“נחשף לראשונה: איך צעיר בן 20, מסדר לך בתור בעל עסק לפטר את סוכנויות הפרסום אחת ולתמיד”

מערכת דה רוטשילד יצאה לבדוק את מי שהיה ילד הפלא, דניאל ויחורב, שטוען כי הפך להצלחה בתחומו. לדבריו חשף שיטה סודית עוד בימיו כתלמיד תיכון, בזמן שחיפש דרכים להרוויח באופן פאסיבי. מאז שכלל את השיטה וכיום הוא מלווה בעלי עסקים בני 18-40 ועוזר להם, להשיג לקוחות חדשים דרך הרשתות החברתיות, בלי להוציא שקל על פרסום, כל זה בעזרת כתיבה שהופכת מילים לכסף. אם זה לא מספיק, הוא מציין כי התהליך קצר ואורך שלושה חודשים בלבד.

דניאל ויחורב
דניאל ויחורב "זה הזמן שלך להכפיל הכנסות בעזרך" (צילום: גאורגי גולד)

מר ויחורב ספר לי מתי הכל התחיל? 

שאלת מיליון הדולר, עברתי ניתוח בגיל 14 במיתרי הקול, זה גרם לי לחשוב שפשוט אי אפשר להעביר את החיים סתם ככה. ראיתי את ההורים שלי קורסים בנטל, החלטתי לצאת לעבוד, הבנתי שבתור שוטף כלים זה לא יקדם אותי, אז חיפשתי באינטרנט וניסיתי את תחום מכירת המוצרים ב”איביי” ו”אמאזון” (“דרופשיפינג” למי שמכיר), ניסיתי לבנות אתרים לבעלי עסקים וזה פשוט לא הספיק, עד שנתקלתי בכפתור האדום!  

ויחורב מה זה כפתור אדום?  

זה בעצם היה מישהו בגילי, שהבטיח לי התעשרות מהירה. שגרם לי לקבל החלטה לשנות כיוון לעולם השיווק הדיגיטלי, במקום הדבר האחר שרציתי, שהיה מסחר ב”אמאזון”. בגלל שפה לא צריך, להחזיק מלאי של מוצרים או להתעסק עם ספקים מעצבנים לדוגמא.  

מהו הצעד הראשון להביא לקוחות ברשת החברתית, בלי להוציא שקל על פרסום ממומן? 

הצעד הראשון הוא להתחיל להעלות פוסט שנותן ערך ובו זמנית להעביר את הקוראים לעמוד הנחיתה שלך.  

עד שתרד לשורש השיטה שבקישור, אתה יכול לשים תמונת נושא שדואגת להפנות את הלקוחות שלך לדף נחיתה עם הגדרה שיווקית ולהוסיף חץ עם קישור. זה בנוסף למעקב של דף הנחיתה שלך.  

תוסיף גם תמונת פרופיל שמתארת קצת את המקצוע שלך ונושא מתחת לפרופיל עם הגדרה שיווקית חץ עם קישור ומעקב לדף נחיתה בנוסף הייתי ממליץ להוסיף את החברים שלך לעמוד העסקי, לפתוח קהילה משלך שאתה שולח להם ערך פרקטי. עכשיו תראה, בגלל שאני מתגמל את הקוראים של דה רוטשילד, הכנתי מדריך חינמי לגמרי שיצרתי במיוחד עבור קוראים שרק מתחילים בתחום, אז פשוט תבדוק אותו בזמנך הפנוי. 

למה בכלל לפתוח עסק בגיל כל כך צעיר?  

וואו, זאת שאלה שאני אדאג לענות עליה בדיוק עכשיו! 

אחד הדברים שהבנתי בזמן התיכון, כמו שהזכרתי קודם זה שכדאי להשקיע ולהרוויח כסף בחזרה באינטרנט באופן פסיבי, רציף וקבוע לכל החיים. באותו הזמן ניסיתי הרי כל מיני דרכים, אחת מהן הייתה לבנות אתרים לבעלי עסקים. זה לימד אותי שאני חייב למנף את הזמן שלי לקהל רחב של לקוחות ביום, כדי שזה יוכל לקרות על אוטומט. 

