עורכי דין רבים קורסים בשל משבר הקורונה ומגיעים לפת לחם! לעומתם אחרים המיישמים פעולות פשוטות מצליחים בגדול.

פגשתי את חלי לשיחה בלובי של מכון מנדל שם היא הרצתה לתלמידי התוכנית שמכשירה את מנהיגי העתיד של ישראל ויצאתי עם כמה תובנות שהן חובה לכל עורך דין בתקופת הקורונה. חלי והמומחים של שיווק אלפא מסבירים לכם כיצד לשרוד:

חלי קמלמן במשרד (צילום: face up)
חלי קמלמן במשרד (צילום: face up)

למרבה התדהמה עקב משבר הקורונה עורכי דין רבים קורסים, מגיעים לפת לחם, או חוזרים לעבוד כשכירים עם משכורות רעב.

לעומתם עו”ד שנשארים ופועלים דווקא עכשיו בממלכה הנטושה של המשפט הישראלי, ממציאים את עצמם מחדש וכובשים בדרך סודית את התיקים הרבים שנותרו מאחור.

משבר הקורונה הוא משבר בסדר גודל בלתי נתפש שמכה פעם במאה. המגפה העולמית הביאה איתה שפל כלכלי שלא נראה כמותו שנים רבות, בזה אחר זה עסקים קורסים ומעגל המובטלים הולך ומתרחב לממדים מפלצתיים.

יחד עם זאת, זוהי דווקא הזדמנויות לצמיחה אדירה. בשל מידע מטעה בשיווק, הרבה  עורכי דין נכשלים, רק מכיוון שאין בסביבה  מקצוען שייתן הכוונה נכונה : “אנו רואים הרבה פעולות שנעשות מלחץ ופאניקה ולא מתוך חשיבה אסטרטגית נכונה של בעלי עסקים ובמיוחד עורכי דין, בהתנהלות העסק או המשרד – ” זה ממש מצער כי אלו טעויות שאפשר היה למנוע אותן על ידי הכוונה מקצועית יותר…” מספרת לנו מומחית השיווק הדיגיטלי והמרצה חלי קמלמן.

“בזמנים “רגילים”  אומרת חלי, עורכי דין הצליחו לחיות בשלום עם המידע המוטעה הזה ולהמשיך הלאה. מה שמדהים הוא שהרבה עסקים לא יודעים  או ידעו מאוחר מדי, שבתקופת הקורונה אין לטעויות בשיווק מקום, מכיוון שהמשאבים כיום יקרים מתמיד. מה שמדהים הוא שרוב עורכי הדין קפואים, מחכים שהכל יעבור, ולא מודעים לתופעת הזירה הנטושה ולהזדמנויות שצצות ולצמוח אגרסיבית, עם העסק שלהם.

אז מה הפתרוןאיך נחלצים מהמצב הזה? 

מי שיודע היכן  לפרסם עכשיו, לא צריך לחכות להפנייה מפה לאוזן, הוא יכול ליצור מכונה אוטומטית המביאה זרם קבוע של לקוחות ופגישות דרך הדיגיטל, וסגירת עסקאות עם לקוחות הזקוקים להם נואשות דווקא עכשיו יותר מתמיד.

מי לדעתך ישרוד את המשבר? 

במיוחד בתקופה הקשה הזאת, קיבעון מחשבתי וחוסר יכולת להסתגל למצב החדש, יכולים להיות הבדל בין חיים ומוות, עבור עורכי דין, בין אלו שישרדו בסביבת  האי-וודאות ואף יצליחו לגדול בהצלחה ויקחו עובדים למשרד, לבין אלו שיאלצו לסגור את העסק.

“יש עורכי דין שהגיעו לפת לחם “כאן המקום להביא קצת נתונים על ההשפעה ההרסנית של הקורונה על עולם עורכי הדין שאינם מעודדים: בכתבה באתר וואלה מספר עו”ד מוטי יוסף חבר הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין: יש עורכי דין שהגיעו לפת לחם ואפילו כסף לקנות אוכל אין להם. עשינו התרמה לכמה עורכי דין שנקלעו למצוקה כלכלית קשה מאוד. הקורונה פגעה באלפי עורכי דין בעיקר הצעירים, שאין להם רזרבות כלכליות לשרוד את התקופה הקשה הזו. ההוצאות גדלות.

