פרשת הקורנפלקס: טעות אנוש גרמה לשיווק המשטח הנגוע

דו"ח של חברת החקירות שנשכרה על ידי "יוניליוור" מעלה כי אחד העובדים ככל נראה טעה וסימן בברקוד שגוי משטח שהיה ידוע שהוא נגוע בסלמנולה – ואיפשר להוציאו לשיווק

בעיות בקו הייצור. קורנפלס של תלמה צילום: יח"צ

חברת החקירות הפרטית “ויצמן יער” שנשכרה על ידי חברת “יוניליוור” בהסכמת משרד הבריאות, הגישה היום (רביעי) את דו”ח החקירה שלה בעקבות פרשת חיידק הסלמונלה שהתגלה בקורנפלקס.

על פי המסמך, שמטרתו היתה בין היתר להבהיר כיצד שווק משטח עם 240 אריזות שהיו נגועות בחיידק – התברר כי כי אחד העובדים הוציא בטעות את המשטחים הנגועים לרשתות.

העובד, כך מתברר, טעה והחליף את הברקוד שהיה מוצמד למשטח – וכך בעצם, הוא הוצא מהמפעל.

בדו”ח נכתב, “מחקירתנו עולה, כי המשטח החשוד כנגוע, שבפועל היה בסטאטוס חסום, קרי לא ניתן להפצה, זלג מהמחסן, ע”י הדבקת מדבקת UPI של משטח אחר, שלא היה בסטאטוס חסום”.

“על פי החקירות והשחזורים שערכנו, ברור, כי רק מי מעובדי חברת ‘לוגיסטיקר’ המנהלת ומתפעלת את המחסן היו יכולים לבצע זאת, כאשר הסבירות הגבוהה ביותר היא, כי מדובר בעובד שפרטיו בידינו כאמור לעיל, שהיה העובד שסימן את המשטח, טרם הפצתו לחברת שופרסל, שכן פרטיו מופיעים ברישומים תחת קוד אישי, הידוע אך ורק לו”, לשון המסמך.

עוד כותבים מחברי הדו”ח כי “גם מניתוח מערכות ה-SAP, המתעדות את תנועות המשטחים, עולה, כי המשטח החשוד כנגוע לא יצא משערי המחסן, והיה מסומן כמשטח חסום להפצה ורק השימוש במדבקת זיהוי של משטח אחר, אפשרה את הוצאתו להפצה.

בחברת “ויצמן יער” כותבים עוד, “העלנו כי המשטח החשוד כנגוע, אוחסן במחסן של חברת לוגיסטיקר, חברה עצמאית המספקת שירותים לחברת יוניליוור, על המשתמע מכך. יצוין ויודגש, כי משלב מסוים בחקירות ניתנה הוראה ע”י מנכ”ל חברת ‘לוגיסטיקר’ לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ולא להיבדק בפוליגרף”.