל זאת אפשר למכור עשרות קורסים בחודש.

הי שלומי, למה בעצם כל כך הרבה בעלי עסקים מתאכזבים מתעשיית הקורסים הדיגיטליים?


יש כאן בעיה שנוצרה לצערי עקב פרסום מטעה בנושא. ראיתי לא מעט מנטורים בתחום המוצרים הדיגיטליים שכדי למכור את השירות שלהם מבטיחים לבעלי העסק הבטחות מוגזמות ממש. זה מאוד קל למכור לבעלי עסקים שעובדים קשה את החלום של הקורס הדיגיטלי שיעבוד בשבילך ויכניס לך כסף בזמן שאתה תוכל לנוח. הרי כל בעל עסק היה רוצה את זה בעסק שלו. זה גורם לבעלי עסקים לדמיין שהמוצר הדיגיטלי הוא בעצם מכונה שרק מייצרת סליקות בלי הפסקה ובלי שהם צריכים לעשות כלום. זה לא באמת עובד ככה. התפיסה הזו בסופו של דבר מייצרת תסכול עבור בעל העסק, שלא לדבר על בזבוז כספים מיותרים”.

“קורס דיגיטלי הוא באמת פתרון מעולה בשביל למנף את הזמן שלך כבעל עסק, לייצר עוד מקור הכנסה ואולי אפילו למשוך לקוחות חדשים שיקנו אחר כך שירותים נוספים ויקרים יותר. אבל כשמציגים את זה לבעל העסק כהכנסה פאסיבית שלא דורשת ממנו השקעה בכלל, מייצרים לו חלום לא מציאותי. זו הסיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים מרגישים מתוסכלים מהתעשייה הזו. הם מבינים את הפוטנציאל הגדול של הקורס הדיגיטלי שלהם. הם כנראה כבר הוציאו לא מעט זמן וכסף על יצירת הקורס והפרסום שלו. אבל עדיין משהו לא עובד והם כבר לא יודעים מה לעשות בשביל למכור אותו”.

| לייצר הכנסה מקורס דיגיטלי זו מומחיות של ממש ועסקים שלא לוקחים את זה בחשבון חווים אכזבה גדולה |

איינהורן: השליחות שלי היא לגרום לכל קורס להתחיל למכור יותר, וזה אפשרי. (צילום: משה פרקש)
איינהורן: השליחות שלי היא לגרום לכל קורס להתחיל למכור יותר, וזה אפשרי. (צילום: משה פרקש)

אולי יעניין אותך:

אז איך אתה עוזר בכל זאת ללקוחות שלך למכור את הקורס הדיגיטלי שלהם?


“כשבא אליי לקוח שרוצה למכור את הקורס הדיגיטלי שלו, אני מסתכל על כל התהליך. בניגוד להרבה סוכנויות אחרות, המטרה שלי היא לא לספק לידים ללקוח. אני מתמקד בתוצאה הסופית – לייצר מכירות בפועל. המכונה הזו שבסופו של דבר מוכרת את הקורס הדיגיטלי שלך בנויה מהמון חלקים שונים. בשביל שיהיו בסוף מכירות צריך שההצעה תהיה מדויקת ללקוח, שדף הנחיתה יהיה כתוב ומעוצב נכון, שהקמפיין יהיה מדויק ועוד… בתהליך איתי אנחנו מתייחסים לכל חלק במכונה הזו בשביל שהיא תעבוד חלק ובסוף תייצר מכירות באופן שוטף ולפי שיטת ה’מכירה הישירה’ שבה אני עובד”.

מה הכוונה בשיטת “מכירה ישירה”?


“זה אומר שאני מוכר את הקמפיין ישירות דרך פייסבוק. אני לא עובד עם כל מיני שיטות כמו מתנות חינמיות, סדרת מיילים וכו’… הדברים האלה לוקחים הרבה זמן וקשה יותר לאמוד את ההצלחה שלהם. בשיטה שלי המכירה היא מיידית ורואים מהר מאוד אם זה עובד או אם צריך לשפר ולתקן. אני בעצם מאפשר לעסקים קטנים לעבור תהליך שבעבר היה נגיש רק לעסקים גדולים. לפתח מהר את העסק, להגדיל את החשיפה, לייצר הרבה יותר מכירות וגם להביא יותר כסף הביתה. כנראה שבגלל זה נדבק לי השם ‘שלומי האקסלרטור'”.

