מהפך: מקמפיינרית כושלת ליועצת מבוקשת תוך כמה שנים. איך זה קרה?

זה הזוי. עד לפני 3 שנים הייתה שירה רפאלוביץ' קמפיינרית כושלת שרדפה אחרי לקוחות ובקושי סגרה את החודש. אז איך זה ייתכן שעכשיו היא בעלת עסק משגשג שמכניס עשרות אלפי ₪ בחודש, היא גובה פי 2-4 מהמחירים הממוצעים בשוק והיא עובדת מקסימום 4-5 שעות ביום? הלכנו לבדוק מה קורה בעסק של מי שהלקוחות שלה מכנים אותה "אלת הPPC“

שירה רפאלוביץ - אלה
שירה רפאלוביץ - אלה

שירה, נעים מאוד. את יכולה לספר לנו על המהפך שעברת?

בטח. בואי נתחיל מההתחלה. האמת שהתחלתי בתחום בתוך שכירה. הייתי עובדת מלא שעות ובסוף מישהו אחר היה קוצר את הרווחים, ותמיד הייתה יורדת לי המוטיבציה. אז או שהייתי מתפטרת, או שהיו מפטרים אותי. לא הייתי מצליחה להחזיק שנתיים באותו מקום עבודה.

אולי יעניין אותך גם:

ואז מה קרה?

החלטתי שנמאס לי, אני לא נשארת במצב הזה. התפטרתי מהעבודה האחרונה, והתחלתי לעבוד בתוך עצמאית. פתחתי עוסק פטור והתחלתי לחפש לקוחות.

ואיך זה הלך?

האמת? ממש גרוע. היה לי מאוד קשה להביא לקוחות, ורוב הלקוחות עזבו אותי מהר. היה לי קשה לשים את עצמי בפרונט – לשווק, לעשות סרטונים… אז פחות השקעתי בזה. גם אם היו לי חודשים טובים, לא הייתה לי יציבות בעסק, אז זה לא שרד הרבה זמן.

זה תסכל אותי מאוד, וכמובן גם גרם לירידה באיכות של העבודה שלי. קמפיינים לא עבדו טוב או שלא עשיתי תיאום ציפיות נכון עם הלקוח, והוא עזב, כמובן לא מרוצה.

הכי גרוע היה לראות ברשתות החברתיות קולגות מהתחום, מעלים תמונות ממסעדות עם קוקטייל ביד, ואני יודעת שיש לי עבודה עד אמצע הלילה. התחלתי לפקפק בהחלטה שלי להיות עצמאית. לפחות כשהיה לי מעסיק, היו לי שעות עבודה מוגדרות מראש ומשכורת בטוחה…

״לא נועדנו לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה״ שירה בכנס  מדיה, הרצליה 2018
״לא נועדנו לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה״ שירה בכנס מדיה, הרצליה 2018 (ממאגר אישי)

מאיפה בעצם מתחילה הבעיה?

אני חושבת שבהרבה מקומות מלמדים מקצועות, כמו קמפיינר וכותב תוכן, אבל בעיקר לשכירים. לא מלמדים איך להיות בעל עסק, להביא לקוחות, לתת שירות וכו’…. אז יש אנשים שיודעים מקצוע, אבל לא יודעים איך לעשות כסף מהמקצוע שלהם.

שזה עוד המקרה הטוב… המקרים הרעים הם על מקומות שטוענים שהם הטופ שבטופ, ובעצם המידע שהם מלמדים כבר לא רלוונטי כבר כמה שנים. התחומים הדיגיטליים משתנים תוך ימים, ואם אתה לא מתעדכן איתם – אתה נשאר מאחור, אתה נהיה לא רלוונטי. ואני לא מדברת רק על המקצוע שלי. למשל אני עכשיו לומדת ופעילה בטיק טוק, כי אני מבינה שיש פה משהו שנהיה יותר ויותר גדול ומשמעותי, ואני חייבת להיות מעודכנת.

עכשיו מקומות שכן מדברים על זה, אם מזכירים את זה, חושבים שלהרוויח 10 אלף ₪ זה מספיק. איך בן אדם אמור לפרנס משפחה בכבוד עם ברוטו 10 אלף ש”ח בחודש? זה מנותק מהמציאות מבחינתי.

וזה אפשרי לכל אחד? להרוויח עשרות אלפי ועדיין שיהיה זמן לבלות עם המשפחה ולנוח?

