מחקר: 85% מבני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש

המחקר נערך עבור חברת eBay והתברר בו כי מדובר ברכישות של בין 60 ל-70 שקלים שנעשות בעידודם של ההורים

קניות ברשת (צילום: פיקסביי)

חברת eBay פירסמה היום (שלישי) נתוני מחקר השופך אור על ההעדפות הקנייה המקוונת של בני נוער ישראלים.

מהנתונים עולה כי 85% מבני הנוער רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש וסכום הרכישה הממוצע בכל קנייה עומד על כ- 66 שקלים.

עוד עולה כי 88% מבני הנוער הנסקרים קונים באופן ספונטני, וללא תקציב חודשי מסודר.

הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב בני נוער הן גאדג’טים, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומשחקי מחשב. נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה.

מתברר כי ההורים מהווים את מקור המימון הנפוץ ביותר לקניות בקרב 65% מבני הנוער ובמקום השני (46%) באמצעות מימון עצמי מעבודה. 54% מבני הנוער דיווחו כי הוריהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט.

מחצית מבני הנוער העידו בפני עורכי המחקר שבבעלותם אמצעי תשלום עצמאי כלשהו (חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון PayPal). כ-78% מבני הנוער ציינו כי הם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד)  ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים כאמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל אומר כי “גיל 13 הוא הגיל הממוצע שבו מתחילים לקנות באינטרנט ונמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט – בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11.  בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות”.

לדבריו, בני נוער הם צרכנים מתוחכמים כאשר 53% מהם אף העידו שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו כי המליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט שנולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות”.

המחקר נערך על ידי  MB – Market Research & Consumer Behavior – בבעלות מיכל ברומר ומירי דיקמן – יועצות מחקר ואסטרטגיה, עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.