יש קבוצות וואטסאפ שנפתחו כדי לסייע לאותם עורכי דין. עורכי דין נקלעו לחובות כבדים. אין להם כסף לשלם שכירות למשרד, לרשויות המס. יש עורכי דין שלקחו הלוואות בשוק האפור כדי לשרוד כלכלית ושיהיה להם אוכל לילדים לחג הפסח.

משבר הקורונה והשלכותיו יוצרים סיר לחץ: מצד אחד רבים שפוטרו, הוצאו בעל כורחם לחל”ת, עצמאים שאיבדו את מקום פרנסתם , ומצד שני הנחיות נוקשות להישאר בבית ללא יכולת לצאת החוצה להתאוורר. הדבר גורם לסכסוכים משפחתיים, אלימות במשפחה, ולפי מומחים רבים הדבר יגרור אחריו עלייה חדה במספר הגירושין ופושטי הרגל.

‘צפי לעלייה בפשיטות רגל , גירושין ואלימות במשפחה בעקבות המשבר’ המשבר הזה הוא מאורע בסדר גודל בלתי  נתפס והבידוד שנכפה על האוכלוסיה, נותן את אותותיו בתחומים רבים:

·         ארגוני סיוע מדווחים על עלייה משמעותית באירועים של אלימות במשפחה 

·         כלכלנים מנבאים שכמות העסקים שקורסים ומכריזים על פשיטת רגל תעלה בצורה דרסטית 

·         עליית התמותה בקרב אוכלוסיית  הזקנים, עם עלייה חדה במספר הזוגות המתגרשים. 

חוקרים ברחבי בעולם צופים עליה של  30% בשיעור המתגרשים בעקבות הקורונה. העיתון החשוב בעולם, הניו יורק טיימס, פירסם מאמר על תופעת “מתגרשי הקורונה” החדשים, ומדווח על  מונח חדש שיצא לאלפי המתגרשים החדשים – COVIDIVORSE.

זה הזמן להמציא את עצמכם מחדש פרופסור טד לאד, מומחה עולמי לכלכלה חוזה במאמר שפירסם במגזין FORBES  העולמי שעסקים, שימציאו את עצמם מחדש, ויגלו יצירתיות יפרחו בתקופת הקורונה ולאחריה, ואילו עסקים שלא ישכילו לעשות שינוי דינמי ומהיר-ייעלמו.

לפי פרופ’ לאד יש לעסקים הרבה דרכים לצמצם עלויות ולהיות יצירתיים ביניהם  מעבר לשירות דיגיטלי עבור לקוחות, מכירה  בתנאים נוחים יותר , הצעה של מוצרי בסיסי זולים יותר, ומעבר לערוצי שיווק אלטרנטיביים, שיכבידו פחות על התקציב כמו מעבר לשיווק ממוקד ברשתות חברתיות במקום תקשורת ארצית וגוגל היקרים הרבה יותר.

פרופסור טד לאד (צילום: עיתון הניו יורק טיימס)
פרופסור טד לאד (צילום: עיתון הניו יורק טיימס)

לאור המידע הזה חלי רוצה להעביר את מסר מציל חיים ועסקים לעורכי הדין 

כל כך חשוב להבין  שהמידע המוטעה שעורכי דין מקבלים על שיווק , הוא הסיבה לנטישת המשרדים. בתקופה רגילה אפשר להמשיך ולהתקיים עם טעויות כמו: תשלום מופרך ויקר לפרסום גוגל ושכירה של  משרד פרסום גדול בזבזני ומנופח אבל בתקופת הקורונה זו כבר טעות שיכולה להיות קטלנית, אני רוצה לחלץ אותך לפני! כנס לאתר שלי עכשיו כדי להבין מה אני יכולה לעשות עבורך.

חלי זה נשמע כאילו את בשליחות להציל נפשות? 