“חשוב להבין שהעולם הזה מאוד דינאמי וצריך לעמוד בקצב שלו. לכן אני ממש חוקר את התחום הזה כל הזמן. אני עוסק בזה כבר למעלה מ-3 שנים (בעולם הקורסים הדיגיטליים זה נחשב המון זמן), ומתעדכן באופן שוטף בטרנדים הכי חדשים בתחום. כשבא אלי לקוח חדש עם קורס, אני יכול להציג לו מה עבד לבעלי קורסים אחרים בתחומו בארץ ובעולם, ולהביא את זה בחשבון כשאנחנו מגבשים אסטרטגיה לשיווק הקורס. בשביל להצליח למכור את הקורס שלך לאורך זמן, צריך גם להיות מאוד רגיש לשינויים בשוק ולדעת להגיב לזה מיד. לייצר הכנסה מקורס דיגיטלי זו מומחיות בפני עצמה, ועסקים שלא לוקחים את זה בחשבון חווים אכזבה גדולה”.

| “שמתי 70 אלף ש”ח על פרסום בפייסבוק וקיבלתי חצץ” |

מה היית ממליץ לבעלי עסקים שרוצים לקחת סוכנות פרסום בשביל לשווק את הקורס שלהם?


“צריך מאוד לשים לב את מי אתה לוקח. יש כמה נורות אדומות שצריכות להידלק לך כשאתה מחפש סוכנות פרסום. דבר ראשון אני ממש ממליץ להיזהר מהבטחות מפוצצות מדי. אם מישהו מבטיח לך הכנסה פאסיבית 100%, הייתי מציע לך להתייחס לזה בחשדנות. זה לוקח זמן ולא מעט עבודה עד שבונים מערכת שמצליחה למכור באופן שוטף את הקורס הדיגיטלי. כשזה קורה זו חוויה מדהימה ללא ספק, ואפילו אז, המערכת הזו צריכה תחזוקה שוטפת מדי פעם. יש סוכנויות שמעדיפות לא לספר את זה ללקוח מראש וזה חבל כי הם מוציאים שם רע לכולנו”.

שיווק שמותאם במיוחד לעולם הקורסים הדיגיטליים. שלומי איינהורן ואלנתן גוטווירט (צילום: אלנתן גוטווירט)
שיווק שמותאם במיוחד לעולם הקורסים הדיגיטליים. שלומי איינהורן ואלנתן גוטווירט (צילום: אלנתן גוטווירט)

“בנוסף, יש סוכנויות שמתעסקות רק בקמפיינים עצמם. כיום קמפיין טוב לא מספיק בשביל למכור את הקורס שלך. אתה חייב לדעת להסתכל על כל המערכת מסביב, לבנות את חווית הלקוח מהרגע הראשון ועד הרגע שהוא רוכש. אם אתה יוצא עם קמפיין שמפרסם את הקורס שלך, מבלי שבנית נכון את כל התהליך, אתה סתם תבזבז כסף ולא תראה תוצאות. במקום מכונה שמייצרת כסף, תקבל מכונה ששואבת לך את הכסף. שמעתי כבר על אנשים שהוציאו סכומים לא הגיוניים בניסיון למכור את הקורס שלהם. השיא היה כשלקוחה אמרה לי פעם: ‘שמתי 70 אלף ש”ח על פרסום בפייסבוק וקיבלתי חצץ'”.

“וטיפ אחרון: אל תחתום על חוזה שכובל אותך לסוכנות לתקופה ארוכה בלי יכולת להשתחרר ממנו. סוכנות שיכולה לספק לך את התוצאות יודעת שאתה תישאר כי זה משתלם לך, ולא מסתתרת מאחורי חוזים דרקוניים”.

איך אפשר לשמוע עוד על השיטה שלך?


“אפשר להצטרף להדרכה אינטרנטית בה אני מסביר את 5 העקרונות שבזכותם קורס דיגיטלי יכול לצמוח ל-30 מכירות בחודש. הסדנה היא ללא עלות, בהרשמה מראש. מי שרוצה לקבל עוד פרטים על הסדנה ולשמור לעצמו מקום מוזמן ללחוץ על הקישור כאן“.


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.