ברור. אבל אני לא מדברת על פתרונות קסם. אני לא מדברת על חצי שעה מול המחשב, ושאר הזמן להיות מול הים. צריך לאכול חצץ. גם אני אכלתי חצץ. אבל הפסקתי לרדוף אחרי הזנב של עצמי, והתחלתי לבנות סיסטם שיעבוד בשבילי. הבנתי איך לעבוד ולתקשר עם לקוחות. לבנות אסטרטגיה רווחית. למדתי להתייעל ואיך לחסוך לעצמי עבודה. למדתי מהאנשים הנכונים. וכשלומדים ומקבלים ליווי מהאנשים הנכונים, דברים מתחילים לעבוד.

מה גרם לזה לעבוד?

דבר ראשון, הפסקתי להתבייש להתחייב לתוצאות מול הלקוח, ואזרתי אומץ להבטיח הבטחות. ואז הלכתי ועבדתי כדי להשיג ללקוח את התוצאות האלה. הפסקתי להתבייש לדבר על אסטרטגיה ולסמוך על המילה שלי ועל הידע והניסיון שצברתי.

1.58 שח למכירה. אפשר להגיע לסכומים כאלה  גם בפייסבוק של 2020

תוצאות קמפיין ללקוח, 1.58 ש"ח לליד.
תוצאות קמפיין ללקוח, 1.58 ש”ח לליד. (ממאגר אישי)

דבר שני, התחלתי לגבות כמה שמגיע לי, ולהפתעתי לקוחות הגיעו והם היו הרבה יותר מרוצים – בגלל שגביתי מחיר יקר, יכולתי לתת ללקוח ולהשקיע בו, כמו שמגיע לו, והם לא רוצים לעזוב, להפך. תחשבי שמישהי פתאום מביאה להם לידים איכותיים שהם ממירים ללקוחות, הם אוהבים אותי.

הדבר השלישי שיצא מכל אלה זה שאני לא עובדת הרבה שעות, אני לא צריכה. הלקוח לא צריך שאעבוד הרבה שעות, הוא רוצה שאביא לו את התוצאות שהוא רוצה. והעבודה הרבה יותר כיפית, כי אני יכולה לבחור עם מי לעבוד, אני בפגישות עם עסקים מעניינים, אני מוקפת במצליחנים ויש לי את החופש לחיות בלייף סטייל שתמיד רציתי. הבנתי שהחיים באמת נועדו כדי שנהנה מהם, ויש דרך להגיע לשם.

מה היית אומרת לקמפיינר שכרגע העסק מדשדש וקשה לו להביא לקוחות? הוא לא מזדהה כרגע עם התמונה שאת מציירת פה….

הנה טיפ זהב שלא תמצא במכללות מדיה “מומחיות” למיניהן: תפסיק לדבר עם לקוחות מתעניינים על כמות לידים שתביא להם. את הלקוח לא מעניין לידים, מעניינות אותו מכירות, מעניין אותו שהלו”ז שלו יהיה מלא בפגישות עם לקוחות משלמים. כולם מדברים על לידים…. כשאני מדברת עם הלקוחות שלי, אני אומרת להם מה אנחנו מוכרים, כמה כסף יכנס. המטרה של הלקוח ושלי היא שהוא יכניס כסף וכמה כסף ישלמו לו. דבר גם אתה עם הלקוח שלך על מה שמעניין אותו – וכבר אתה תסגור יותר עסקאות.

שירה, קמפיינרים שקוראים את הכתבה הזו עכשיו ורוצים להפסיק להיאבק וליצור עסק משגשג. מה היית אומרת להם לעשות?

כמו שאמרתי קודם, חשוב להיות בחוד החנית, תמיד. אם אתה לא בחוד החנית, אתה עם האספסוף, ומרוויח כמו האספסוף. אחת הסיבות שאני יכולה לגבות כפול ממה ש”מומחים” אחרים גובים (ופי 4-5 מאחרים), אלו התוצאות שאני נותנת ללקוחות שלי.

אז סידרתי לך מדריך הקמפיינים לפייסבוק שיעשה לך סדר אסטרטגי.
שים את הידיים שלך על המדריך הזה. הלקוחות שלך יהיו מרוצים, והלקוחות מרוצים מוכנים לשלם לך יותר ולהמליץ עליך לחברים שלהם. כנס עכשיו ללינק הזה ותוריד את המדריך.


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.