כן מסתבר, תראה, כמו שעורכי הדין עושים את הקסמים שלהם בלידיגציה מול שופט, אנחנו עושים קסמים שלנו בעזרה לעורכי דין, שלא צריכים יותר לשבת במשרד ולחכות, בלי לדעת מתי הלקוח הבא יגיע, להתפלל שיגיעו פניות מפה לאוזן , במקום זה אנחנו מקימים מערכת אוטומטית שמביאה זרם קבוע של לקוחות שמחלצת אותם מהמצב הכלכלי שנקלעו אליו שמבססת אותם כמומחים בתחומם.

אני  רוצה  להזניק את הלקוחות שלי כרגע דווקא בעת המשבר, כדי שיפתחו יתרון משמעותי על המתחרים שלהם, ולא יכנסו בכלל לסטטיסטיקה, של עורכי הדין שעזבו את משרתם ומשרדם בלית ברירה. בגלל שמידע שגוי וחלקי, יכול לגרום לעורכי דין לסגור את העסק – והם נוטשים ומשאירים אוקיינוס כחול למי שכן נשאר.

נו, אז תגלי לנו את הרשימה הסודית או הקסם שימנע סגירה? 

  1. גוגל VS הרשתות החברתיות עו”ד ממשיכים לפרסם בגוגל, תחת מילות מפתח במחירים שערורייתיים כי “כולם עושים ככה” , וזה מוביל לטעות נוספת, הזנחת זירת הפרסום של הרשתות החברתיות (פייסבוק,אינסטגרם) היותר זולות ויעילות.

בניתוח שערכנו ראינו שזה נובע מכמה סיבות: א. חוסר ידע והבנה על כוחן האדיר של הרשתות החברתיות בפרסום ב. חוסר מודעות לכוחן של פייסבוק ואינסטגרם שנתפסים לעיתים  ככלי “פחות רציני”

הלידים מפייסבוק לא מפסיקים לזרום! "סגרתי החודש 11 ייפוי כוח וצוואות"  (ממאגר אישי)
הלידים מפייסבוק לא מפסיקים לזרום! “סגרתי החודש 11 ייפוי כוח וצוואות” (ממאגר אישי)

האמונה שפרסום הוא לא יעיל עבורי, פוגע ביוקרת המקצוע ואם לפרסם אז רק במשרד פרסום גדול ומסורבל עם הוצאות רבות יוכל להביא תוצאות טובות הרבה עורכי דין חוששים שפרסום עלול לפגוע ביוקרת המקצוע ויש רק דרך אחת ולכן בטוחים שהעברת תקציב הפרסום למשרד פרסום גדול מביאה תוצאות טובות מכיוון ש “הם בטוח יודעים מה שהם עושים כי הם גדולים” … המציאות העגומה היא שלעיתים משרד גדול עם הוצאות מרובות ומנגנון מנופח, שכולל  קמפיינרים שכירים שמנהלים בו זמנית 30 קמפיינים  ויותר, הנכנסים רק פעם ב 4 ימים לבדוק מה קורה , לעולם לא יגיעו לתוצאות מעולות כמו שמנהל קמפיינים ומדיה עצמאי, שמתמחה בתחום נישתי, יודע להביא עבור הלקוחות שלו.

2. נכס דיגיטלי הוא הכלי העיקרי, למינוף העסק בכלכלה חדשה.טעות נוספת ונפוצה בימים אלו,שיכולה להיות הרסנית עבור עורכי דין היא -  חוסר מעבר לשירותים דיגיטליים , והיעדר נכסים ותשתית דיגיטלית מקצועית, שכוללת אתר, דף נחיתה, סרטון קיסטאדדי  וספרון הדרכה ללקוחות, המהווים חלון ראווה הכרחי, ל”כלכלת הקורונה” בעולם החדש.

מפני ש”נכסים דיגיטליים” כשמם  הם: נכס לכל דבר ועניין,  בראייה לטווח ארוך (ולא קצר כפי שלצערנו מנהלים כרגע הרבה מהיועצים  ועורכי הדין), הקמת נכס דיגיטלי יכולה להפוך לכלי המזרים זרם קבוע של לקוחות לאורך שנים , בדומה להשקעה בנדל”ן מניב שמייצר הכנסה חודשית קבועה , במקום לבזבז סכומי עתק על מודעות בלבד שלא תמיד מספקות תמורה להשקעה הרגעית.