תוסיף לזה את ההבנה שהחיים קצרים מדי ואת התובנה שאני ממש לא רוצה, לעמוד מעל הקבר שלי בתור “רוח רפאים” ולהתחרט על מה שלא עשיתי ותקבל איש עסקים שיעשה הכל כדי להשיג את המטרה…  

(הנה תרגיל שאני עושה ברגע בו אני מפחד לקחת החלטות, אני שואל את עצמי: מה אני אחשוב על עצמי אחרי המוות? תנסה – זה פועל). 

אז מה זה שיווק דיגיטלי בעצם? 

שיווק דיגיטלי הוא בעצם, שיווק, עם דרך אחת או מספר מרובה של פלטפורמות, למכור את המוצר שלך או את השירות, שאתה מספר ללקוח שלך (בין אם זה שיווק שותפים / בניית משפכים ללקוחות / שיווק של בעלי עסקים אורגני או ממומן / מכירת מוצר פיזי כמו: איביי, אמזון או חנות ב”שופייפי” / ישראל / שרותי יעוץ / מאמני כושר ועוד… )  

ההצעה הייחודית, שאני בונה היא: “מהו הגורם המרכזי שגורם ללקוחות של הלקוח שלי לבחור דווקא בו”, מבין כל המתחרים שקיימים בשוק, בין אם זה בארץ או בחו”ל.  

תגיד רגע, יש לך הוכחות?  

כמובן שיש לי לקוחות ממליצים, בנוסף לאנשים שעוקבים אחרי בפייסבוק, באינסטגרם וגם כן באתר שלי. אם אתה רוצה, אז שמתי לך קישור בסוף ובגלל שאני יודע שאנשים אוהבים קיצורי דרך אז הנה התוצאות של הלקוחות שלי

מה שקורה הוא שהלקוחות שלי מבסוטים יותר אחרי שהם עזרו ללקוח שלהם להגיע לתוצאה שהוא רצה בכיף ובשמחה. אני עוזר להם להפוך לבני אדם ידועים יותר בחברה הופך את המוצר שלו למותג מבוקש.  

רגע… זה בכלל מוכח מדעית? 

בגלל שכל הנושא הוא בגדר תחום אפור ואני כל הזמן נשאל על הקשר למדע. אז בוא נענה עליה. 

יש טכניקה שנחשפה, בטעות לגמרי על ידי הרופא הצרפתי פול ברוקה. ההבנה, של איך להשתמש בחלק הזה לטובתנו / לרעתנו, לא הייתה ידועה עד שנת 1937. זה קרה כשרופא האמריקאי ג’יימס פפז תיאר לראשונה את המודל האנטומי שלו לרגש (נקרא מעגל פפז[)) שמבוסס על המערכת הלימבית. זו המערכת בה נשתמש כדי למכור ולשכנע בעזרת הכתיבה. 

   "החלק הריפטלי במוח מוצג בחץ " (מקור - https://k12.thoughtfullearning.com/minilesson/understanding-parts-brain)
“החלק הריפטלי במוח מוצג בחץ ” (מקור – https://k12.thoughtfullearning.com/minilesson/understanding-parts-brain)

דניאל, ספר לי מה תכלס אתה עושה עם הלקוחות שלך? 

אני מלווה את בעל העסק, אישית להגיע לתוצאות מטורפות של כסף והשפעה בחודש בעזרת כתיבה כדי לעזור לו להשיג את רמת החיים שהוא רוצה תוך 3 חודשים עד לתוצאות. לסיים את החודש והשנה בלי “בוס / מנהל ” שאומר לך מה לעשות, מתי לעשות ואיך לעשות. הכל כדי שהוא לא יחזור הביתה מאוכזב או מיואש שהוא מרוויח בפועל שכר מינימום של 29.12 ש”ח לשעה, מרגיש בסוף היום את הייאוש והתסכול כי העבודה שלו לא גורמת לו לסיפוק והגשמה עצמית. 

יש טיפ שאתה יכול לתת לקוראים בנושא השיווק הדיגיטלי? 

כמובן, בוא ואגלה לך “איך לסגור יותר לקוחות שמנים בפחות זמן ובלי מאמץ בעזרת אסטרטגיה פשוטה”. 