זה נשמע מתסכל לחזור על אותה טעות..? 

זה כל כך מתסכל, מכיוון שאנו רואים ממש פעם אחר פעם, שהנכסים הדיגיטליים שאנו בונים ברשתות החברתיות מביאים תוצאות מדהימות, בזכות העובדה שהם עושים ‘חינוך שוק’ ומלמדים ומעשירים את הלקוחות בידע עבור עורכי דין ולכן הם מגיעים “בשלים” ומוכנים לסגור כבר בפגישה הראשונה, הלידים מגעים איכותיים יותר מאשר אלה המגיעים מסתם מודעה, בנוסף הם מגיעים בעשירית מהמחיר שהיו משלמים במקום אחר! (גוגל).

אני ממש המומה שעורכי דין לא עוזבים את שיטות הפרסום המסורתיות והיקרות להחריד בגוגל ‘כי כולם עושים ככה’  ….

2 ₪ לליד ברשתות חברתיות לעומת 300 ₪ בגוגל.. (ממאגר אישי)
2 ₪ לליד ברשתות חברתיות לעומת 300 ₪ בגוגל.. (ממאגר אישי)

אז מה הערך שאת וצוות אלפא שיווק מביאים לעורכי הדין? 

הצלחנו להביא ללקוחות שלנו כמויות מטורפות של לידים איכותיים, במחירים מצחיקים , מנכסים דיגיטליים ופרסום ברשתות חברתיות…אנחנו פשוט יודעים מניסיון את הכוח של הפרסום, המומחיות שלנו!

אנחנו מפרסמים עבור הלקוחות שלנו  ברשתות חברתיות פרסום ממוקד ויעיל, ולא פרסום ב “מחירי גוגל ” שיכולים להגיע לכמעט 300 ש”ח לקליק אחד! (וCLICK כידוע זה לא LEAD)

מחירי פרסום בגוגל לעורכי דין  (ממאגר אישי)
מחירי פרסום בגוגל לעורכי דין (ממאגר אישי)

שורה תחתונה שלך לעוד שרוצה להציל את עורו משחיטה  

עורכי דין במיוחד, סובלים ‘מקללת האגו’ בטוחים שפרסום הוא נחות עבורם במיוחד ברשתות החברתיות ושזה פוגע ביוקרת המקצוע , ולכן הם מובלים כמו שה תמים לטבח ומוציאים הון על פרסום האתר בגוגל דרך משרדי פרסום גדולים מנופחים ובזבזניים ומאוכזבים פעם אחרי פעם מהתוצאות …שיכלו להיות באלפי מונים יותר טובות אם רק הייתה להם גישה למידע הזה

תנו לנו להראות לכם היכן נשרפו תקציבי פרסום אדירים, לעורכי דין, ומדוע אתם מתוסכלים מתוצאות הפרסום והשיווק שלכם, ביחד נחשוף את החוליות החלשות בפרסום , נגרד את ה”חלודה”  לא תחכו להמלצות מפה לאוזן ונייצר לכם מכונת שיווק אוטומטית עם אסטרטגייה ארוכת טווח שתביא לכם זרם של לידים ולקוחות קבועה בלי חוסר הידיעה מאין יגיע הלקוח הבא.בייחוד במצב היום.

מטורף..יש פרטים איך ליצור אתך קשר ? 

בוודאי, פשוט ללחוץ על הלינק המצורף למטה: 

לחץ כאן.

אולי גם זה יכול לעניין אותך: 

הדרך לעצמאות כלכלית –עוקפת קורונה 

משרד פרסום דיגיטלי שנותן יתרון אדיר לעורכי דין על המתחרים 

הסוד שהזניק מספר את הלקוחות של עורך דין  רונן עובדיה 


הבהרה

אתר דה-רוטשילד מארח לעתים כתבות ממומנות ומקודמות. כתבות שכאלה מכילות תוכן ומידע שיווקי. מערכת דה רוטשילד אינה אחראית למהימנות המידע ועצם פרסומה של הכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה של מערכת דה רוטשילד לרכוש ואו להשתמש בשירותים או המוצרים המופיעים בה.