הטעות הגדולה ביותר, שבעלי עסקים עושים כיום, היא שהם מחכים שהלקוח יתקשר אליהם, או משאירים לו כרטיס ביקור. במקום זה הם יכולים להתקשר ללקוח באופן יזום, יום או אפילו כמה שעות אחרי שנוצר עימו הקשר.  

לאחר מכן, המזכירה או אנשי המכירות יוכלו לחזור פעם נוספת ללקוח הפוטנציאלי כדי לנסות ולתאם פגישה, לסיים את הביצוע של הרכישה – בשביל זה מספר הטלפון נאסף.  

חשוב לא פחות – מציע תמיד שתזכרו, לסיים את שיחת הטלפון עם הלקוח, בטעם טוב יותר, פשוט כדי שהלקוח יהפוך ללקוח חוזר. בנוסף גם יכנס לו למוח שמוצר שלך יכול לעזור לו, אפילו אם לא סגרת אותו בפעם הראשונה או בפעם החמישית. הסיבה היא שיכול להיות שהמוצר שלך עכשיו הוא “יקר” ללקוח או שהלקוח פשוט עסוק כך שיש פה עניין של מועד חזרה ללקוח.  

במקרה כזה, הייתי מציע להתקשר בעוד יומיים, שלושה, אגב ראיתי מחקר שהראה שללקוח פוטנציאלי לוקח בדרך כלל עד 24 חודשים לבצע רכישה מהרגע שבו נחשף אל הפרסום של המוצר אותו רכש…  

(עיצוב: דניאל ויחורב)
(עיצוב: דניאל ויחורב)

 

אולי עוד איזה משהו קטן לפנק את הקורא אחרי שנתיים שאתה פעיל בתחום? 

אם כבר שאלת, אז אענה לך באהבה! 

אני ממליץ לתת פתרון לבעיה שהלקוח מחפש, לבעיה שממש מציקה לו, נוגעת לו בתדמית של העסק או פוגעת לו בביטחון העצמי. יותר מדויק לפתור בעיה ספציפית בעסק, כזו שהלקוח מאוד התקשה בה עד עכשיו או שגרמה לחוסר לקוחות, תסכול וייאוש. 

עוד טעות קריטית, שבעלי עסקים עושים היא: שהם לא נותנים “פוקוס רצחני”, על מוצר אחד, למשך תקופה, למשל שלושה חודשים. ההמלצה שלי היא להתמקד כל פעם רק על דבר אחד בלבד לפחות למשך תקופה מוגדרת. 

הפוקוס חשוב בגלל שהוא גורם לאמונה שלך, כלפי עצמך לעלות. זה הדבר היחיד שאתה מתמקד בו ואומר לעצמך ” עד שזה לא יצליח אני לא אפסיק ” הסיכוי שזה יצליח עולה פלאים. הסיבה – אתה גם יכול לעקוב אחרי הדבר האחד הזה יותר בקפידה עם כל הריכוז שלך ולראות תוצאות בעסק שלך! 

דניאל ויחורב "הגיע הזמן לפטר את המשרדי פרסום" (צילום: גאורגי גולד)
דניאל ויחורב “הגיע הזמן לפטר את המשרדי פרסום” (צילום: גאורגי גולד)

איך הקוראים שלנו יכולים לקחת את הנושא צעד אחד קדימה? 

שמח ששאלת, עכשיו תראה, בגלל שהלקוחות שלי בדרך כלל, רוצים ייעוץ פרטני עם השאלות על העסק שלהם, אני מציע להם שיחת ייעוץ איתי של 45 דקות.  

“לפני שהיא יורדת מהאוויר: כדי לקבוע את שיחת הייעוץ איתי תלחץ כאן עכשיו”.  

בנוסף אני אבנה בשיחה החינמית הגדרה שיווקית, כך שנבין מי זה הלקוח האידיאלי שלהם. הם גם מקבלים את “יכולת ההשפעה”, בעזרתה יוכלו להשפיע על הסביבה שלהם בבית ובעסק על לקוחותיהם. זה ימשוך את הלקוחות שמשלמים על בסיס חודשי, דרך הרשתות החברתיות ובלי להוציא שקל בעזרת כתיבה (ההצעה הינה לזמן מוגבל!), כמובן מי שימשיך לתהליך, יוכל בעצמו לדעת ולשחזר את ההצלחה כל חודש! 

וואו נשמע מעניין, תודה מר ויחורב. 


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.